اخبار داغ

حجة الاسلام امیرشاهی در همایش عفاف و حجاب:

برای جلوگیری از فساد و برای حفظ کرامت زن، خداوند حجاب را به ما هدیه داده است

برای جلوگیری از فساد و برای حفظ کرامت زن، خداوند حجاب را به ما هدیه داده است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه گفت: حجاب در دین مبین اسلام به معنای پرده نشینی نیست بلکه به معنای پوششی معقول و خدا خواسته برای جلوگیری از فساد و حفظ کرامت زن و جامعه ی اسلامی است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ برگزاری همایش بزرگ عفاف و حجاب اسلامی با همکاری اداره بهزیستی و  کانون فکری نوجوانان وجوانان شهرستان در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی با اعلام این خبر اظهار کرد: از منظر حضرت زهراء (س) نزدیک ترین حالات زن به خداوند متعال هنگامی است که زن خود را از دید و نگاه آلوده نامحرمان دور کرده وبه امور خانه داری ، تعلیم ، تربیت فرزندان و پذیرایی از همسر خود بپردازد. بعبارت دیگر این سخن گهربار حضرت زهراء (س) ضامن پایداری جامعه ی اسلامی و مایه ی استحکام خانواده ها است و در این بین حجاب و عفاف در طول زندگی همانند گوهری گرانبها پاسداری و مراقبت می شود .

,

کارشناس مسائل دینی تاکید کرد: حجاب در دین مبین اسلام به معنای گوشه نشینی، عزلت نشینی و پرده نشینی نیست بلکه به معنای پوششی معقول و خدا خواسته برای جلوگیری از فساد و حفظ کرامت زن و جامعه ی اسلامی است .

,

برای جلوگیری از فساد و برای حفظ کرامت زن، خداوند حجاب را به ما هدیه داده است

, برای جلوگیری از فساد و برای حفظ کرامت زن، خداوند حجاب را به ما هدیه داده است, برای جلوگیری از فساد و برای حفظ کرامت زن، خداوند حجاب را به ما هدیه داده است,

در ادامه این همایش حجت الاسلام عسگری نماینده عقیدتی  سیاسی ستاد نیروی انتظامی شهرستان مراوه تپه به عنوان سخنران ویژه این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت خاطر نشان کرد: یک زن مسلمان باید در زمان حضور در جامعه و انجام فعالیت های اجتماعی خود ، همواره از نحوه ی گفتار ، رفتار ، کردار و طرز نگاه کردنش مراقبت کند، بطوریکه بگونه ای نباشد که برخلاف دستورات شرع دین مبین اسلام رفتار کند . باید دانست که رعایت اینگونه مسائل ماهیت حجاب و عفاف را شکل می دهد  .

,

وی با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست بلکه یک نوع مصونیت است افزود : حجاب یک محدودیت نیست بلکه یک نوع مصونیت است  مصونیت از نگاه های آلوده نامحرمان، از لغزش ها، انحرافات و بعبارت دیگر یک نوع مصونیت اخلاقی، جنسی و اجتماعی است . البته باید ذکر کرد و توجه داشت که حجاب و عفاف فقط و فقط مختص زنان نیست بلکه برای مردان نیز هست و رعایت آن از جانب مردان نیز لازم و ضروری است . 

,

حجت الاسلام عسگری تصریح نمود: برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف باید زمینه های آن را فراهم نمود، از جمله این زمینه ها « پرهیز از خلوت با نامحرم ، ترویج سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) امر به معروف و نهی از منکر ، زمینه سازی برای ازدواج جوانان و دلنشین کردن پوشش اسلامی » است .

,

نماینده عقیدتی سیاسی ستاد نیروی انتظامی شهرستان در پایان دلنشین کردن پوشش اسلامی را از شیوه های موثر برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دانست و تاکید کرد: تولید لباس های زنانه که پوشش اسلامی کامل در آن رعایت شده و در عین حال از زیبایی و رنگ آمیزی قشنگی برخوردار است می تواند بعنوان نمادی از هویت اسلامی و شخصیت والای انسانی باشد و همچنین چهره ای نجیب ، پاک و معصوم از بانوان عفیف را به نمایش گذارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه