اخبار داغ

امام جمعه موقت تهران:

ارزش حرکت عظیم فرهنگی امام صادق(ع) به اندازه خون سالار شهیدان است/مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)در خدابنده+تصاویر

ارزش حرکت عظیم فرهنگی امام صادق(ع) به اندازه خون سالار شهیدان است/مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)در خدابنده+تصاویر
امام جمعه موقت تهران در مراسم عزاداری امام صادق(ع)گفت: ارزش حرکت عظیم فرهنگی امام صادق(ع)به اندازه خون سالار شهیدان است و در پیشرفت مکتب بسیار تاثیرگذار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴، امروز مراسم عزداری شهادت امام جعفر صادق(ع)با حضور مسئولان و مردم ولایت مدار و مومن شهرستان خدابنده با حضور و سخنرانی حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران در مسجد فاطمه الزهرا(س)شهر قیدار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

در ابتدای مراسم عبدی مداح اهل بیت به مدیحه سرائی پرداخت و سپس حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان شهادت امام صادق(ع)را تسلیت گفت.

,

, ,

در ادامه مراسم حجت الاسلام خاتمی به ایراد سخن پرداخت و گفت: وجود ائمه جمعه که امامان نور هستند و همچنین دو حوزه علمیه برادران و خواهران در شهرستان خدابنده با توجه به جمعیتی که دارد در کشور کم نظیر است و مردم این شهرستان باید قدر این نعمت را بدانند.

,

وی افزود: حرکت عظیم فرهنگی امام صادق(ع) به اندازه خون سالار شهیدان اهمیت و ارزش داشت و در پیشرفت مکتب بسیار تاثیرگذار بود.

,

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در سال ۱۳۰۰حوزه علمیه قم کم کم جان گرفت و این امر همزمان با آغاز حکومت رضاخان قلدر بود که این روزها روز مرگ با ذلت وی در سال۱۳۲۳در آفریقای جنوبی است و کسی بود که انگلیسی ها بر سر کارش آوردند و مردم در انتخای وی هیچ نقشی نداشتند.

,

, ,

وی افزود: انگلیس ها در آن زمان برای حکومت ایران به دنبال فردی می گشتند که سه ویژگی بی سواد بودن،بی دین بودن و خشونت را داشته باشد و دو نفر را پیدا کردند ولی از یکی از آنها به دلیل اینکه مادرش چادری صرف نظر کردند و رضاخان را سوژه مناسبی دیدند چون هر سه خصوصیت را با هم داشت.

,

وی افزود: رضاخان به زور یاد گرفت که کلمه رضا را به عنوان امضاء بنویسد و در سفری که در سال ۱۳۱۲ به دستور انگلیسی ها به ترکیه داشت شیوه های بی دین کردن مردم را آموخت و نسخه برداشتن حجاب در ایران پیچید و دوم این که مجالس عزاداری امام حسین(ع)را برچید و سوم اینکه با روحانیت مبارزه کرد.

,

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به دستور رضاخان در سال۱۳۴۶ همه حوزه های علمیه تعطیل شدند و به مدارس دخترانه تبدیل شدند و این خیانت بزرگی بود که رضاخان به ملت ایران کرد و اهمیت راه اندازی مجدد حوزه های علمیه به اندازه شکل گیری انقلاب اسلامی بود.

,

, ,

وی در ادامه سخنان خود به مناسبت ایام شهادت امام صادق (ع) به تشریح وضعیت جامعه در زمان آن امام همام پرداخت و اظهار کرد: اختلاف میان بنی‌عباس و بنی‌امیه فرصتی مغتنم برای پرورش شاگردان مکتب تشیع توسط ائمه شد.

,

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: بنی‌امیه بر اساس فسادهای مختلفی که آشکارا مرتکب می‌شدند باعث به وجود آمدن یک موج نارضایتی در بین مردم شد.

,

وی افزود: در آن زمان بنی‌عباس با شعار الرضا من آل محمد بر حاکمیت مسلط و این امر باعث شد که تا چندین سال برای حفظ ظاهر، علویان را اذیت نکرده و با اهل‌بیت کاری نداشته باشند.

,

, ,

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: همین امر بهترین فرصت برای امام صادق (ع) شد که به امر تدریس چند هزار نفری افراد و پروش چند هزار نفری شاگردان برای نشر‌ معارف اسلام حقیقی و مکتب شیعه بپردازد.

,

وی اضافه کرد: اما با روی کار آمدن منصور دوانیقی خلیفه دوم بنی‌عباس که بسیار بی‌رحم هم بود، قلع و قم شیعیان آغاز و اوضاع به شدت خفقان شد.

,

حجت‌الاسلام خاتمی یادآور شد: منصور دانیقی برای مقابله با جایگاه بسیار رفیع امام صادق (ع) و به تعبیری زیر سؤال بردن مرجعیت علمی اهل‌بیت دست به اقداماتی چون ایجاد انحراف در عقاید شیعه از طریق حمایت از فرق و جریان‌های مخالف و شکل‌گیری مذاهب مختلف زد.

,

, ,

وی گفت: بنی‌عباس با حمایت از گروهایی چون اهل غلو و تقویت فرقه ‌های مختلف در زمان امام صادق (ع) درصدد رسیدن به مقاصد شوم خود بودند تا باعث منزوی کردن مکتب شیعه در جهان آن زمان شوند.

,

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه امام صادق به شدت با قیاس و انحراف در عزاداری‌ها مخالف بودند اذعان کرد: هدف اصلی امام صادق (ع) حفظ جامعه شیعه با عقاید صحیح بود.

,

وی تأکید کرد: تقطیع احادیث و سنت اهل‌بیت از دیگر خیانت‌های بنی‌عباس در زمان امام صادق (ع) بود که متأسفانه در شرایط امروز نیز همچنان شاهد آثاری از آن هستیم و این امر باعث سوءاستفاده دشمنان شده است.

,

, ,

حجت‌الاسلام خاتمی در پایان سخنان خود ابراز کرد: به وجود آمدن آیت‌الله دروغین و نفوذی دشمن چون جیکاک انگلیسی در میان مردم و در زمان ملی شدن صنعت نفت یکی از مصادیق نفوذ دشمن بر اساس این تقطیع سنت رسول‌الله و احادیث اهل‌بیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه