اخبار داغ

امام صادق(ع) مبارزى خستگى ناپذیر و انقلابى در میدان فکر و عمل بود

امام صادق(ع) مبارزى خستگى ناپذیر و انقلابى در میدان فکر و عمل بود
امام صادق(ع) که همواه مبارزى خستگى ناپذیر و انقلابى بنیادى، در میدان فکر و عمل بوده، کارى که امام حسین(علیه السلام) به صورت قیام خونین انجام داد، وى قیام خود را در لباس تدریس و تأسیس مکتب و انسان سازى انجام داد و جهادى راستین کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ امام صادق(ع) پس از درگذشت پدر بزرگوارشان وهمزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی عباس در سن ۳۱ به امامت می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

آن امام همام در مدت امامت «مکتب جعفرى» را پایه ریزى فرمود، و موجب بازسازى و زنده نگهداشتن شریعت محمدى(ص) گردید.

, .,

تأسیس چنین مکتب فکرى و نوسازى و زنده کردن تعلیمات اسلامى، سبب شد که امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب جعفرى (تشیع) مشهور گردد اما طولى نکشید که بنى عباس پس از تحکیم پایه هاى حکومت و نفوذ خود، همان شیوه ستم و فشار بنى امیه را پیش گرفتند و حتى از آنان هم گوى سبقت را ربودند.

,

امام صادق(ع) که همواه مبارزى خستگى ناپذیر و انقلابى بنیادى، در میدان فکر و عمل بوده، کارى که امام حسین(علیه السلام) به صورت قیام خونین انجام داد، وى قیام خود را در لباس تدریس و تأسیس مکتب و انسان سازى انجام داد و جهادى راستین کرد.

, .,

خلفای عباسی آزار و اذیت بسیاری را در سالهای آخر عمر بر امام صادق(ع) وارد کردند و حتی حاکم مدینه خانه ایشان را به آتش کشید که البته امام معصوم(ع)  از این توطئه جان سالم به در بردند.

,

اما ترس و کینه عباسیان از محبوبیت امام صادق(ع) میان مردم روز به روز بیشتر می شد تا اینکه سرانجام منصور دوانیقی خلیفه بغداد در 25 شوال سال 148 هجری قمری با انگور زهرآلود ایشان را به شهادت رساند.

, .,

از این رو در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مردم ولایتمدار استان بوشهر در قالب دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی با برپایی آئین‌های عزاداری و سوگواری در مساجد و هیئت‌های مذهبی، عشق و علاقه خود را به آن امام همام نشان می دهند.

,

حجت الاسلام محمد باقر دشتی امام جماعت مسجد نبی (ص ) شهرستان گناوه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: امام ما شیعیان رهرو و پیرو می خواهد، صادق آل محمد که خود از جمله منتظران موعود هست می فرماید اگر زمانه او را درک کنم افتخارخدمت گزاری او را خواهم داشت اما به راستی کلاهمان را قاضی کنیم آیا ما پیروان صادقی برای امام صادق هستیم که اکر چنین است پس چرا از شاگردان او در عصر غیبت مراجع عظام فرمان نمی بریم؟

,

وی افزود: در حال حاظر به خوراک و پوشاکمان حساس نیستیم در حالی که دشمنان امام صادق (ع)  با هزران شبکه و سایت های مستهجن بر ما مسلط شده اند و هر روز یک مد را به مردم مظلوم ما که از فقر فرهنگی در عذابند، می آموزند.

,

دشتی بیان کرد: پس صادقانه و شجاعانه پیرو صادق آل محمد باشیم و حداقل با نصب یک پرچم یا یک بنر عزا بر درب مغازه و منزل و مسجد به این امام بزرگ شافع روز محشر ادای احترام کنیم.

, .,

گفتنی است مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سه شنبه شب و شب گذشته با حضور مردم ولایت‌مدار شهرها و روستاهای استان بوشهر در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها برگزار شد و امشب نیز به همین مناسبت در سوگ سالروز شهادت امام صادق(ع) به عزاداری می نشینند و اشک ماتم میریزند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه