اخبار داغ

بررسی معضل بیکاری در ریگان؛

تیشه بیکاری بر ریشه بنیان خانواده/بیکاری عامل مهاجرت جوانان ریگانی است

تیشه بیکاری بر ریشه بنیان خانواده/بیکاری عامل مهاجرت جوانان ریگانی است
بیکاری جدا از اینکه باعث مهاجرت میشود بلکه باعث ایجاد ضررات جبران ناپذیر همچون جدا شدن و ترک از آغوش گرم خانواده و بی خانمان شدن و… را به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح کویر؛بیکاری جوانان و مهاجرت آنان از شهرستان به استان های همجوار به یک معضل اجتماعی اساسی تبدیل شده است. متاسفانه طی چند سال گذشته نه تنها این مشکل کمتر نشده است بلکه روز به روز بر تعداد آن افزوده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح کو,

بیکاری جدا از اینکه باعث مهاجرت میشود بلکه باعث ایجاد ضررات جبران ناپذیر همچون جدا شدن و ترک از آغوش گرم خانواده و بی خانمان شدن و… را به دنبال دارد. این معضل این روزها سیل صعودی به خود گرفته است و این امر نگرانی خانواده های ریگانی را دو چندان کرده است و این خود آسیبی بر بنیان خانواده است.

,

 

,

اکثر مردم ریگانی به کشاورزی و دامداری مشغول به کار هستند، اما با افزایش بی رویه واردات و همچنین وابستگی به سایر تولید کنندگان و در بر داشتن هزینه های گزاف تولید قشر کثیری از فرزندان از کشاورزی و دامداری و تولید محصولات دل زده شده و رو به شغل های کاذب و بی ثباتی همچون دستفروشی و… در سایر شهرها و استانها آورده اند.

,

 

,

اکثر این شغلهای کاذب حتی در خور شٱن و منزلت اجتماعی این جوانان زحمت کش و سختی کشیده نیست. و حتی گاها به وضوح دیده می‌شود که جوانان از عنوان کردن شغل و یا منبع درآمدشان خجالت می کشند و ابراز شرمساری و حتی کتمان حقیقت را دارند.غول بیکاری ؛ هر روز تیشه بر ریشه بنیان خانواده میزند.

,

 

,

با توجه به اینکه شهرستان ریگان توانایی و ظرفیت های موجود زیادی در زمینه تولید، مناطق مختلف گردشگری و همچنین معادن غنی دارد اما متاسفانه مسئولین استانی و شهرستان تا کنون نگاهی چشمگیر و درخور شٱن به این منطقه و قابلیت های آن نداشته اند و تدبریری عملی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

,

 

,

به هر حال هرچه از این امکانات و ظرفیت‌ها بگوییم باز هم جای سخن دارد که در اینجا زبان قاصر و قلم ناتوان است از نوشتنش. اما درخواستی که از مسئولین داریم اینکه نگاهی فراتر و بنیادین به این معضل است که با همت و همکاری جهادی خود مرهمی بر این مشکل باشند.

,

 

,

با توسعه کشاورزی و دامداری و اعطای تسهیلات بانکی کم بهره از سوی ارگانهای مربوطه میتوان تا حدودی از آلام و درد این مردم کاهش داد. همچنین با وجود این همه زمین های مستعد و آماده برای ایجاد و ساخت کارخانه های تولیدی همچون تولید فیبر، تولید انواع رب ، شیره و عصاره خرما، این امر مهم همت و تلاش مسئولین را میطلبد که سرمایه‌گذار جذب کنند و با این امر شاهد اشتغال قشر کثیری از جوانان این شهرستان و همچنین پیشرفت و توسعه اقتصاد شهرستان ریگان باشیم.

,

 

,

محمد امیری در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار‌ داشت: بنده با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بیکار هستم و مجبور شدم برای امرار معاش خود وخانواده کارگری کنم. از مسئولین تقاضا دارم که یک فکری برای بیکاری جوانان بکنند.

,

 

,

وی افزود: در خانواده شش نفره ما که همه تحصیل کرده اند و همه بیکار هستند. اگر ما در شهرستان ریگان کارخانه ای بود الان وضعیت اینجوری نبود و دستمان به جایی بند بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه