اخبار داغ

ضرورت توجه و نظارت ویژه مسؤولان به اقامتگاه‌های بین‌راهی در مازندران/ بهداشت حلقه مفقوده اقامتگاه‌های بین‌راهی

ضرورت توجه و نظارت ویژه مسؤولان به اقامتگاه‌های بین‌راهی در مازندران/ بهداشت حلقه مفقوده اقامتگاه‌های بین‌راهی
رعایت نکردن بهداشت در مراکز پذیرایی بین‌راهی یکی از معضلات همیشگی مسافران است که در تعطیلات تابستانی به دلیل افزایش گردشگران بیش از پیش نمود پیدا می‌کند که به نگاه دلسوزانه مسؤولان نیازمند است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، سوانح رانندگی همواره به‌عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ و میر، آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده که منشا بیش از 70 درصد این سوانح خواب آلودگی عنوان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, بلاغ,

 

,

این مسئله ضرورت وجود اقامتگاه‌های بین راهی را بیش از پیش نمایان می‌کند، ایستگاه‌های موقتی که راننده بتواند حتی برای دقایقی هرچند کوتاه برای رهایی از خستگی و خواب آلودگی، ساکن شود و بدون احساس خطر و یا ناراحتی به استراحت بپردازد.

,

 

,

همچنین مجتمع‌های خدماتی، تقویت جاذبه‌های توریستی و تفریحی را در پی دارد، البته احداث این اقامتگاه‌ها در مسیر جاده‌ها دارای فواید بی‌شماری است که می‌توان به کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و روان ساختن جاده‌ها، فراهم شدن آسایش بهتر رانندگان و مسافران با ارائه خدمات متمرکز و مناسب، ارائه اطلاعات جاده‌ای، کم شدن میزان تصادفات جاده‌ای، افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها و ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال‌زایی اشاره کرد.

,

 

,

شهرستان آمل به‌عنوان یکی از دروازه‌های مهم ورود به شمال کشور و دریای خزر هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

,

 

,

قرار گرفتن این شهرستان در مسیر رودخانه هراز، گسترش احداث مجتمع‌های خدماتی - رفاهی را به منزله یک اقدام ضروری و زیربنایی در جذب توریست است.

,

 

,

در فصل تابستان، بازار مسافرت‌ها به شمال کشور فراوان است که مسلما این مسافران برای استراحت و رفع خستگی ترجیح می‌دهند از اقامتگاه‌های بین راهی استفاده کنند و به استراحتگاه‌ مناسب، سرویس‌های بهداشتی تمیز، پمپ‌های بنزین، گاز و واحدهای پذیرایی کاملا بهداشتی احتیاج دارند.

,

 

,

وضعیت نامطلوب مجتمع‌های تفریحی و اقامتگاه‌های بین راهی در مازندران

, وضعیت نامطلوب مجتمع‌های تفریحی و اقامتگاه‌های بین راهی در مازندران, وضعیت نامطلوب مجتمع‌های تفریحی و اقامتگاه‌های بین راهی در مازندران,

با وجود اینکه هر ساله بر تعداد این مجتمع‌های تفریحی و اقامتگاه‌های بین راهی افزوده می‌شود اما متاسفانه در وضعیت مناسبی قرار ندارند به طوری که با یک نظرسنجی عمومی از مسافران، بسیاری از مراکز بین راهی تاکنون قادر به کسب رضایت مشتریان خود به طور صد درصد نبودند و با مشکلات و کمبودهای زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند.

,

 

,

اقامتگاه‌هایی که می‌بایست محیطی امن برای مسافران خود فراهم کند تا با خیالی آسوده بتوانند خستگی جاده را از تن بیرون کنند و با اطمینان خاطر شیرینی سفر را به یادگار گذارند، تبدیل به یک معضل بزرگی به نام رعایت نکردن بهداشت شده است که رغبت مسافران را برای اسکان در اقامتگاه از بین می‌برد.

,

 

,

این در حالی است که وجود اقامتگاه‌ها با شرایط مناسب برای منطقه‌ای با این پتانسیل طبیعی موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی می‌شود که خود برای توسعه اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی نقش قابل توجهی دارد.

,

 

,

رضا علیزاده یکی ازافرادی است که مازندران را برای مسافرت انتخاب کرده، درباره این اقامتگاه‌ها به خبرنگار ما گفت: برخی از اقامتگاه‌هایی که وجود دارند، بویی از بهداشت نبرده و تنها به مکانی برای سرو غذا تبدیل شدند، آن هم غذاهایی با کیفیت پایین و غیربهداشتی.

,

 

,

وی غذا را جز لاینفک یک سفر دانست و بیان کرد: خوردن غذاهای سالم و متنوع، از مواردی است که لذت سفر را بیشتر می‌‌کند و اساسا بسیاری از سفرهای کوتاه خارج شهری و سفرهای طولانی است اما همین غذای لذت‌بخش، در صورت بهداشتی نبودن می‌تواند خطرات زیادی را برای سلامت مسافران به همراه آورد و تبدیل به یکی از خطرات سفر شود.

,

 

,

اکبری یکی از شهروندان تهرانی که با اعتراض به نامطلوب بودن وضع اقامتگاه‌های بین راهی محور هراز، عنوان کرد: در مسیر این جاده متأسفانه آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها در وضعیت مطلوبی به سر نبرده و عده‌ای از گردشگران هیچ گونه اطلاعاتی از مجاز بودن یا نبودن این اقامتگاه‌ها ندارند.

,

 

,

وی ادامه داد: جا دارد مسؤولان متولی در این باره با همکاری هم تمهیداتی بیاندیشند و به استاندارد سازی این بناها بپردازند که گردشگران با خیالی آسوده و دغدغه‌ای کم تر به سفر خود ادامه دهند.

,

 

,

سحر قلی‌نیا یکی از همشهریان آملی به مخاطرات زیست محیطی انباشت زباله‌ها اشاره کرد و گفت: انباشت زباله در مسیر جاده‌ها مانند محور هراز علاوه بر ایجاد بوی بد و تجمع حشرات، خطرات زیادی را برای سلامتی مردم وهمچنین محیط زیست ایجاد می‌کند.

,

 

,

وی اظهار کرد: داشتن شرایط مناسب در مسیر جاده می‌تواند مزیت‌های فراوانی برای مسافران و گردشگران داشته باشد و این امر برای گردشگران در فصول مختلف با بهره گیری از فضای مناسب باعث خلق سفری مطلوب می‌شود.

,

 

,

قلی‌نیا که در دفاتر خدمات مسافرتی مشغول به کار است از تجربیات کاری خود گفت و افزود: یکی از عواملی که در کاهش تصادفات نقش بسزایی دارد، وجود مهمان‌سراها و رستوران‌های بین‌راهی است؛ چرا که مسافر  برای رفع خستگی به مکانی برای استراحت نیاز دارد تا انرژی تحلیل رفته خود را جبران و گرسنگی‌اش را برطرف و از سرویس بهداشتی مناسب استفاده کند و با خیالی آسوده به سفر خود ادامه دهد.

,


آموزش به کارکنان در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی شاید یکی از مهمترین مولفه‌های افزایش کیفیت خدمات و ارائه درست امکانات به مسافران باشد، آموزش به کارکنان این مراکز حلقه مفقوده شده در این اقامتگاه‌ها است.

,
,

 

,

وجود دوره‌های آموزشی هرچند کوتاه مدت، برای اعضا و مدیران نه تنها به ارتقای کیفیت این مراکز منجر، بلکه در نهایت به ایجاد فضای رقابتی سالم و جذب بیشتر گردشگر منتهی می‌شود.

,

 

,

اقامتگاه‌های بین راهی نیازمند توجه و نظارت ویژه مسؤولان

, اقامتگاه‌های بین راهی نیازمند توجه و نظارت ویژه مسؤولان, اقامتگاه‌های بین راهی نیازمند توجه و نظارت ویژه مسؤولان,

رعایت نکردن بهداشت در مراکز پذیرایی بین راهی یکی از معضلات همیشگی مسافران است که در تعطیلات تابستانی به دلیل افزایش گردشگران بیش از پیش نمود پیدا می‌کند که به نگاه دلسوزانه مسؤولان نیازمند است و راه حلی برنامه ریزی شده و ساختاری مستحکم می‌طلبد.

,

 

,

تشویق به نخوردن غذا و استفاده نکردن از امکانات بهداشتی در این اقامتگاه‌ها کمکی به اصل قضیه و مسافران نمی‌کند و سازمان‌های ناظر باید به وظایف نظارتی خود توجه بیشتری کرده و با این توجیهات از زیر بار مسؤول شانه خالی نکنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه