اخبار داغ

گزارش/

کم آبی در شهرستان چشمه ها بیداد می کند/تقسیم صحیح آب مهمترین مشکل کشاورزان چرامی+تصاویر

کم آبی در شهرستان چشمه ها بیداد می کند/تقسیم صحیح آب مهمترین مشکل کشاورزان چرامی+تصاویر
امروزه استان کهگیلویه وبویراحمد با کمبود و آلودگی آب، زندگی هزاران نفر از ساکنان این استان و ههمچنین استان ها و کشورهای دیگر را به شدت با خطر مواجه ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی چرام ،آب یکی از اساسی ترین عناصر زیست است. برخورداری از آب سالم برای نیازهای انسانی از عوامل اساسی و به منزله عامل تمدن شناخته شده است، به طوری که همواره مورد احترام جوامع بوده و رودخانه های مختلف در سراسر جهان، نزد جمعیتهای ساکن در آن نواحی اهمیت زیادی داشته و مورد تقدس بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پایگاه خبری تحلیلی چرام,

هیچ کشوری بدون اطمینان از داشتن آب نمی تواند ثبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خود را حفظ کند و بدون کاهش میزان آلودگی جو، امنیت نسلهای آتی از نظر آب و غذا مبهم و، بدین طریق، توسعه پایدار فقط در حد یک شعار دلفریب باقی خواهد ماند.
 

, .,
,

امروزه استان کهگیلویه وبویراحمد کمبود و آلودگی آب، زندگی هزاران نفر از ساکنان این استان، خصوصا استان ها و کشورهای فقیر را به شدت با خطر مواجه ساخته است.

,

از نگاه آمار، 80 درصد جمعیت جهان تنها به 20 درصد از ذخایر آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند. بیماریهای ناشی از آب آلوده نیز عامل بسیاری از مرگ و میرها در کشورهای فقیر جهان است.
http://choram.ir

,
, http://choram.ir,

منطقه کهگیلویه و بویراحمد با آغاز فصل تابستان و وجود گرمای زیاد و کاهش سطح آبهای زیر زمینی برخی از شهرهای و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد در طول شبانه روز با مشکل کمبود شدید آب روبرو هستند.

, .,

از طرفی متوسط بارندگی در این استان 600 تا 800 میلی‌ متر بوده و بارش‌ها از آبان ماه آغاز و تا آخر اردیبهشت ماه به تناوب ادامه پیدا می‌کند. ریزش بارش‌ها در نقاط سردسیری بیشتر به صورت برف و در مناطق گرمسیری بیشتر به صورت باران است.

,
http://choram.ir
, http://choram.ir,

در چرام نیز بحث مهم کم آبی این روزها رواج پیدا کرده و شهروندان کم کم به فکر آینده این مطلب افتاده اند.

,

اما اگر بخواهیم تاثیر این مشکل را بر حوزه های مختلف تقسیم بندی کنیم،مشاهده می کنیم که مهمترین حوزه هایی که صدمه زیادی می بینند روستاه ها و بخش مهم کشاورزی است.

,

کشاورزان چرامی یکی از مهمترین مشکلات را عدم تخصیص صحیح آب برای زمین های زراعی خودمی دانند.

, .,

تقی نژاد کشاورز چرامی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری افزود:در زمینه کشاورزی در چرام مشکلات متعددی وجود دارد چرا که نسبت به سنوات گذشته از سوددهی کمتری برخوردار هستیم.

,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

وی گفت:یکی از مشکلات همه ی ما کشاورزان،کمبود آب و عدم تقسیم درست آن به زمین های زراعی است.

, .,

بسیاری از رودخانه­‌های مهم تنها در فصول خاصی از سال جریان دارند و یا به کلی خشک شد‌ه­‌اند. در این مورد می‌توان علاوه بر زاینده­‌رود و دیگر دریاچه های کشور، در چرام نیز  رودخانه های فصلی  دیگر خشک شده و دست‌به‌گریبانِ خشکسالی است.

,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

شاید در ذهن مخاطبان سوالاتی همچون(آیا چرام از بن بست توسعه نیافتگی بیرون می آید؟آیا بر تعداد کشاورزان چرامی افزوده می شود؟چرا مسئولان با همتی مضاعف به حل این مشکلات رسیدگی نمی کنند؟)ایجاد شود که امیدواریم هرچه سریعتر مشکل کم آبی و مشکلات عمده کشاورزان و همچنین ما با خیال راحت این بخش مهم اقتصادی را جلو ببریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه