اخبار داغ

سپری شدن بدون سروصدای تولد دو سالگی برجام نافرجام

سپری شدن بدون سروصدای تولد دو سالگی برجام نافرجام
به نظر می‌رسد سکته‌های پشت سر هم برجام و تحریم‌های مدام جامعه غرب در جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران، دولت را نیز متقاعد کرده است که برجام نافرجام بوده.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، برجام یا توافق جامع هسته‌ای 6 قدرت جهان با ایران، رویدادی که دل بسیاری از ایرانیان را خوش کرد به بهتر شدن وضعیت اقتصادی و تعاملات جهانی، که این خوشی دیری نپایید که به فرجامی تلخ تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

برنامه جامع اقدام مشترک با پذیرفتن توافق موقت ژنو بر روی برنامه هسته‌ای ایران در نوامبر ۲۰۱۳ شروع شد و به مدت ۲۰ ماه کشورها درگیر مذاکره بودند که در آوریل ۲۰۱۵ تفاهم هسته‌ای لوزان شکل گرفت.

دکتر روحانی رئیس‌جمهوری ایران، برجام را یک بازی برد برد دانست و آن را درختی دانست و که گلابی‌های آن قابل‌رؤیت و چیدن است.

اما چرا در این چند ماه، دیگر خبری از مانورهای تبلیغاتی بر روی برجام نیست.

برجام با همه دستاوردهای کاغذی‌اش دیگر طرفداری ندارد زیرا هر آنچه از برجام در ابتدا گفته شده در طول این مدت چیزی محقق نشد.

از ابتدا قرار بود در روز اجرایی برجام تمامی تحریم‌های هسته‌ای ایران لغو شد که متأسفانه فقط به حالت تعلیق درآمد و تا به امروز هم در حالت تعلیق است؛ قرار بود مشکلات تعاملات بانکی بین ایران و سایر کشورها مرتفع گردد ولی هنوز عملی نشد و از این‌ قرارها که زیاد گفته شد ولی عملی نشد...

دولت یازدهم و دوازدهم هم خود به عمق اسف‌بار بودن این قرارداد پی برده است و دیگر مانوری بر روی آن انجام نمی‌دهد و می‌داند این برجام فقط فرجامی برای توانایی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده است و کشورهای غربی هدفی بزرگ‌تر را دنبال می‌کنند و به هر بهانه‌ای به دنبال تحریم ایران در ابعاد مختلف هستند.

در پی روی کار آمدن ترامپ رئیس‌جمهور معلوم‌الحال آمریکا، که هر عمل و رفتاری را باید از او انتظار داشت زیرا در راستای نقض برجام چندین بار اقداماتی را نیز انجام داده است و به گفته دکتر ظریف وزیر خارجه روح و جسم برجام با اقدامات دولت آمریکا نقض شده است. از این‌رو حمایت از برجام و چیدن گلابی از آن دیگر رونقی برای مردم ایران ندارد و ملت ایران خوب می‌دانند که کشورهایی امثال آمریکا به هیچ عنوانی قابل‌اعتماد نیستند و به قول آیت‌الله جوادی آملی در هنگام دست دادن با یک آمریکایی باید انگشتان دست خود را بشمارید.

به نظر می‌رسد سکته‌های پشت سر هم برجام و تحریم‌های مدام جامعه غرب در جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران، دولت را نیز متقاعد کرده است که برجام یا مسئله هسته‌ای علت دشمنی غرب با ایران نیست به همین خاطر دیگر چندان رغبت از سوی دولتی‌ها نشان داده نمی‌شود تا بر روی برجام موج‌سواری کنند و این‌گونه دوسالگی برجام بدون سروصدایی سپری شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه