اخبار داغ

زائرسرای علی بن موسی الرضا(ع) دهملا پذیرای مسافران و زائران امام هشتم/ اسکان روزانه 1500 مسافر

زائرسرای علی بن موسی الرضا(ع) دهملا پذیرای مسافران و زائران امام هشتم/ اسکان روزانه 1500 مسافر
زائرسرای علی بن موسی الرضا علیه السلام دهملا شاهرود در سال 74 توسط مرحوم حاج یوسف بلند قامت پور پدر شهیدان بلند قامت پور برای ارائه خدمات رفاهی به مسافران به ویژه زائران علی بن موسی الرضا علیه السلام ساخته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا مرتضایی پور دهیار روستای دهملا در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار در خصوص وضعیت مجتمع خدمات رفاهی این روستا گفت: زائرسرای علی بن موسی الرضا علیه السلام دهملا در سال 74 توسط مرحوم حاج یوسف بلند قامت پور پدر شهیدان بلند قامت پور ساخته شد و رضا نوری سفیر سابق ایران در عربستان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از دیگر مؤسّسان این زائر سرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

وی با بیان اینکه این زائرسرا از موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود است اظهار کرد: این زائر سرا با دارا بودن مسجد و نمازخانه، یکصد اتاق، چند سوئیت بسیار مجهز، مغازه، فضای سبز چشم نواز و زیبا، سرویس های بهداشتی تمیز و مجهز به طور دائمی به مسافران به ویژه زائران امام رضا علیه السلام ارائه خدمت می کند.

,

دهیار روستای دهملا با بیان اینکه جاری بودن یک چشمه آب طبیعی در جلو زائرسرا جذابیت های این مجموعه خدماتی رفاهی را دوچندان کرده است افزود: این چشمه آب که به نام فخر آباد معروف است سرچشمه آن از کوهستان دهملا آغاز شده و جلو درب زائر سرا جاری و روان است، زیبایی خاص خود را داشته و باعث سرسبزی محوطه ورودی زائر سرا نیز می باشد.

,

نیروهای بومی روستای دهملا در زائر سرا مشغول به کار هستند

, نیروهای بومی روستای دهملا در زائر سرا مشغول به کار هستند,

مرتضایی پور با بیان اینکه زائرسرا خودکفا است و تمام مخارج پرسنل و هزینه های جاری از طریق درآمدهای خود زائرسرا تامین می شود بیان کرد: نیروهایی که در این مجتمع خدماتی رفاهی مشغول به فعالیت هستند نیروهای بومی روستای دهملا هستند و حقوق آنها نیز از درآمدهای جاری زائرسرا پرداخت می شود.

,

وی عنوان کرد: نظافت محوطه زائرسرا، مسجد و نمازخانه و سرویس های بهداشتی توسط چند نیروی خدماتی خانم و آقا انجام می شود و خوشبختانه این مجموعه از نظر نظافت با هیچ گونه مشکلی مواجه نیست.

,

دهیار روستای دهملا با بیان اینکه برای رفاه زائران علی بن موسی الرضا علیه السلام منبع آب ذخیره ای خاص زائرسرا در نظر گرفته شده است تصریح کرد: در این منبع آب چند هزار تن آب ذخیره می شود و بسیار بزرگ تر از منبع آب روستای دهملا است، آب ذخیره شده در این منبع از آب چشمه فخر آباد است و برای سرویس های بهداشتی، استحمام، وضو و شستن دست و صورت استفاده می شود اما برای خوردن و آشامیدن مناسب نیست و آبی که برای خوردن و آشامیدن استفاده می شود آب خود روستای دهملا است.

,

مرتضایی پور ادامه داد: در ایام عادی سال و هنگامی که فشار آب روستای دهملا خوب باشد کفاف آب زائرسرا را هم می دهد اما در ایام تعطیل و آخر هفته که جمعیت روستا زیاد می شود با افت فشار آب مواجه هستیم و از منبع آب زائرسرا برای سرویس های بهداشتی، استحمام، شستن دست و صورت و وضو استفاده می شود.

,

فضای سبز زائرسرا آن را از سایر مجتمع های خدمات رفاهی متمایز کرده است

, فضای سبز زائرسرا آن را از سایر مجتمع های خدمات رفاهی متمایز کرده است,

وی با بیان اینکه فضای سبز داخل زائرسرا این مجتمع خدماتی رفاهی را نسبت به دیگر مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان متمایزتر کرده است گفت: اقامت در این زائرسرا با ارائه کارت شناسایی انجام می گیرد، ورود و خروج خودرو ها نیز منظم است و برای پارک خودروها در پارکینگ زائرسرا مبلغ اندکی از صاحبان خودروها اخذ می شود که برای خود زائرسرا هزینه می شود.

,

دهیار روستای دهملا با اشاره به ساخت پمپ بنزین در جنب زائرسرا بیان کرد: با ساخت این پمپ بنزین سه منظوره (ارائه سوخت های بنزین، گازوییل و گاز)که ظرف دو یا سه هفته آینده افتتاح می شود مشکل سوخت گیری خودروهای عبوری نیز حل می شود.

,

به طور میانگین روزانه هزار و 500 مسافر در زائرسرا اسکان داده می شود

, به طور میانگین روزانه هزار و 500 مسافر در زائرسرا اسکان داده می شود,

مرتضایی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه هزار و 500 مسافر در زائرسرا اقامت دارند و از فضای مجموعه بهره می برند اظهار کرد: در ایام نوروز و تعطیلات خاص حتی تعداد مسافران اسکان یافته به چهار تا پنج هزار نفر همی می رسد.

,

وی با بیان اینکه این زائرسرا خیّران زیادی نیز دارد که بسیاری از آنها حتی ناشناس هستند گفت: چندی پیش فردی ناشناس چندین تخته فرش به زائرسرا آورد و گفت به من گفته اند این فرش ها را اینجا برسانم، یا اینکه برخی افرادی بودند که یک شب در مجموعه اقامت داشتند و بعد هزینه کاشی و سرامیک اتاق را تقبل کرده اند.

,

مرحوم حاج یوسف بلند قامت پور پدر شهیدان بلند قامت پور و رضا نوری سفیر سابق ایران در عربستان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مؤسّسان و پایه گذاران زائرسرای علی بن موسی الرضای دهملا هستند. این مجتمع خدماتی رفاهی در سال 74 ساخته شد و از موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود می باشد.

,

مرحوم بلند قامت پور در سال 1387 دار فانی را وداع گفت و بنا به وصیت آن مرحوم وی در محل زائرسرا به خاک سپرده شد.  

,

هفت مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی زائرسرای علی بن موسی الرضا دهملا، مجتمع خدمات رفاهی ثامن بعد از گلوگاه، مجتمع خدماتی رفاهی میامی بعد از شهرستان میامی، مجتمع خدمات رفاهی بیارجمند واقع در سه راهی بیارجمند، مجتمع خدمات رفاهی زیکورات در کاروانسرای میاندشت، مجتمع خدمات رفاهی عباس آباد و مجتمع خدمات رفاهی پایانه بعد از شاهرود به سمت دامغان از جمله مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی هستند که در حوزه فعالیت حمل و نقل و پایانه های شهرستان شاهرود فعالیت داشته و در طول سال به مسافران و گردشگران خدمات رفاهی ارائه می دهند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه