اخبار داغ

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(علیه السلام) در ابوموسی

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(علیه السلام) در ابوموسی
مراسم سوگواری شب شهادت صادق آل محمد(صلی الله علیه و آله) با حضور عاشقان و دوستداران مکتب اهل بیت علیه السلام در مسجد جامع ابوموسی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافذ آنلاین،به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت ششمین ستاره فروزان سپهر امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)، مراسم سوگواری و عزاداری با حضور امت خداجو و عاشقان مکتب تشیع همراه با مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت در شب شهادت آن امام همام در مسجد جامع امام حسن مجتبی علیه السلام ابوموسی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافذ آنلاین,


حجت الاسلام حسینی سخنران این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام ششم صادق آل محمد(صلی الله علیه و آله) گفت: امام صادق علیه السلام در دوران 34 سال امامت هم زمان با پنج خلیفه اموی و دو خلیفه عباسی همراه بود که در این سی و چهار سال تمام همت خود را برای ترویج فرهنگ تشیع با فشار حاکمان آن زمان قرارداد و نقش آفرینی کردند.

,
,


وی اظهار کرد: امام صادق علیه السلام در دوران امامت خود با استفاده از شرایطی که در دنیای اسلام وجود داشت، توانستند راه امام باقر علیه السلام را برای ترویج اسلام واقعی در فقه، کلام و تفسیر و حتی علوم طبیعی با تربیت شاگردانی همچون جابرابن حیان ادامه دهند.

,
,


حسینی افزود: امام صادق علیه السلام به تاسیس یک نهضت عظیم فکری و فرهنگی مبادرت ورزید، به‏ گونه ‏ای که طولی نکشید مسجد نبوی در مدینه و مسجد کوفه در شهر کوفه به ‏دانشگاهی عظیم تبدیل شد.

,
,


وی تصریح کرد: شخصیت علمی بالای امام صادق علیه السلام نه تنها مورد توجه عالمان شیعی قرار دارد بلکه در همه قرون متمادی مورد توجه اکثر دانشمندان جهان است.

,
,


عاشقان و دوستداران مکتب اهل بیت علیهم السلام در ابوموسی نیز همانند دیگر هم‌ وطنان خود در شب شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت به مراسم عزاداری و سینه ‌زنی پرداختند و عاشقان این امام همام با برگزاری مراسم عزاداری عشق و ارادت خود را به این امام همام نشان ‌دادند.

,
,


در این مراسم مداحان به ذکر فضایل و مناقب آن امام همام پرداختند و عزاداران در سوگ شهادت جانسوز ششمین اختر آسمان امام و ولایت بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

,
,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه