اخبار داغ

کانون ادبی برگزار کرد:

برگزاری سلسله جلسات کانون ادبی عمارت دل در شهرستان اشتهارد

برگزاری سلسله جلسات کانون ادبی عمارت دل در شهرستان اشتهارد
سلسله جلسات کانون ادبی عمارت دل عصر روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه با حضور جمع کثیری از شعرا، ادبا و فرهیختگان و عاشقان شعر و ادب در کتابخانه فرهنگسرای ملاصدرای اشتهارد برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تات خبر، سلسله جلسات کانون ادبی عمارت دل با همراهی شهرداری شهرستان اشتهارد و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، عصر روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه با حضور جمع کثیری از شعرا، ادبا و فرهیختگان و عاشقان شعر و ادب در کتابخانه فرهنگسرای ملاصدرای اشتهارد برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

در این جلسه ابتدا برنامه های آتی کانون بمناسبت یکسالگی تاسیس آن و همچنین برگزاری جشن میلاد امام رضا ( ع ) مورد بررسی قرار گرفت.

,

در ادامه استاد دکتر وحید عرب به تدریس مبحث نقد ادبی و خصوصیات نقاد پرداخت و از دیدگاه وی از جمله خصوصیات نقاد می توان به خبره بودن، عدم غرض ورزی، شفاف گوئی و علم بالای نقد کننده اشاره کرد.

,

دکتر عرب در حین تدریس خود تاکید نمود که نویسندگان و شعرا در خلق آثار خود باید از بیان مضمون های قدیمی واهمه نداشته باشند، با اصول نویسندگی آشنا بوده، نوشته هایشان دارای پیام و مفهوم باشد و در نوشتن متعهد بودن را رعایت کنند.

,

همچنین در بخش تفسیر مثنوی معنوی مولانا ، مبحث جدیدی از این کتاب پر محتوا را برای اعضا تفسیر و تشریح نمود:

,

همزبانی خویشی و پیوندی است
مرد با نامحرمان چون بندی است
ای بسا هندو و ترک همزبان
ای بسا دو ترک چون بیگانگان
پس زبان محرمی خود دیگرست
همدلی از همزبانی بهترست

,
,
,
,
,
,

سپس حسین شاه بیگ کارشناس ارشد ادبیات فارسی به معرفی شاعر قرن سیزده قاآنی پرداخته و سبک این شاعر نامدار را برای حاضرین تشریح و سپس شعر گنگیه وی را برای حاضران قرائت نمود.

,

در بخش داستان نویسی صباحی داستان نویس جوان کانون ادبی، داستان کوتاه خود را (طغیانگر) برای حضار قرائت و توضیح داد.

,

در بخش شعر خوانی نیز دوستداران شعر و ادب آقایان هادی از پیشکسوتان و علاقمندان عرصه شعر و ادب و خانم ها ساکی، مه نوری و فروتن اشعاری زیبایی را برای اعضا کانون قرائت نمودند.

,

در پایان از همه عزیزانی که کانون ادبی عماردت دل را در این مراسم همراهی نمودند تشکر و قدردانی گردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه