اخبار داغ

یادواره سردار شهید علی حاجبی در رودان برگزار شد+تصاویر

یادواره سردار شهید علی حاجبی در رودان برگزار شد+تصاویر
یادواره سردار شهید حاجبی قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله با حضور خانواده معظم شهداءو ایثارگران، مردم و جمع زیادی از مسئولین برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛ به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج علی حاجبی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله علاوه بر برگزاری یادواره ، این روز را به دلیل شاخص بودن این شهید به نام روز شهرستان رودان نام گذاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

مراسم یادواره سردار شهید علی  حاج حاجبی با حضور مسئولین ،خانواده محترم شهداءو ایثارگران و همچنین میهمان وِیژه این مراسم سردار طهماسبی معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) همراه با سخنرانی و روضه خوانی در محل مسجد جامع شهرستان رودان برگزار شد.

,

شهید حاجبی در بهار سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای مستضعف و ستمدیده اما با عزت و مذهبی در روستای بادرک رودخانه چشم به جهان گشود. دوران کودکی شهید علی حاجبی در حالی سپری شد که خانواده‌اش به خاطر ظلم خوانین با فقر و تنگدستی دست و پنجه نرم می‌کردند.

,

علی حاجبی در سال۱۳۵۹ وارد جبهه‌های جنگ حق علیه باطل می‌شود. در ابتدا چون سازمان سپاه آنچنان شکل نگرفته بود، در جنگهای نامنظم دکتر چمران شرکت می‌کند و پس از شهادت دکتر چمران و با شکل گیری گردانها و تیپ های سپاه و بسیج، علی به عنوان نیروی زرهی وارد تشکیلات ثارالله می‌شود.

,

در ابتدا به عنوان نیروی زرهی و پس از گذشت مدت کوتاهی در این قسمت با توجه به موفقیت هایی که در ماموریت ها کسب کرد و همچنین استعدادی که در وی وجود داشت او را به عنوان مسئول مخابرات لشکر منصوب می‌کنند. در این مدت پس از گذشت زمان کوتاهی ، مخابرات لشکر را متحول می‌سازد.

,

تلاش و کوشش صادقانه او در لشکر ۴۱ ثارالله موجب شد تا مسئولیت مخابرات این لشکر را بعهده بگیرد. قبل از عملیات والفجر۸ ، علی یکی ازبهترین وموفقترین یگان های دریایی را برای بچه‌های ثارالله راه اندازی می‌کند و مسئولیت یگان دریایی لشکر ثارالله را نیز بعهده گرفت و در همین عملیات هر دو وظیفه را ( مخابرات و یگان دریایی ) را به بهترین شکل انجام داد.

,

به خاطر این موفقیت در انجام ماموریت محوله و از طرفی شهادت سردار رشید اسلام محمد نصراللهی (معاونت وقت ستاد لشکر) در منطقه‌ی عملیاتی والفجر۸ درتاریخ ۶ اسفندماه ۶۴، معاونت ستاد لشکر ۴۱ ثارالله هم به علی سپرده می‌شود.

,

سردار شهید علی حاجبی به خاطر خلوص و لیاقتی که داشت به قائم مقامی ستاد لشکر و جانشین سردار حاج قاسم سلیمانی منصوب شد. عملیات کربلای یک نقطه پایانی بر زندگی زمینی این یار با وفای حضرت روح الله امام خمینی (ره) بود.

,

در عملیات کربلای یک در منطقه مهران ابتدا از ناحیه پا زخمی می‌شود و برای مداوا به پشت جبهه منتقل می‌شود. اما پس از اینکه مداوای اولیه روی او انجام می‌شود دوباره خود را به خط مقدم می رساند.

,

در نزدیکی‌های ظهر روز ۱۰ تیرماه ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش گلوله خمپاره به قسمت چپ ناحیه سینه به لقاءالله می‌پیوندد.

,

علی حاجبی، نزدیک به ۵ سال حضور فعال و مستمر خود در یگان رزم در عملیات های مختلفی شرکت داشتند از جمله: عملیات بزرگ ثامن الائمه، عملیات طریق القدس، عملیات عقیل حرم، عملیات والفجر یک ،عملیات والفجر دو، عملیات والفجر سه، عملیات والفجر چهار، عملیات خیبر، عملیات عاشورا، عملیات بدر، عملیات والفجر هشت، عملیات آزاد سازی مهران و کربلای یک که به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

,

مردم ولایی، انقلابی و شهید پرور شهرستان رودان در دوران حماسه و دفاع با اعزام غیور مردان قهرمان به جبهه‌های حق علیه باطل و تقدیم بیش از ۲۰۰ شهید، جانباز و آزاده سرافراز، بزرگترین سرمایه‌های خود را برای صیانت و پاسداری از اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هدیه کردند.

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام /د

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه