اخبار داغ

کارآفرینی روحانی با جوان 22 ساله؛

همت بلند بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی/ایجاد تعاونی کارگاه میوه خشک در اسدآباد

همت بلند بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی/ایجاد تعاونی کارگاه میوه خشک در اسدآباد
اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که از سوی رهبر تأکید و از مسئولان بی‌توجهی می‌شود اما نهادی مقدس با مشاوره و کلاس‌های آموزشی به مردم موجب ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ اقتصاد مقاومتی مقوله آشنایی که سال‌هاست مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت؛ به‌طوری‌که امسال هم به‌نوعی در نامگذاری سال به این مهم اشاره شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال, ؛,

اجرا و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب بیش از همه به ارگان‌های دولتی وارد است که علی‌الظاهر بی‌توجهی مسئولان به آن وجود دارد و کمتر گامی در این زمینه‌ از سوی آنان برداشت ‌شده است.

,

اما در این میان نهاد مقدسی از سازمان قدرتمند و عظیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام بسیج سازندگی رشد کرد و کمر همت بسته و در اجرا و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی پیشگام و پیشروتر از دیگر نهادها و حتی دولت بوده است.

,

, ,

این نهاد مقدس مبالغی را بی‌منت در اختیار قشری نیازمند به‌عنوان سرمایه‌ای برای ایجاد کسب کار و درآمد قرار می‌دهد تا ریل قطار اقتصاد مقاومتی مسیرش را ادامه دهد.

,

در این گزارش به اشتغال‌زایی افرادی پرداخته‌ایم که با کمک بسیج سازندگی موفق به ایجاد اشتغال هم برای خود و هم برای دیگران شده‌اند، آن‌هم در لباس و سنی که تصورش کمتر می‌رود.

,

 شاید کمتر اتفاق افتاده باشد که فرد روحانی در لباس و رسالتی که بر دوش دارد، دست ‌به‌ کارهای متفرقه بزند؛ کارهایی که گهگاه به مزاج خیلی‌ها نمی‌چسبد و از حسادت و بخل و.... به مسخره کردن رجوع می‌کنند اما به کوری چشم عده‌ای که دید مردم را نسبت به جماعت روحانی و لباس مقدس آنان که به‌جامانده از ائمه اطهار(ع) است، امروز در شهر بسته و محدود اسدآباد یک روحانی دست به کاری متفاوت زده است.

,

این روحانی موفق در امر کارآفرینی برای خود و دیگران با افکاری بلند از منطقه‌ای از چهاردولی برخاسته و در این بلبشو بیکاری با ابتکار عمل خود اشتغال برای افراد ایجاد کرده است.

,

روحانی که با لباس روحانیت شغل کارگری را تجربه کرد

, روحانی که با لباس روحانیت شغل کارگری را تجربه کرد, روحانی که با لباس روحانیت شغل کارگری را تجربه کرد,

حجت‌الاسلام محمدرضا سهرابی همان روحانی است که باوجود تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دست ‌به ‌کار اقتصادی زده و آن‌گونه که خود می‌گوید لباس مقدس کارگری را هم می‌پوشد و کار را عیب نمی‌داند.

,

, ,

او از دستور مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در کشور می‌گوید: این دستور یکی از واجب‌ترین کارهای قابل انجام در کشور است که بنده تصمیم گرفتم در این عرصه بامطالعه و تحقیق کامل در مورد روش ایجاد اشتغال در شهر اسدآباد گام بردارم.

,

این روحانی کارآفرین که نه‌تنها برای خود ایجاد اشتغال کرده بلکه نانی را بر سر سفره قشری بی‌درآمد گذاشته و می‌گوید: با توجه به اقلیم جغرافیایی و خاک مناسبی که در شهر اسدآباد وجود داشت و همچنین کمبود منابع زیرزمینی آب در منطقه به کشت زعفران که محصول کم آب و پر درآمدی هست، اقدام کردم و  حدود یک هکتار در منطقه چهاردولی را از این محصول کشت کردم.

,

روحانی که نه تنها در تولید میوه خشک بلکه در کشت زغفران هم موفق بود 

, روحانی که نه تنها در تولید میوه خشک بلکه در کشت زغفران هم موفق بود , روحانی که نه تنها در تولید میوه خشک بلکه در کشت زغفران هم موفق بود ,

وی که بعد از کشت زعفران اقدام به ایجاد شرکتی در زمینه محصولات کشاورزی کرده، می‌گوید: بعد از کشت این محصول اقدام به تأسیس شرکت تعاونی با همکاری تعدادی از جوانان تحصیل‌کرده متخصص درزمینهٔ کشاورزی اقتصاد کردم و این شرکت به نام "گل پر دربند چهاردولی" درزمینهٔ محصولات کشاورزی، دامی و گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و همچنین تولید و توزیع و بسته‌بندی این محصولات فعالیت خواهد کرد.

,

, ,

سهرابی از همکاری خود با جوانی 22 ساله به نام حسین سوری برای بحث تولید میوه خشک می‌گوید: با این جوان فعال خوش‌فکر و دریافت تسهیلاتی از بسیج سازندگی توانستیم یک دستگاه میوه خشک‌کن بخریم و اکنون روزانه حدود 500 کیلو میوه را به‌صورت صنعتی خشک می‌کنیم و برای 6 نفر به‌صورت مستقیم و 2 نفر هم به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده‌ایم.

,

وی با اشاره به نبود نقدینگی کافی در راستای توسعه کار در زمینه میوه خشک و بسته‌بندی گفت: ما با خریداری میوه از باغدار و یا باربری‌ها همه محصول را به‌گونه‌ای استفاده می‌کنیم به فرض مثال اصل میوه‌ای که خشک می‌کنیم، هسته بعضی میوه‌ها مانند زردآلو که پر از خاصیت است، به فروش می‌رسانیم و حتی از پرت میوه هم لواشک درست می‌کنیم.

,

دریافت مجوز بهداشت در گیر و دار پرسه اداره است

, دریافت مجوز بهداشت در گیر و دار پرسه اداره است, دریافت مجوز بهداشت در گیر و دار پرسه اداره است,

این کارآفرین گفت: در حال حاضر برای فروش محصول میوه خشک در انتظار دریافت مجوز بهداشت غذا و دارو و برای داشتن برند و صادرات محصول در درگیرودار پرسه اداری هستیم.

,

, ,

وی به سختگیری‌ها در پرداخت تسهیلات و ضمانت اجرایی بانکی اشاره کرد و گفت: شرایط پرداخت تسهیلات باید به‌گونه‌ای باشد که افراد را زمین‌گیر نکند.

,

سهرابی از همکاری بسیج سازندگی برای دریافت تسهیلات و ارائه مشاوره‌ها  و حمایت‌های آنان در جهت پیشرفت کار قدردانی کرد و گفت: از مسئولان دولت تقاضا داریم که در این زمینه ما را حمایت کنند چراکه این کار نیاز به نقدینگی دارد و انتظار می‌رود حداقل با دادن وام‌های کم‌بهره و بلندمدت لااقل در حل این مشکل تولیدکنندگان را حل کنند.

,

بزرگترین دستگاه میوه خشک کن در استان همدان

, بزرگترین دستگاه میوه خشک کن در استان همدان, بزرگترین دستگاه میوه خشک کن در استان همدان,

حسین سوری جوان 22 ساله‌ای که با رفاقت با یک روحانی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گامی فراتر برداشته است؛  او دارای مدرک کارشناسی در رشته حسابداری بوده و در حال ادامه تحصیل است اما از هم‌اکنون به فکر ایجاد اشتغال و کار برای خود است.

,

, ,

 وی از خرید دستگاهی برای تولید محصول می‌گوید: با حاج‌آقا سهرابی در زمینه ایجاد طرح خوب و درآمدزا تحقیق کرده و اقدام به خرید یکی از بزرگ‌ترین دستگاه تولید میوه خشک شدیم که در استان همدان نمونه ندارد.

,

این جوان کارآفرین گفت: با سرمایه‌ای که داشتیم و مشاوره‌های خوب بسیج سازندگی توانستیم این دستگاه را بخریم و البته این نهاد ما را در بازاریابی، ایجاد شرکت تعاونی،  بازدید از کارگاه‌ها مختلف میوه خشک و فروش محصول کمک می‌کند.

,

انحراف فکری در بین جواان برای انتخاب شغل/ بازار شغل آزاد داغ است

, انحراف فکری در بین جواان برای انتخاب شغل/ بازار شغل آزاد داغ است, انحراف فکری در بین جواان برای انتخاب شغل/ بازار شغل آزاد داغ است,

وی از وجود انحرافی فکری بین جوانان شهرستان سخن می‌گوید: جوانان این شهرستان تصور می‌کنند کسی که تحصیل‌کرده و مدرک گرفته باید پشت میز بنشیند اما می‌توان بدون پشت‌میزنشینی کار و شغل داشت و بیکار نبود این درحالی‌که به آنان اعتماد و اطمینان می‌دهم که در بازار آزاد فضا برای ایجاد شغل وجود دارد و تنها باید کمر همت ببندند. 

,

, ,

سوری با بیان اینکه باید به جوانان بفهمانیم تنها پشت میز نشستن و کار دولتی شغل نیست و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، گفت: دولت باید برای ایجاد کارآفرینی به جوانان اختیار بدهد و با معرفی طرح‌های اشتغال‌زا و حمایت‌های مانند پرداخت تسهیلات با سودهای کم آنان را تشویق کند.

,

وی به فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون اقتصاد  مقاومتی اشاره کرد و گفت: این مهم بزرگ‌ترین عمل و کاری است که برای نجات جامعه نیاز است؛

,

اقتصاد مقاومتی؛ مقاومت در برابر تحریم/کوتاه نمی آئیم

, اقتصاد مقاومتی؛ مقاومت در برابر تحریم/کوتاه نمی آئیم, اقتصاد مقاومتی؛ مقاومت در برابر تحریم/کوتاه نمی آئیم,

این جوان کارآفرین اقتصاد مقاومتی را مقاومت در برابر فشار تحریم‌ها و افزایش تولید داخلی دانست و گفت: وقتی محصولی را داخل تولید می‌کنیم و با آن تولید باعث ایجاد اشتغال شده و با ایجاد اشتغال درآمدی برای آنان مهیا می‌شود، این خود اقتصاد مقاومی است.

,

, ,

وی یادآور شد: به دنبال دریافت مجوزی برای شرکتی به نام "گل پر دربند چهاردولی " هستیم که با ایجاد آن شرکت برند داشته باشیم و محصول میوه خشک را به‌صورت بسته‌بندی به سراسر کشور و حتی خارج از کشور عرضه کنیم.

,

بانوانی در این کارگاه میوه خشک مشغول کار بودند و از اینکه درآمدی هرچند کم دارند، احساس رضایتمندی داشتند و خدارا شاکر بودند.

,

یکی از آنان می گفت: در دو شیفت کار میکنیم اما اگر بیمه هم داشتیم خوب بود و مسئولان این کارگاه به ما قول داده اند با توسعه کارگاه ما راهم بیمه خواهند کرد و امیدمان به خداست.

,

, ,

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسدآباد با اشاره به پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری، گفت از ابتدای امسال تاکنون 120 میلیون تومان تسهیلات به 8 نفر پرداخت‌شده که مبالغ از 15 تا 30 میلیون تومانی بوده است.

,

 آموزش و معرفی 893 نفر برای طرح اشتغال در اسدآباد توسط بسیج سازندگی

,  آموزش و معرفی ,  آموزش و معرفی , 893 نفر برای , طرح اشتغال در اسدآباد توسط بسیج سازندگی,

رضایی گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه توانمند کردن افراد و همچنین معرفی طرح‌ها 893 نفر را آموزش داده‌ایم.

,

, ,

 وی گفت: آموزش‌ها در زمینه کشت محصولاتی چون زعفران قارچ میوه خشک و صنایعی چون دام سبک و سنگین قالیبافی کیف دوزی  و خیاطی بوده است.

,

120 میلیون تومان تسهیات پرداختی امسال تاکنون 

, 120 میلیون تومان تسهیات پرداختی امسال تاکنون , 120 میلیون تومان تسهیات پرداختی امسال تاکنون ,

رضایی از ایجاد 4 کارگاه میوه خشک در شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 850 نفر متقاضی ایجاد اشتغال ثبت‌نام کردند و به آن مشاوره در خصوص معرفی طرح‌های اشتغال‌زا، آسیب‌ها و غیره داده‌ شده است.

,

در همین راستا نیز با فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد هم به گفت‌وگو نشستیم.

,

سرهنگ حسن مرادی با اشاره‌ای به فرمایشات انقلاب اسلامی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از تهدیدات دشمن در زمینه تحریم‌هاست.

,

, ,

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با تهدیدات و ترفندهای خود به دنبال این است که با تحریم‌های فلج‌کننده به کشور ایران ضربه بزند، گفت: رهبر انقلاب در طی چند سال اخیر شعارهایی مبنی بر اقتصاد و تولید و اشتغال داده‌اند که می‌توان گفت اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌گراست یعنی ملت باید به تولیدات داخلی توجه کند.

,

 فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد اقتصاد مقاومتی را مقابله با جنگ تحریم‌ها خواهند و گفت: متأسفانه کسانی در داخل هستند که برای برون‌رفت از این تحریم‌ها نگاهشان به بیرون از کشور است.

,

 آموزش و معرفی 1900 نفر برای ایجاد طرح اشتغالزا در سال گذشته 

,  آموزش و معرفی ,  آموزش و معرفی , 1900 نفر برای ایجاد,  طرح اشتغالزا در سال گذشته ,

وی تصریح کرد: در راستای رهنمودها و منویات مقام  معظم رهبری سپاه و بسیج در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی را برداشته است.

,

مرادی گفت: در سال گذشته با برنامه‌ریزی خوبی گه داشتیم، نزدیک به هزار و 900 نفر در زمینه نظرسنجی، توجیه و معرفی اشتغال و طرح‌ها آموزش دادیم.

,

, ,

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 400 میلیون تومان به افراد واجدالشرایط تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت‌شده است، افزود: این تسهیلات به 220 نفر پرداخت‌شده است.

,

پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی یک میلیارد و 400 میلیون در سال گذشته 

, پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی یک میلیارد و 400 میلیون در سال گذشته , پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی یک میلیارد و 400 میلیون در سال گذشته ,

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد یادآور شد: امسال نیز به 600 نفر در زمینه معرفی طرح‌های اشتغال‌زا آموزش داده‌ایم.

,

 وی از پرداخت 120 میلیون تومان تسهیلات در قالب خرید دستگاه میوه خشک‌کن به 8 نفر پرداخت کردیم، خاطرنشان کرد: تفاوتی که امسال با سال گذشته در پرداخت تسهیلات  داشتیم، پرداخت تسهیلات به چند نفر با تشکیل تعاونی بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه