اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

رقابتی بر سر قدرت با جریان‌های سیاسی نداریم/ مدیریت کشور باید آمیخته با «رهبری مرامی» باشد

رقابتی بر سر قدرت با جریان‌های سیاسی نداریم/ مدیریت کشور باید آمیخته با «رهبری مرامی» باشد
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی: مشکل ما با جریان‌های سیاسی این نیست که چه کسی وزیر و وکیل باشد، رقابت، رقابت قدرت نیست؛ اختلاف سر یک اصل مبنایی است که مدیریت امت اسلام و جامعه دینی کشور باید آمیخته با رهبری مرامی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در اجتماع عظیم صادقیون در حرم رضوی اظهار داشت: چنین عزاداری برای امام صادق(ع) در میان شیعیان مکتب جعفری بی‌سابقه است و نمونه دیگری ندارد، اقامه عزاداری این حضرت در مضجع منور رضوی بسیار باشکوه بود؛ این مهم یک سعادت کم‌نظیری است که در میان تمامی دلدادگان مقام ولایت اهل‌بیت(ع) نصیب و روزی شما برادران و خواهران شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در اقامه عزای اهل بیت(ع)، بالاترین مرتبه اظهار ارادت نشان از معرفت‌شناسی دارد، گفت: در مورد امام صادق(ع) و مرتبه علمی ایشان مطلب زیاد شنیده‌اید و در فضائل آن حضرت از نظر موقعیت علمی و فکری در جهان اسلام و نبوغ شاگردان ایشان نیز مطلب فراوان بیان شده است.

,

آیت‌الله علم الهدی افزود: آنچه امروز برای ما در تبیین فضائل و عظمت امام صادق(ع) قابل توجه است، اثرگذاری آن حضرت در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و تولید انقلاب و دگرگون‌سازی فرهنگی و فکری و در یک کلمه نقش آن حضرت در احیای اسلام و معارف قرآن است، این اثرگذاری امام و آنچه در خط این سیره تاثیر نمودار است، می‌تواند به‌عنوان یک راهبرد برای ما در توسعه فرهنگ اسلام و در توسعه مبانی این دین در میان ملت‌ها و افکار و اندیشه‌های مختلف و حرکت‌دادن جامعه به سوی یک نقطه هدفی موثر باشد.

,

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: فکری که در کانون و عمق روح انسان قرار می‌گیرد، مبدا تغذیه نیاز دارد، همانطور که برای بافت بدن انسان یک منبع تغذیه پاک وجود دارد برای افکار و اندیشه انسانی نیز یک منبع تغذیه پاک نیاز است که اگر این اندیشه سازی صورت نگیرد مبنای محتوای عظیم انسانی قرار نخواهد گرفت.

,

آیت الله علم الهدی بیان کرد: مبدا تغذیه روح بالاتر از جسم است، روح بشر به منبع تغذیه بالاتری نیازمند است تا زمینه رشدش فراهم شود، اندیشمندان مادی در مقام تغذیه فکر آنچه به افکار و اندیشه می‌دهند، حدس است و نه علم و از سوی دیگر دانشمندان ممکن است فکر بدهند اما رمز و راز طبیعت کشف شده را توان کاربست و راهبری ندارند.

,

وی خاطرنشان کرد: مقام علم و دانش تجربی انسانیت را تا آنجا پیش می‌برد که دل ذره را می‌شکافد و انرژی داخل ذره را استخراج می‌کند اما این انرژی که استخدام شده چگونه در زندگانی انسان کاربرد دارد و در کجا باید این قدرت عظیم به کار برده شود راهبرد و رهنمودش از عهده علم ساخته نیست.

,

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: بنابراین با توجه به این نواقص، وحی در قالب یک توجیه و تفسیر آسمانی باید مبنای تفکر قرار بگیرد و انسان از این منبع تغذیه کند، اسلام فکر و اندیشه در میان مسلمانان به عنوان تز حکومت مطرح شد و نیاز بود یک عنصر انقلابی باشد تا برای مردم فکر و اندیشه و آموزه دین را مطرح کند.

,

وی با اشاره به مظالم دولت‌های اموی و عباسی گفت: اینها مانع می‌شدند اما با ضعف بنی امیه و سقوط و سپس ناتوانی بنی‌عباس، فرصتی پیش آمد و وجود مقدس امام صادق(ع) با سفره عظیم فکری و اندیشه‌ای اسلام کار را به جایی رساند که دنیا متوجه شد اسلام، تز قدرت و امپراتوری و سلطه نیست بلکه اسلام تز مکتب و اندیشه و فکر است.

,

امام جمعه مشهد مقدس افزود: بزرگترین عظمت امام صادق این انقلاب و تحولی بود که در امت اسلام ایجاد شد، مردم فکر می‌کردند اسلام در شمشیرداری قداره‌کش تبلور یافته و تثبیت شده تا قدرتش را بر مردم اعمال کند امام وجود مقدس امام صادق(ع) این انقلاب فکری و فرهنگی را ایجاد کردند.

,

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: اصل امامت اسلام، امامت روح و اندیشه است و منبع تغذیه مغز انسان، اسلام و علوم اسلامی است، امام صادق با این کیفیت در جامعه ظاهر شد و مسلمانان به یک منبع تغذیه فکری متصل شدند، مبنای ما شیعیان در دنیا این است که هر رهبری سیاسی، جدای از رهبری مرامی و فکری وابسته به وحی از نظر ما طاغوت و شیطان است و نباید آن را قبول کنیم و تنها رهبری مشروع، رهبری وابسته به مقام عصمت و طهارت است.

,

وی با بیان اینکه قبل از اداره اقتصاد و سیاست و امنیت باید منبع تغذیه فکری و اندیشه سیاسی ما فراهم شود تصریح کرد: مشکل ما با جریان‌های سیاسی این نیست که چه کسی وزیر و وکیل باشد، رقابت، رقابت قدرت نیست؛ اختلاف سر یک اصل مبنایی است که مدیریت امت اسلام و جامعه دینی کشور باید آمیخته با رهبری مرامی باشد.

,

وی گفت: اگر اینگونه شد، آن مدیریت تبدیل به مدیریت وابسته به وحی می‌شود و در غیر این صورت، حکومت طاغوت خواهد بود، حق برای رهبر مرامی اسلام ثابت است و آن هم نه هر رهبر مرامی بلکه آن رهبری که وابسته به مقام عصمت و ولایت است. روح مطهر امام صادق(ع) شاهد بر این محفل شما است.

,

آیت الله علم الهدی افزود: هر منتخبی از مردم که قرار است در عرصه مدیریت دخالت کند باید تحت رهبری مرامی دخالت و برنامه داشته باشد و بدون نظارت و ولایت او، این مهم امکان ندارد و امام صادق این فکر را در میان مسلمانان وارد کردند و جریان شیعه در مقابل حکومت استبدادی و دیکتاتوری قرار گرفت.

,

وی بیان کرد: حکومت عباسی درصدد برآمد مقابل امام صادق(ع) بایستد اما ایشان شاگردان متعددی را تربیت کرده بودند و کار سخت شده بود؛ امام را محاصره کردند و ماموران و جلادها را بر خانه ایشان گماشته بودند و جریان ارتباطی ایشان با جامعه را قطع کردند اما گوشه‌ای نبود که امام در آن نفوذ نداشته باشد و معارف ایشان توسعه نداشته باشد و لذا به فکر براندازی و حذف امام صادق برآمدند. ابتدا ایشان را ترور شخصیت کردند؛ یک فتنه و توطئه استکباری که امروز به وسیله عناصر نفاق توسط شبکه‌های مجازی اجرا می‌شود همین ترور شخصیت قبل از ترور شخصی است تا هیبت آنها را در برابر چشم‌ها بیندازند.

,

آیت‌الله علم الهدی افزود: ترور شخص زمانی صورت می‌گیرد که ترورهای شخصیت به جایی نرسد و این زمانی است که مردم بیدار و متوجه هستند، منصور دوانیقی دستور می‌دهد که شبانه از دیوار وارد خانه امام شو و امام را در هر حال دیدی با پای پیاده به کاخ بیاور، این یک ترور شخصیت است و تنها مسئله ظلم و اذیت و آزار نیست بلکه ترور شخصیت در میان است.

,

وی تصریح کرد: با این وسیله خواستند امام امنیتش را از دست بدهد و خانواده ایشان نیز احساس کنند دیگر امنیت ندارند و با این نیت ترور شخصیت صورت گرفت اما به دلیل هیبت آسمانی و صلابت وحی و نبوی، این ترور شخصیت اثر نکرد زیرا صلابت زهرا و علی در سیمای ایشان جلوه داشت، پس از ناامیدی از ترور شخصیت، در مقام ترور شخص برآمدند.

,

انتهای پیام/‌

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه