اخبار داغ

قطب های اقتصادی شهرستان های استان همدان کدامند؟

رویکرد بسیج سازندگی تقویت قطب های اقتصادی است/پرداخت 16 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به همدانی ها

رویکرد بسیج سازندگی تقویت قطب های اقتصادی است/پرداخت 16 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به همدانی ها
بسیج سازندگی با تکیه بر ظرفیت های بومی هر منطقه به دنبال حمایت و تقویت قطب های اقتصادی آن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با ارائه دوره های آموزشی و پرداخت تسهیلات لازم به متقضیان است تا بدین ترتیب زمینه های شکوفایی اقتصادی را فراهم سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ بسیج سازندگی چندین و چند سال است باتوجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر زمینه سازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی گسترده ای داشته و دارد و به شیوه های گوناگون آن را اجرایی کرده و به عنوان ارگانی پیش رو به ویژه با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی و حمایت از قطب های تولیدی هر منطقه فعالیت های چشمگیری در محرومیت زادیی داشته و ویژه تر آن که از کارگاه های کوچک و طرح های زودبازده حتی در مناطق روستایی هم حمایت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

قطب های اقتصادی شهرستان های استان همدان کدامند؟

, قطب های اقتصادی شهرستان های استان همدان کدامند؟,

, ,

در این باره «سید مجید موسوی» معاون سازمان بسیج سازندگی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در سال های اخیر و به ویژه از دو سال گذشته تاکنون قطب های تولیدی هر شهرستان و همچنین ظرفیت های بومی و مزیت های جغرفیایی آن شناسای شده و برای تقویت این قطب های اقتصادی فعالیت های گسترده ای انجام شده است.

,

وی اظهار کرد: در سال جاری به صورت عمده به دنبال تشکیل تعاونی برای این قطب ها و سپس ارائه تسهیلات به اجراکنندگان طرح های اقتصادی منتج به ظرفیت های بومی هر شهرستان هستیم.

,

معاون سازمان بسیج سازندگی استان همدان افزود: با توجه به ظرفیت های هر شهرستان یک قطب ویژه اقتصادی برای آن نیز در نظر گرفته شده است، به طور مثال برای شوری جات، ترشی جات، شیره و  میوه خشک به ترتیب قطب های اقتصادی شهرستان های بهار، کبودآهنگ، ملایر و نهاوند در نظر گرفته شده است و قاب سازی، ماشین آلات و مبل و منبت هم به ترتیب قطب های اقتصادی شهرستان های اسدآباد فامنین و تویسرکان محسوب می شوند و برای همدان نیز قطب اقتصادی عرقیجات، اسانس گیری و گیاهان دارویی مورد نظر قرار گرفته است.

,

موسوی عنوان کرد: فعالیت های عمده ما از جمله برگزاری دوره های آموزشی و ارائه تسهیلات هم با توجه به این ظرفیت ها ارائه می شود و با تفاهم نامه هایی که با اداره کل تعاونی استان و فنی و حرفه ای بسته شده، زمینه گسترش کار هموارتر شده است.

,

پرداخت 16 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان همدانی

, پرداخت 16 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان همدانی,

وی تصریح کرد: با این اقدامات، فعالیت های ما نیز برای تقویت و حمایت از متقاضیان پیشرفت اقتصادی هر شهرستان هم بهتر و منسجم تر شده است، به طوری که سال گذشته 16 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از منابع مالی سپاه به متقضایان طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت شد و سال جاری هم همین روند ادامه دارد تا جایی که تاکنون در حدود یک میلیاد و 100 میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است.

,

معاون سازمان بسیج سازندگی استان همدان عنوان کرد: ساز و گار عمده بسیج سازندگی در حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی با توجه به قطب های تعریف شده در سال جاری حمایت از تعاونی های مربوطه در زمینه قطب های مورد نظر است تا بدین ترتیب با فعال شدن تعاونی ها، قدرت اقتصادی نیز تقویت شود.

,

اشتغالزایی بسیج سازندگی همدان برای دوهزار همدانی

, اشتغالزایی بسیج سازندگی همدان برای دوهزار همدانی,
, ,
 
,
موسوی همچنین از اشتغالزایی بیش از دو هزار همدانی در سال گذشته به واسطه انجام طرح های اقتصاد مقاومتی و دریافت تسهیلات آن اشاره کرد و افزود: در سال جاری اولویت پرداخت تسهیلات به صورت عمده منوط به تشکیل شرکت تعاونی ها است و مطابق با تفاهم نامه ای هم که با سازمان غذا بسته شده، در روند صدور مجوزهای مورد نظر نیز تسریع شده است.
,

مهارت آموزی و برگزاری دوره های آموزشی راهکاری برای تقویت ظریفت های بومی و قطب های اقتصادی

, مهارت آموزی و برگزاری دوره های آموزشی راهکاری برای تقویت ظریفت های بومی و قطب های اقتصادی,
وی تأکید کرد: توحه به ارائه آموزش های لازم با در نظر گرفتن قطب های اقتصادی مطابق با تفاهم نامه بسته شده با فنی و حرفه ای مهارت های شغلی مختص هر منطقه را هم تقویت می کند و زمینه لازم برای رفع بیکاری هم مهیا می شود.
,

معاون سازمان بسیج سازندگی استان همدان در ادامه عنوان کرد: ما ظرفیت های بومی هر منطقه را هم در نظر گرفتیم و با پرداخت تسهیلات لازم و برگزاری دوره های آموزشی متنوع، به دنبال توانمندی سازی و آموزش ظرفیت های بومی و شغلی هر منطقه به ویژه در روستاها هستیم.

,

پرداخت یک میلیارد و 70 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به تویسرکانی ها

, پرداخت یک میلیارد و 70 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به تویسرکانی ها,

, ,

«محمدرضا گمار» مسئول بسیج سازندگی تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از پرداخت یک میلیارد و 70 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال گذشته به متقاضیان اجرای طرح های اقتصادی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در پرداخت این تسهیلات توجه به محصولات گلخانه ای و مبل و منبت اهمتی بیشتری به خود گرفته است.

,

به گزارش رودآور همان طور که گفته شده برای تویسرکان قطب اقتصادی در حوزه مبل و منبت در نظر گرفته شده است، چرا که این شهرستان چه از نظر قدمت تولید مبل و منبت و چه از نظر تعداد کارگاه ها و فعالان این عرصه از سایر شهرستان های استان همدان پیشی گرفته است.

,

مبل و منبت تویسرکان حرف اول را می زند

, مبل و منبت تویسرکان حرف اول را می زند,
, ,
 
,
تا جایی که «میثم الوندی» رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفته است که از مجموع 10 هزار و 437 کارگاه تولید مبل در سطح استان تعداد چهار هزار و 741 کارگاه در شهرستان تویسرکان فعالیت می کند یعنی در حدود 45 درصد از کل مبل و منبت استان مربوط به تویسرکان است.
,

وی افزود: همچنین از مجموع تعداد 17 هزار و 704 نفر شاغل کارگاه تولید مبل و منبت در سطح استان هفت هزار و 753 نفر در شهرستان تویسرکان فعالیت دارند و این بدان معنی است که در حدود 43.61 درصد شاغل در حوزه مبل و منبت در تویسرکان داریم.

,

ازاین رو شاهد هستیم این حرفه در پایتخت طلای سبز ایران طرفداران بسیاری دارد و بسیج ساندگی نیز طبق رسالت خود به حمایت از فعالان این عرصه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی آستین ها همت خود را بالا زده است.

,

به گونه ای که تنها در سال گذشته در حدود ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 36 متقاضی در زمینه مبل و منبت در تویسرکان پرداخت شده است.

,

تسهیلاتی که حلال مشکلات می شوند

, تسهیلاتی که حلال مشکلات می شوند,

اسفند ماه سال گذشته بود که در گزارشی از سوی سایت خبری رودآور به این موضوع پرداخته شد، که که در آن گزارش آمده بود: «گیوکی» از فعالان یکی از این کارگاه ها می گوید: قبل از تسهیلات کارگاه به سختی به فعالیت خود ادامه می دادم و با توجه به بدهی های وصول نشده، توان خرید چوب را هم نداشتم، اما با دریافت مبلغ ۱۵ میلیونی تسهیلات اقتصاد مقاومتی نه تنها بسیاری از مشکلاتم حل شد بلکه توانستم کارگاه خود را مجدداً راه اندازی کنم.

,

, ,

«نجفی» دیگر منبت کار این روستا هم عنوان کرد: پیش از دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج، با عدم نقدینگی زیادی روبرو بودم ولی با  15 میلیون تومان وام دریافتی و به کارگیری این مبلغ به عنوان سرمایه در گردش  میزان قابل توجهی از کارها و ساخته های منبت را به بازار عرضه کردم.

,

وی اظهار کرد: این وام به لطف خدا دارای برکت بود که به عینه آن در زندگی خود را احساس کردم و سبب رونق بخشیدن به اوضاع اقتصادی خانواده ام شد.

,

«مجید عسگری» هم می گوید: من ۲۰ میلیون تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کردم که خدا را شکر صرف امور کاری از جمله خرید کلاف چوب  و تجهیزات شد.

,

وی افزود: اگر سود تسهیلات را پایین بیاورند متقاضیان بیشتری می توانند وام دریافت و ایجاد اشتغال داشته باشند.

,

حمایت های مستمر زمینه ساز تثبیت طرح های اقتصاد مقاومتی

, حمایت های مستمر زمینه ساز تثبیت طرح های اقتصاد مقاومتی,

, ,

«یعقوب ظهرابی» جوانی از اهالی روستای سید شهاب است که این روزها با پیگیری و اراده ای محکم و مصمم به توسعه کارگاه منبت خود روی آورده است.

,

و برای برنامه کاری خود 15 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان دریافت کرده است.

,

او را از جوانان کوشای سیدشهاب می دانند که با ایجاد و توسعه کارگاه منبت کاری نه تنها برای خود، بلکه برای سه خانواده دیگر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

,

ظهرابی سه برادر دیگر هم دارد که از کودکی در کنار پدر خانواده در یک کارگاه کوچک در روستا فعالیت می کردند و  و هر کدام پس از تشکیل زندگی و ازدواج برای توسعه و درآمدسازی بیشتر وارد عرصه جدیدی شدند.

,

این جوان کارآفرین روستایی از عدم توجه مسئولان به خواسته هایشان گلایه مند است و می گوید: اگر تهدیداتی مانند دستگاه CNC که متوجه منبت کاری به روش دست است را برطرف نکنیم، در آینده شاهد تعطیلی و بیکاری بسیاری از شاغلین خواهیم شد.

,

ظهرابی تصریح کرد: این دستگاه برای منبت کاری استفاده می شود و تمام هنر دست منبت کاران را می تواند یک شبه بر باد دهد چرا که دیگر با استفاده از این دستگاه منبت کاری حول محور دستان نمی چرخد و هویت خود را از دست می دهد.

,

به گزارش رودآور، "طرح های بیست گل"، "گلفروشی اسلیمی"، "کتیبه ای هخامنشی"، "چروکی گل ریز و گل درشت" و"دسته گلی"  از جمله طرح های مختلف منبت بر روی تولیدات مبلمان  تویسرکان است که مهمترین استیل تولید مبلمان با عنوان "طرح سلطنتی" در روستای اشترمل را می توان یکی از انحصاری ترین استیل مبلمان در کشور به حساب آورد.

,

امید آن که مسئولان بیش از پیش به رشد و ارتقاء جایگاه مبل و منت تویسرکانی نظری بیاندازند تا بدین ترتیب با ایجاد اشتغالزایی و مهاجرت معکوس همشهریان، توسعه اقتصادی شهرستان را شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه