اخبار داغ

گزارشی از کم لطفی فرمانداری در حق خبرنگاران؛

استمرار نابسامانی جدی در فرمانداری قدس + اسناد

استمرار نابسامانی جدی در فرمانداری قدس + اسناد
علی‌‌رغم انتقادات پیشین قدس خبر و دیگر رسانه‌ها از عملکرد بسیار ضعیف روابط‌عمومی فرمانداری قدس که ماه‌هاست روی خط روان خبرنگاران تشویش و در نهایت در امر اطلاع‌رسانی شهرستان چالش‌های جدی به وجود آورده است، فرمانداری هیچ اقدام مؤثری در این خصوص لحاظ نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا به‌نقل از قدس خبر ، فرمانداری شهرستان قدس در ماه‌های پرفرازونشیب سه سال گذشته که بنا به دلایل عمده‌ای از جمله تغییرات زودهنگام و متعدد پشت سر هم در سمت نماینده عالی دولت در شهرستان و عدم ثبات مدیریت در فرمانداری شهرستان قدس که بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی و اهالی سیاست و رسانه در شهرستان قدس را نیز از این روند نا به هنجار نگران می‌ساخت، تأثیر و سوء تأثیرات عمده‌ای را نیز در سطح معاونت‌ها و بخش‌های کلیدی این فرمانداری شاهد بود که بسیاری از آن‌ها در طول ماه‌های ممتد پیشین با سعه‌صدر  و ایستادگی در برابر مشکلات در جهت حفظ منافع عمومی شهرستان، نه آن‌که از چشم خبرنگاران دور بماند، بلکه در بستر انتشار و انتقاد عمومی قرار نگرفت تا شاید با گذر زمان و تحکیم مدیریت فرمانداران جدید که یکی پس از دیگری شهرستان قدس را وداع می‌گفتند، شاهد بهبود در این نا به سامانی‌ها باشیم.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, قدس خبر,

 

,

ثبات مدیریت چاره امر نبود / وعده و توجیه حاصل گفتگو با مسئولان ارشد فرمانداری بود

, ثبات مدیریت چاره امر نبود / وعده و توجیه حاصل گفتگو با مسئولان ارشد فرمانداری بود, ثبات مدیریت چاره امر نبود / وعده و توجیه حاصل گفتگو با مسئولان ارشد فرمانداری بود,

هم‌اکنون قریب به یک سال است که مسئله ثبات مدیریت با مدیریت فرماندار «سید مهدی محمدی» تا حدودی در شهرستان قدس بهبودیافته ولیکن چالش جدی دیگری نیز از همین امر ریشه دوانده و آن استمرار مدیریت افراد بی‌کفایت در فرمانداری است.

,

سخن امروز پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر نه با دولت یازدهم است که توفیقات و دستاوردهای بی‌شمارش برای مردم شهرستان قدس خصوصاً پس از سفر رئیس‌جمهور و سکان‌داران یک‌به‌یک وزارتخانه‌های کابینه‌ به این شهرستان، در دیده‌ها می‌درخشد … !  و نه با استانداری تهران است که ظاهراً مسئولیت نظارت بر بخش‌هایی از فرمانداری‌ها را در چارچوب قوانین و حدود خارج از اختیار فرماندار بر عهده دارد !!!!

, قدس خبر,

روی سخن امروز ما فقط و فقط با مجموعه روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان قدس است که امروز  بنا به پایان درخواست‌های صمیمانه همیشگی‌مان از این مجموعه که متولی اصلی فعالیت صحیح شورای روابط‌عمومی شهرستان قدس هستند، در چند مورد جزئی که ماه‌هاست روی خط روان بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه تشویش ایجاد کرده و عملیات اطلاع‌رسانی را به‌دلیل عدم تخصص، خطاها و تعامل ضعیف ایشان با اخلال مواجه کرده است، زبان به انتقاد گشودیم.

,

خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر و بسیاری از دیگر رسانه‌ها بارها برای عنوان کردن این انتقادات به‌صورت مختلف اعم از رسمی و غیررسمی، نزد فرماندار شهرستان قدس و معاونانش حضور یافته‌اند اما با وعده‌ها و توجیه‌های بی‌ثمری مواجه شدند که امروز موجب بازنشر این انتقاد از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر شد.

, قدس خبر, قدس خبر,

باوجود تغییر جایگاه مدیریت روابط‌عمومی فرمانداری قدس پس از گزارش قبلی پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر در این خصوص که در این پیام ضمن تکمیل و بازنشر، پیگیری می‌شود، هیچ‌گونه تغییر ملموسی در عملکرد این مسئول در موارد موردنقد صورت نگرفته است و امیدواریم پیگیری این انتقاد، موردتوجه مقامات مسئول فرمانداری قرار گیرد چراکه روشن است مردم و مخاطبان روابط‌عمومی این دستگاه نیز، گلایه‌های مشترکی با رسانه‌ها دارند و نمی‌توان از مطالبه‌ی مردمی به‌سادگی گذر کرد.

, قدس خبر,

 

,

خطا، کوتاهی و عدم اندک تخصص لازم در مدیریت روابط‌عمومی فرمانداری قدس واضح است

, خطا، کوتاهی و عدم اندک تخصص لازم در مدیریت روابط‌عمومی فرمانداری قدس واضح است, خطا، کوتاهی و عدم اندک تخصص لازم در مدیریت روابط‌عمومی فرمانداری قدس واضح است,

*مدت‌هاست که ورود مسئولان ارشد کشوری و استانی به شهرستان قدس و جلسات ویژه مربوط به فرمانداری با دو حالت مواجه شده است؛ یا روابط‌عمومی اطلاع‌رسانی این قبیل رخدادها را به خبرنگاران صلاح نمی‌دانند و یا در صورت صلاحدید مدت کوتاهی پیش از رویداد خبر از طرق ناصحیحی ازجمله شبکه‌های مجازی که امکان عدم مشاهده و دستیابی به محتوای ارسالی در آن‌ها بسیار زیاد است، مبادرت به اطلاع‌رسانی این اتفاق می‌کنند که هم از جنبه تخصصی و هم از جنبه‌ی قانونی امری خطا و غیرقابل‌قبول است.

,

* آن دسته از اخبار و اطلاعات قابل‌انتشار رسانه‌ای در فرمانداری قدس که متأسفانه مورد صلاحدید مدیریت روابط‌عمومی برای حضور خبرنگاران قرار نگرفته است، به غیرحرفه‌ای‌ترین و ناقص‌ترین شکل ممکن در پورتال فرمانداری قدس قرار می‌گیرد و یقیناً اتفاقی که خواهد افتاد، عدم انتشار آن‌ها در رسانه‌های تخصصی به‌دلیل عدم کمال اطلاعات و جریان‌ها در این به‌ظاهر اخبار منتشرشده از سوی فرمانداری است. بنا به اسناد موجود و نتیجه و آثار کار روابط‌عمومی فرمانداری قدس، این مجموعه به‌هیچ‌عنوان اندک تخصصی در امر خبرنویسی اصولی و حتی در حد یک روابط عمومی ساده اداری ندارد.

,

*بنا به اطلاعات به دست رسیده، فرمانداری قدس در ایام اخیر هیچ‌گونه اقدامی برای معرفی خبرنگاران و رسانه‌ها به ادارات و دستگاه‌های شهرستان نداشته است و موارد استثنا هم به‌دلیل نواقص موجود در آمارهای فرمانداری در خصوص جمعیت و فعالیت خبرنگاران فعال شهرستان قدس، تأثیر چندانی بر فعالیت و تعامل ادارات با رسانه‌ها نداشته است. همچنین شورای روابط‌عمومی هیچ‌گونه اقدامی برای ایجاد بسترسازی برای تعامل ادارات با خبرنگاران نداشته است که از وضعیت تعامل خودشان با رسانه‌ها، علت امر واضح است. هرچند که بسیاری از ادارات شهرستان روندی قابل‌قبول‌تر از فرمانداری را در اطلاع‌رسانی پیش‌گرفته‌اند.

,

*کپی اخبار منتشرشده در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها بدون رعایت اصل کپی‌رایت و اشاره به نقل‌قول از رسانه متبوع، در سایت فرمانداری قرار می‌گیرد و بدین‌صورت از اعتبار اخبار در رسانه‌ها خواهد کاست.

,

*جملات و بحث‌های غیراصولی و ناپسندی در روابط مجازی و حقیقی مدیریت روابط‌عمومی یا خبرنگار صورت می‌گیرد که با نگاهی به برخی از اسناد منتشرشده در ذیل این خبر، قابل‌تأمل و باعث تأسف است.

,

*اخبار موجود در سایت رسمی فرمانداری مربوط به بسیاری از جلسات و برنامه‌های فرمانداری و شهرستان، بنا به دلایل نامعلوم علی‌رغم لزوم روشنگری و نگارش جزئیات، به‌صورت گزارش‌های تصویری منتشر می‌شود که فاقد هرگونه ارزش خبری است و روند اطلاع‌رسانی را به‌اصطلاح دور زده است.

,

*در انتخابات اخیر که با حضور حماسی مردم شهرستان مواجه شد، کمیته روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی فرمانداری با عملکردی بسیار ضعیف و عدم برنامه‌ریزی لازم برای بسترسازی و ساماندهی حضور و فعالیت خبرنگاران در این عرصه، بنا به شهود بسیاری از نمایندگان رسانه‌ها، ضربه‌های عمیقی به امر اطلاع‌رسانی در آن برهه‌ زمانی خاص وارد کرد و برخوردهای غیرمحترمانه‌ حراست  فرمانداری در روز انتخابات که ناشی از عدم ارتباط روابط‌عمومی با این بخش بود، برای بسیاری از خبرنگاران به‌سختی فراموش خواهد شد و هیچ تضمینی وجود ندارد که روابط‌عمومی فرمانداری در موقعیت‌های حساس آینده این خطا را تکرار نکند.

,

 

,

تاکید بر برگزاری نشست هم‌اندیشی و رفع این مشکل با حضور خبرنگاران / در صورت عدم توانایی در انجام صحیح وظایف، مسئول روابط‌عمومی استعفا دهد

, تاکید بر برگزاری نشست هم‌اندیشی و رفع این مشکل با حضور خبرنگاران / در صورت عدم توانایی در انجام صحیح وظایف، مسئول روابط‌عمومی استعفا دهد, تاکید بر برگزاری نشست هم‌اندیشی و رفع این مشکل با حضور خبرنگاران / در صورت عدم توانایی در انجام صحیح وظایف، مسئول روابط‌عمومی استعفا دهد,

نمونه‌های بسیاری برای مثال زدن از این خطاها و عملکرد ضعیف روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان قدس در بازه‌های زمانی مختلف در دست است که در صورت لزوم و تشکیل جلسه احتمالی با مدیریت روابط‌عمومی یا فرماندار شهرستان قدس با خبرنگاران قابل انعکاس است ولیکن برای جلوگیری از سوءبرداشت‌های احتمالی از یاد کردن آن‌ها اجتناب می‌کنیم.

,

انعکاس موارد فوق‌الذکر صرفاً به جهت انتقادی سازنده به مجموعه روابط‌عمومی عالی‌ترین دستگاه دولتی در شهرستان بود و بدون هیچ‌گونه موضع‌گیری و معانی جانبی صرفاً برای تلنگری عمیق تا بهبود وضعیت نا به سامان فعلی بود.

,

و اما توصیه ما به دوستان عزیزتر از جان در مجموعه روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان قدس این است که فرای دل‌خوری از این قبیل انتقادها که خویشتن قطعاً به‌راستی آن‌ها گواه هستند، درصدد همتی مضاعف و دل سپردن به آموزش برآیند تا این مشکلات مرتفع شود و در غیر این صورت استعفا از جایگاهی تأثیرگزار که از پس خدمت در آن برنمی‌آیند را به این دوستان پیشنهاد می‌کنیم.

,

گفتنی است، در پایان این مشکلات، آنان که نافع اصلی عملکرد خوب رسانه و این مجموعه دولتی خواهند بود، در درجه اول مردم شریف هستند و در وهله‌ بعدی خود فرمانداری شهرستان قدس که می‌تواند کمال خدمت را در لوح عملکرد خود به ثبت رساند؛ و وجدان رسانه که همواره بیدار خواهد ماند ...

,

 

,

*تصاویر نمونه‌هایی از عملکرد ضعیف روابط‌عمومی فرمانداری قدس در امر اطلاع‌رسانی:

, *تصاویر نمونه‌هایی از عملکرد ضعیف روابط‌عمومی فرمانداری قدس در امر اطلاع‌رسانی:, *تصاویر نمونه‌هایی از عملکرد ضعیف روابط‌عمومی فرمانداری قدس در امر اطلاع‌رسانی:,


*خبر سخنرانی ویژه فرماندار به صورت گزارش تصویری!

, , ,
,

, , ,

 

,

*جلسه شورای اداری شهرستان با مجموعی از اطلاعات و اخبار، بدون دعوت از خبرنگاران و پوشش صرفاً تصویری

, *جلسه شورای اداری شهرستان با مجموعی از اطلاعات و اخبار، بدون دعوت از خبرنگاران و پوشش صرفاً تصویری, *جلسه شورای اداری شهرستان با مجموعی از اطلاعات و اخبار، بدون دعوت از خبرنگاران و پوشش صرفاً تصویری,

, , ,

 

,

* نگاهی به مهارت این مدیریت در نگارش یک خبر «این کل خبر نگارش شده است»

, * نگاهی به مهارت این مدیریت در نگارش یک خبر «این کل خبر نگارش شده است», * نگاهی به مهارت این مدیریت در نگارش یک خبر «این کل خبر نگارش شده است»,

, , ,

 

,

*درج اخبار بدون محتوا و بدون ارزش خبری در سر تیترهای سایت فرمانداری / انتشار خبر جلسه تخصصی صرفاً با گزارش تصویری

, *درج اخبار بدون محتوا و بدون ارزش خبری در سر تیترهای سایت فرمانداری / , *درج اخبار بدون محتوا و بدون ارزش خبری در سر تیترهای سایت فرمانداری / , انتشار خبر جلسه تخصصی صرفاً با گزارش تصویری,

, , ,

 

,

*مکالمه مقام مسئول روابط‌عمومی با یک خبرنگار / بدون شرح!

, *مکالمه مقام مسئول روابط‌عمومی با یک خبرنگار / بدون شرح!, *مکالمه مقام مسئول روابط‌عمومی با یک خبرنگار / بدون شرح!,

, ,

 

,

*تهدید قطع همکاری از روی ؟ / فراخوان در تلگرام!

, *تهدید قطع همکاری از روی ؟ / فراخوان در تلگرام!,

, ,

 

,

*اطلاع رسانی جالب برنامه خبری به خبرنگار / به واژه هم‌اکنون دقت کنید!

, *اطلاع رسانی جالب برنامه خبری به خبرنگار / به واژه هم‌اکنون دقت کنید!,

, ,

 

,

*کل خبر جلسه تخصصی در فرمانداری

, *کل خبر جلسه تخصصی در فرمانداری, *کل خبر جلسه تخصصی در فرمانداری,

, ,

 

,

*اصول خبرنویسی زیر خط ... ! اهالی نگارش خبر متوجه این نواقص می‌شوند

, *اصول خبرنویسی زیر خط ... ! اهالی نگارش خبر متوجه این نواقص می‌شوند, *اصول خبرنویسی زیر خط ... ! اهالی نگارش خبر متوجه این نواقص می‌شوند,

!

, ,

 

,

*در اقدامی استثنایی روابط‌عمومی برای نخستین بار پای مطلب را از 200 کلمه فراتر برد و سخنرانی کوتاه فرماندار را در 1500 کلمه غیراصولی نگارش کرد!

, *در اقدامی استثنایی روابط‌عمومی برای نخستین بار پای مطلب را از 200 کلمه فراتر برد و سخنرانی کوتاه فرماندار را در 1500 کلمه غیراصولی نگارش کرد!, *در اقدامی استثنایی روابط‌عمومی برای نخستین بار پای مطلب را از 200 کلمه فراتر برد و سخنرانی کوتاه فرماندار را در 1500 کلمه غیراصولی نگارش کرد!,

, ,

 

,

 

,

*دقت جالب روابط عمومی در نگارش تیتر خبر!

, *دقت جالب روابط عمومی در نگارش تیتر خبر!,



 

, , ,
,
,

**جلسه شورای اداری شهرستان با مجموعه‌ای از اطلاعات و اخبار، بدون دعوت از خبرنگاران و پوشش صرفاً تصویری /گزارش این سخنرانان کجاست؟

, **جلسه شورای اداری شهرستان با مجموعه‌ای از اطلاعات و اخبار، بدون دعوت از خبرنگاران و پوشش صرفاً تصویری /گزارش این سخنرانان کجاست؟, **جلسه شورای اداری شهرستان با مجموعه‌ای از اطلاعات و اخبار، بدون دعوت از خبرنگاران و پوشش صرفاً تصویری /گزارش این سخنرانان کجاست؟,

, , ,

 

,

اسناد و برهان‌های دیگری نیز برای این خبر موجود است که در صورت لزوم ارائه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه