اخبار داغ

یک کارشناس مذهبی:

جهان علم و معرفت، وامدار رئیس مذهب جعفری است

جهان علم و معرفت، وامدار رئیس مذهب جعفری است
یک کارشناس مذهبی گفت: جهان علم و معرفت، وامدار رئیس مذهب جعفری است و تمامی فرق اسلامی از اقیانوس معرفت وعلم زلال امام صادق(ع )بهره بردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، حجت الاسلام هادی بامری کارشناس امور مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، گفت: سخن از شخصیت ملکوتی و الهی امام جعفربن محمد الصادق (علیه السلام) برای ما ممکن نیست و شناخت ابعاد گوناگون وجود بی مثال آن حجت خداوندی بسیار دشوار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) در عرصه علم و معرفت بهترین نقش را در زمان خود ایفا کردند،آنچه در این سطور می آید تنها قطره ای از اقیانوس کمالات و ملکات آن امام همام می باشد.

,

حجت الاسلام هادی بامری اضافه کرد: آن حضرت در سال 83 هـ.ق در شهر مدینه از مادری نیکوکار به دنیا آمد پدرش امام باقر علیه السلام حامل علوم و معارف الهی بوده و فرزند خود را با علم ناب نبوی تربیت نمود.

,

این کارشناس مذهبی بیان کرد: امام صادق علیه السلام در مدرسه حدیثی و فقهی و کلامی پدرش با علوم الهی و نبوی (ص) آشنا شد و بعد ها خود بزرگترین مدرسه حدیثی را بوجود آورد و در سال 148 هـ.ق به زهر منصور دوانیقی به شهادت رسید.

,

وی با اشاره به اینکه آن حضرت پس از شهادت پدرش در سال 114هـ.ق به امامت رسید، افزود: آن امام همام فعالیت خود را در چند محور که امام باقر علیه السلام پایه ریزی کرده بود ادامه داد.

,

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه امام صادق علیه السلام شاگردان بسیاری را تربیت کرد و خصوصیات شاگردان آن حضرت این بود که تنها از مذهب شیعه نبودند، تصریح کرد: بلکه از بسیاری از فرق اسلام به سوی وی هجوم آورده و از اقیانوس معرفت وعلم زلال آن حضرت بهره می بردند در واقع جهان علم و معرفت، وامدار مذهب جعفری است.

,

بامری عنوان کرد: امام صادق (ع) همچون دیگر ائمه دارای علوم غیبی بودند و در زمینه علوم دینی همچون تفسیر قرآن، قرآن شناسی، خداشناسی و بحث‌های عرفانی شاگردان زیادی را در کلاس‌های درس خود تربیت کرد.

,

وی گفت: ریاضی، نجوم و پزشکی از علومی است که امام صادق(ع) در حوزه علمیه به شاگردان خود منتقل کردند.

,

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از نکات بارز زمان امام صادق(ع) این بوده است که مردم با فراق بال و بدون دغدغه سراغ علم می رفتند و از اکثر شاگردان امام کتب بسیاری وجود دارد.

,

وی ادامه داد: لذا حافظ ابوالعباس ابن عقده کتابی تصنیف نموده ودر آن رجال امام صادق علیه السلام و راویان حدیث وی را گرد آورده است وایشان را بالغ بر چهار هزار نفر شمرده است و این جهت از آن حاصل شد که آن حضرت خود را برای تعلیم عامه مردم و تعلیم سُنن و فقه و تفسیر برای خاصه مردم از شیعیان و غیر شیعیان باخلوصی عالی منقطع و یکسره نموده بود.

,

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) دین را برای خواص تشریح می کرد و آنها را به مناطق دورتر می‌فرستاد تا آنها مروج دین باشند، گفت: در نهایت پس از اتمام دوره سی و چند ساله امامت ایشان، انسان‌هایی تربیت می‌شوند که در فقه و اصول، به درجه کمال می رسند.

,

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: امروز نیز موضوعاتی که از امام ششم شیعیان رسیده، بیش از ۲۰ جلد است.

,

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: سرانجام آن امام همام در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی در مدینه توسط منصور دوانقی، خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسید.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه