اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های خانواده در مازندران/ فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی زن و مرد ندارد

اقتصاد مقاومتی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های خانواده در مازندران/ فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی زن و مرد ندارد
داشتن نقشه راه درست و تعیین ظرفیت‌های مناسب هر منطقه برای فعالیت اقتصادی در خانواده‌های ایرانی به ویژه مازندران می‌تواند راهگشای مشکلات اقتصادی و برطرف کننده دغدغه‌های کشور در این خطه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، مشکلات کشور در زمینه اقتصادی و اشتغال امروز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های نظام اسلامی ایران است که در این زمینه رهبر انقلاب در سال‌های اخیر با هدف قرار دادن شعار "اقتصاد مقاومتی" تلاش دارد تا جامعه ایرانی را به سوی اقتصادی خودکفا و درون زا رهنمون سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
 
رهبر معظم انقلاب عید سال 1393 در بیانات خود اظهار کرد: ملت ما به سمت اقتدار ملی راه افتاده و راه زیادی هم پیموده است و اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که مقاوم است، اقتصادی که با سیاست‌های آمریکا و تحرکات جهانی تکان نمی‌خورد.
 
این گفتار رهبری و تاکیدات همیشگی ایشان در سال‌های اخیر باعث شده است بسیاری از خانواده‌های ایرانی علی‌الخصوص روستانشینان بر همت و تلاش خود بیافزایند و در سایه استفاده از موهبات و برکات خاصه خداوند متعال بر مرزو بوم ایران اسلامی در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد خانواده خود و کشور فعالیت جدی‌تری را از سر گیرند.
 

اقتصاد مقاومتی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های خانواده شکوفاتر خواهد شد
سیدیاسر سلیم بهرامی دانشجوی دکترای کارآفرینی در گفت‌و گو با بلاغ اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رهبری بر مقوله اقتصاد مقاومتی و مشکلات زیادی که امروز مردم جامعه ما در زمینه اقتصاد خانواده‌های ایرانی با آن دست‌و پنجه نرم می‌کنند چاره‌ای جز توجه به ظرفیت‌های داخلی نداریم.

وی افزود: باید قبول کنیم مردم ایران در بسیاری از فعالیت‌ها وقتی به‌صورت جدی وارد عرصه عمل می‌شوند کارهای خوب و خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند که جهان را حیرت‌زده می‌کند و باید در عرصه اقتصادی نیز از این پتانسیل استفاده شود.
 
این دانشجوی دکترای کارآفرینی ادامه داد: خانواده‌های ایرانی می‌توانند در کنار کسب و کار خود به فعالیت‌های جانبی نیز دست بزنند و از زمان و مواهب خدادادی منطقه خود به‌صورت شایسته استفاده کنند.
 
سلیم بهرامی با اشاره به موقعیت مناسب جغرافیایی استان‌های حاشیه خزر علی‌الخصوص مازندران تاکید کرد: مردم این دیار از گذشته در تولید محصولات کشاورزی، دامداری، ماکیان و طیور نقش ویژه‌ای در اقتصاد منطقه و کشور داشتند پس با این پیشینه باید در کنار سایر کارهای اداری، صنعتی و شغل‌های موجود در بازار همچنان در مسیر استفاده از ظرفیت‌های اقلیمی خود قدم بردارند.
 
وی افزود: خانواده‌های مازندرانی علی‌الخصوص جامعه روستایی در کنار ساکنان مناطق شهری همیشه توانستند الگوهای خوبی در زمینه اقتصاد با محوریت تلاش کل خانواده باشند پس باید مسئولان به ساختار بومی گذشته در زمینه تولید و اشتغال در کنار سایر فعالیت‌هایی که برای رفع معضلات اقتصادی و اشتغال انجام می‌دهند توجه ویژه کنند.
 
این دانشجوی دکترای کارآفرینی در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های خانواده شکوفاتر خواهد شد و از این منظر همه اعضای خانواده می‌توانند به تولید عمومی در کشور کمک کنند چون ساختار خانواده‌های ایرانی با عقاید مذهبی و فرهنگ غنی در کمتر جای جهان قابل مشاهده است.

خانواده‌های روستایی نباید به گوشت و مرغ غیرتولیدی خود متکی باشند
راضیه نظری همسر حسینعلی جعفری ساکن روستای افرابن بندپی‌شرقی از بانوانی است که در عرصه فعالیت اقتصادی در منزل همراه همسر به فعالیت جدی در زمینه پرورش طیور مشغول است.
  
خانم نظری در گفت‌و گو با خبرنگار ما با اعلام رضایت از همکاری در زمینه اقتصاد خانواده اظهار کرد: خوشحال هستم در کنار کار منزل و همسرداری می‌توانم به اقتصاد خانواده‌ام از نظر مالی کمک کنم.
  
وی افزود: از زمستان گذشته سعی کردم با تداوم فعالیتم در زمینه پرورش طیور فضایی بهتر برای خدمت به خانواده و مردم منطقه ایجاد کنم و در این راه حدود 120 عدد جوجه، 30 خروس و 50 غاز پرورش می‌دهم.
 
این پرورش‌دهنده طیور ادامه داد: با توجه به موقعیت اقلیمی منطقه و داشتن زمین هرچند به‌صورت پلکانی این زمین شیب‌دار در اختیار خانواده ما است اما سعی کردم با همین وضعیت در حوزه اقتصاد مقاومتی تلاش کنم.
 
خانم نظری تصریح کرد: خانواده‌های روستایی با امکاناتی که دارند می‌توانند در برخی از فعالیت‌ها مفید واقع شوند و در واقع گلیم خود را از آب بیرون بکشند فقط کمی همت و تلاش می‌خواهد که در زنان شمالی بسیار زیاد است، من حتی در کنار این کار به نگهداری گاو و گوساله نیز مشغول هستم که از این بابت بسیار راضیم.

وی با اشاره به وضعیت خرید و فروش گوشت و سایر مایحتاج تاکید کرد: خانواده‌های روستایی نباید به گوشت و مرغ غیرتولیدی خود متکی باشند و خریدن این وسایل حتی سیفیجات، میوه و لبنیات از سوی یک فرد روستایی خوشایند نیست زیر طبیعت ذاتی روستانشینان با فعالیت در این عرصه گره خورده است.
  
این بانوی پرورش‌دهنده طیور در پایان گفت: رهبر ما بارها در سخنرانی‌های مختلف مخصوصا در دو سال گذشته تاکید جدی کردند که باید از درون کشور مشکلات حل شود، ما می‌توانیم از خانواده خود شروع کنیم و به جامعه کمک کنیم.
 
در کنار بسیج سازندگی مسئولان سایر نهادها به مسئله اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری دهند
محمد عبدالله‌پور جوانی اهل روستای گنج‌افروز شهرستان بابل که در حیطه پرندگان تزئینی و گوشتی فعالیت می‌کند در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود در بازار کار، بیکاری اینجانب و صحبت‌های رهبری در عرصه فعالیت اقتصادی تصمیم بر این گرفتم که خود با اندک دارایی که داشتم به‌دنبال ایجاد شغل بروم.

   
وی افزود: با راهنمایی دوستان و علاقه شخصی خودم و حمایت‌های خانواده‌ام تصمیم گرفتم در زمینه پرورش پرندگان اقدام کنم که خدا را شاکرم امروز توانستم مشکل اشتغال خودم را حل کنم.
 
این پرورش‌دهنده پرندگان زینتی و گوشتی ادامه داد: من با گرفتن وام 200 میلیون ریالی از مجموعه بسیج سازندگی سپاه و گذاشتن حدود 100 میلیون سرمایه شخصی در فضایی به متراژ 300 متر به این کار مشغول شدم و زمین این کار را هم پدرم تقبل کرد که از ایشان سپاسگذارم.
  
عبدالله‌پور تصریح کرد: درست است کار با پرندگان سخت و حساس است اما علاقه و شرایط موجود فعلی کشور باعث شده برای تامین معیشت خانواده و کمک به اقتصاد منطقه خودم از تلاش شبانه‌روزی در سرما و گرما دست نکشم و دل خوشی‌ام این است که بتوانم روزی در این کار تولیدکننده بزرگی شوم.

  
وی با اشاره به اقسام مختلف پرندگانی که پرورش می‌دهد گفت: انواع قرقاول آمریکایی، هلندی، بلژیکی و طاووس جزو محصولات پرورشی من است و در کنار این کار به پرورش جوجه و بلدرچین هم مشغولم اما منابع مالی محدود من را از گسترش کارم باز داشته است.
  
این جوان روستای گنج افروز بابل در پایان تاکید کرد: کمک‌های سپاه در قالب وام باعث شد اشتیاق و همتم در این راه بیشتر شود و امیدوارم دیگر مسئولان در سایر نهادها هم به مسئله اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال‌زایی اهمیت بیشتری دهند.
 
 
نظرات مردمی در زمینه اقتصاد مقاومتی در خانواده
سیدرضا شابابایی بندپی
(دام‌پزشک): اگر مسئولان بیشتر به دامداران و پرورش‌دهندگان طیور اهمیت و بها دهند حتما نیاز داخلی و فراتر از آن تامین در داخل کشور تامین خواهد شد.

محمد شیخی(خبرنگار اقتصادی): توجه به حوزه فعالیت اقتصادی خانواده و استفاده از ظرفیت‌های محیطی پیرامون آن می‌تواند در تداوم فعالیت اقتصادی جامعه و رشد آن موثر باشد پس باید در این زمینه با استفاده از متخصصان امر باید راه‌های درست بررسی و ارائه شود.

زهرا اسبویه‌امیرکلایی(خانه‌دار): اگر خانواده‌ها بتوانند برخی از مایحتاج خود را در درون خانواده و بافعالیت خود تهیه کنند حتما بصرفه خواهد بود و به خانواده خود کمک می کنند.

شیوا نظری(روانشناس خانواده): فعالیت اجتماعی و اقتصادی برای خانواده‌ها امری ضروریست ودر فضای روستایی کمک همه اعضای خانواده در بدست‌آوردن روزی و برطرف کردن ملزومات زندگی به استحکام این خانواده‌ها بیشتر از خانواده‌های شهری کمک کرده است.

به گزارش بلاغ، داشتن نقشه راه درست و تعیین ظرفیت‌های مناسب هر منطقه وایجاد فضای مناسب برای فعالیت اقتصادی در خانواده‌های ایرانی شمال کشور علی‌الخصوص مازندران با دادن تسهیلات کم‌بهره و ایجاد بازار حمایتی می‌تواند راهگشای مشکلات اقتصادی و بازار کار در این منطقه شود و دغدغه‌های کشور را در این خطه از این بابت برطرف کند.
,
,
,
,
,
,
, اقتصاد مقاومتی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های خانواده شکوفاتر خواهد شد, اقتصاد مقاومتی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های خانواده شکوفاتر خواهد شد,
, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خانواده‌های روستایی نباید به گوشت و مرغ غیرتولیدی خود متکی باشند, خانواده‌های روستایی نباید به گوشت و مرغ غیرتولیدی خود متکی باشند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در کنار بسیج سازندگی مسئولان سایر نهادها به مسئله اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری دهند, در کنار بسیج سازندگی مسئولان سایر نهادها به مسئله اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری دهند,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, نظرات مردمی در زمینه اقتصاد مقاومتی در خانواده
سیدرضا شابابایی بندپی
, نظرات مردمی در زمینه اقتصاد مقاومتی در خانواده,
,
,
, محمد شیخی,
,
, زهرا اسبویه‌امیرکلایی,
,
, شیوا نظری,
,
, بلاغ،, بلاغ،,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه