اخبار داغ

نخبه و فعال اجتماعی شهر قدس:

اعتماد به جوانان ضامن حرکت کشور در مسیر توسعه است

اعتماد به جوانان ضامن حرکت کشور در مسیر توسعه است
نخبه و فعال اجتماعی شهر قدس گفت: در جوامع امروزی مهمترین عامل عقب ماندگی و و جا ماندن از سیر پیشرفت، عدم توجه به تفکر و انرژی جوانان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قدس خبر ؛ عطف به اهمیت توجه به نگاه جوانان نخبه و فعالان پایگاه‌های اجتماعی مختلف کشور، برای ارزیابی وضعیت و بحران‌های اصلی امروز جوانان میهن، باید نزد این جوانان رفت و دغدغه‌های این قشر را یک‌به‌یک بررسی کرده و از میان این دردها و حرف‌ها، به راه‌حلی نهایی برای پیشگیری و درمان بسیاری از آفت‌های اجتماعی که جامعه جوانان با آن‌ها مواجه است، دست‌یابیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

به همین دلیل در نخستین وهله این هدف نزد «علیرضا ناصری»، نخبه و فعال اجتماعی شهر قدسی رفتیم تا در این خصوص گفت‌‌وگویی با وی داشته باشیم.

,

ناصری ضمن خوش‌بینی به این حرکت رسانه‌ای به نفع جوانان میهن اظهار کرد: دوره‌ جوانی سرشار است از استعدادهای شگرفی که هریک می‌تواند جامعه‌ای را دگرگون کند؛ طوری که دین مبین اسلام این دوران را مهم‌ترین  و اساسی‌ترین بخش از زندگی می‌داند.

,

وی در ادامه بیان کرد: جوان با در اختیار داشتن انرژی بالقوه می‌تواند به‌راحتی آن را بالفعل کند و از همین‌رو، جوانان را ستون رشد هر جامعه‌ای می‌نامند و وجود جامعه‌ای که دارای بسترهای مناسب اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و …باشد، در بروز این استعدادها نقش بسزایی دارد.

,

این نخبه شهر قدسی افزود: همچنین مشکلاتی مانند بیکاری، عدم اعتماد به آینده، بحران‌های هویتی و … می‌تواند جامعه جوان را بیش از دیگر گروه‌ها به تنگناها سوق دهد.

,

وی در ارتباط با دوره جوانی و حساسیت این دوره تأکید کرد: این مقطع از زندگی پلی است برای انتقال ایام کودکی به دوران بزرگ‌سالی و آماده کردن فرد برای واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی؛ بنابراین حساسیت بالایی را برای جامعه‌پذیر کردن جوانان می‌طلبد که متولی این امر دولت‌ها هستند.

,

ناصری همچنین عنوان کرد: من بدین باورم که نقش جوانان در ساختار جامعه مهم و ارزنده تلقی می‌شود؛ زیرا جوانان را مسئولان فردای جامعه محسوب می‌کنیم که از امروز باید برای آینده آنان که نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد برنامه‌ریزی کرد و اعتماد به جوانان و واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی به آن‌ها ضامن حرکت کشور در مسیر توسعه است.

,

وی اضافه کرد: دولت‌ها باید با افزایش مشارکت جوانان در سطوح مدیریتی و اجتماعی سبب شوند تا نظرات این قشر از اجتماع توسط بزرگان نادیده گرفته نشود و همچنین سرمایه‌داران از فکر آنان استفاده کنند؛ نه نیروی فیزیکی‌شان و بی‌شک مهم‌ترین دلیل عقب‌ماندگی جوامع را عدم توجه و استفاده صحیح از نیروی جوان باید بدانیم.

,

این فعال اجتماعی همچنین با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های جوانان در سال‌های دفاع مقدس، متذکر شد: نمونه‌ای از مشارکت نخبگان جوان را در دفاع مقدس شاهد بودیم که چگونه جوانان با فکر و تدبیر به پیروزی‌های ارزشمندی دست یافتند. زیرا در آن زمان به فکر و نیروی جوان بها داده شد و نتیجه مطلوب حاصل شد و امام خمینی (ره) نیز جوانان را امید خود می‌دانستند و در ادامه رهبر معظم انقلاب به جوانان بسیار بها و بر بهره‌مندی از توان ، فکر و ظرفیت جوانان تاکیدات فروانی داشتند.

,

وی همچنین تصریح کرد: مهم‌تر از دولت‌مردان کانون‌های خانواده هستند و در خانواده والدین باید در کودکی و خردسالی فرزندان خود را با منش و سیره درست آشنا کنند تا فرد در مراحل بعدی زندگی شخصیتی غیراجتماعی و سرکش نداشته باشد.

,

ناصری در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکلات جوانان را می‌توان بیکاری، اعتیاد و عدم آموزش‌های برشمرد و در جوانان نخبه نیز که امروزه بیش از گذشته شاهد آن هستیم مهاجرت سرمایه‌های این مرزوبوم یا همان فرار مغزها قلمداد کرد که هریک آثار سوء و جبران‌ناپذیری داد. امید است با درایت خانواده و کمتر شاهد نابود شدن فکر و سرمایه جوانی باشیم.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه