اخبار داغ

نماینده مردم رزن در مجلس:

وزرا باید عالم به مشکلات کشور و فراجناحی باشند/نباید اعضای کابینه با ملاکها و معیارهای جناحی انتخاب شوند

وزرا باید عالم به مشکلات کشور و فراجناحی باشند/نباید اعضای کابینه با ملاکها و معیارهای جناحی انتخاب شوند
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ما با بیان اینکه بزرگترین مشکل دولت حجم گسترده و ناکارآمدی ساختارهای اداری است گفت:در واقع حجم دولت به قدری وسیع است که موجب شده است تا کارایی مجموعه دولت بسیار پایین بیاید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح رزن،حسن لطفی تاکید نمود:دولت در چینش کابینه جدید باید وزرایی را بر سر کار بیاورد که بتوانند دولت را چابک و فعال کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رزن,

 

,

وی افزود:امروز 90 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری کشور می شود و فقط 10 درصد صرف هزینه عمرانی کشور می شود که این چالش اساسی و بزگ است.

,

 

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود:دولت باید سعی در کاهش تصدی گری نماید و کارها را هر چه بیشتر به بخش خصوصی و مردم واگذار نماید تا بتواند هزینه جاری را کاهش دهد.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه وزاریی انتخابی در دولت دوازدهم باید از مدیریت علمی برخوردار باشند اضافه کرد:تجربه نشان داده است که مدیریت احساسی و غیر علمی جوابگوی مشکلات کشور نخواهد بود.

,

 

,

 

,

لطفی  ادامه داد:وزرای انتخابی دولت دوازدهم بایستی بروز و کارآمد باشند .

,

 

,

وی با اشاره به اینکه نباید وزرا و اعضای کابینه با ملاکها و معیارهای جناحی انتخاب شوند تصریح کرد:ممکن است وزیری به لحاظ جناجی همراه دولت باشد اما نتواند توقعات و خواسته های مردمی را برآورده نماید و مدیر و مدبر نباشد.

,

 

,

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جوان بودن و شاخص بودن ویژگی ها مهمی برای اعضای کابینه هستند اضافه کرد:قطعا مجلس به کابینه جوان،شاخص و کارآمد رای اعتماد خواهد داد.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه برای مثال در همین شهرستان رزن مدیریت های گوناگون در طی سالهای طولانی   تا به امروز؛ با عدم توزیع عادلانه منابع موجب جمع شدن امکانات در یک نقطه شده است اضافه نمود:مدیر اگر مدیر باشد با 1 میلیون تومان می تواند  به اندازه  100 میلیون تومان کار و اقدام انجام دهد ،اما بالعکس اگر کسی توان مدریتی نداشته باشد با 100 میلیون اعتبار هم به اندازه 1 میلیون تومان و کارایی انجام کار نخواهد داشت.

,

 

,

وی حضور افراد شایسته و توانمند را نیاز امروز کشور بر شمرد و افزود:امروز عدم بهره وری بالا و بهره وری پایین یکی از معضلات اساسی ما می باشد .

,

 

,

لطفی دو مقوله اثر بخشی و کارایی را تامین کننده بهره وری بالا بر شمرد و اضافه کرد:در تمام دستگاه های اجرایی ما بهره وری پایین مشکل اساسی است و این به همان دلیل نبود کارایی و اثر بخشی است.

,

 

,

وی اظهار داشت:اگر کارایی تنها باشد و اثر بخشی تحقق پیدا نکند قطعا مسیر درستی طی نخواهد شد.

,

 

,

وی لازمه داشتن بهره وری بالا را وجود دو موله اساسی اثر بخشی و کارایی در کنار هم بر شمرد.

,

 

,

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه وزرا به لحاظ تفکری نباید مخالف رئیس جمهور باشند اضافه نمود:وزیری می تواند در دولت کار انجام دهد که دولت را قبول داشته باشد و دغدغه کشور را داشته باشد.

,

 

,

 

,

انتهای پام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه