اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد:

مدیریت مراکز نیکوکاری محله محور است

مدیریت مراکز نیکوکاری محله محور است
مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله آغاز به کار کردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان را فراهم کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری الکوثر در منطقه چهار تهران با بیان اینکه مدیریت مراکز نیکوکاری محله محور است، بر تأمین معیشت ، مباحث فرهنگی و تحصیلی، بهداشت و درمان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن نیازمندان و جذب مشارکت های مردمی توسط این مرکز تأکید کرد.

محسن ولیئی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران در جمع نمازگزاران مسجد الکوثر با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری همکار کمیته امداد هستند و به صورت مستقل فعالیت می کنند، گفت : مراکز نیکوکاری با حمایت این نهاد و هیات امنای مساجد و معتمدان محلی از سال 92 فعالیت خود را آغاز کردند؛ با توجه به محقق شدن اهداف این نهاد برای تقویت استقلال کاری و احراز هویت مردمی این مراکز، کمیته امداد مدیریت این مراکز را به هیات عامل مراکز نیکوکاری واگذار کرده است.

وی افزود: مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله آغاز به کار کردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان را فراهم کنند.

ولیئی با بیان اینکه هم اکنون 36 مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران فعال هستند، بیان کرد: نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه با ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی در رفع محرومیت نیازمندان محل و منطقه خودشان تلاش می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه مسجد الکوثر سی و هفتمین مرکز نیکوکاری است که فعالیت خود را در در سطح این استان آغاز کرده است، عنوان کرد: یکی از پایگاه های ایجاد مراکز نیکوکاری مساجد است که جلوگیری از آسیب های اجتماعی، تقویت روحیه کمک به مردم ، گسترش ارتباط خیران و مردم محله از کارکردهای اجتماعی مساجد است.

وی تأکید کرد: این مسئله برای ما محسوس است که هر جا پای خیران به مساجد باز شده است، کارکرد مساجد گسترش پیدا کرده است.

ولیئی به محورهای فعالیت مرکز نیکوکاری الکوثر اشاره کرد و گفت: تأمین کمک معیشت، ارائه خدمات فرهنگی و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان، بهداشت و درمان، احداث و تعمیر مسکن و جذب مشارکت های خیران محله برای نیازمندان همین محله پنج محور اساسی فعالیت های این مرکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ابراز امیدواری کرد: مرکز نیکوکاری الکوثر بتواند مانند سایر مراکز نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود اقدامات مناسب را انجام دهد و ما نیز با حضور هیأت امنای این مرکز بتوانیم در جهت تکالیف اصلی خود که کمک به نیازمندان و توانمندسازی آنان است اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه