اخبار داغ

بساز و بفروش‌هایی که باجان مردم بازی می‌کنند

خطری بزرگ در کمین شهروندان خیابان های هجرت یاسوج/ چه کسی مسئول است؟+ تصاویر

خطری بزرگ در کمین شهروندان خیابان های هجرت یاسوج/ چه کسی مسئول است؟+ تصاویر
احداث سازهای پی‌درپی برج‌های تجاری در مرکز شهر یاسوج و رعایت نکردن نکات ایمنی در این مناطق باعث شده که خطراتی جبران‌ناپذیر شهروندان این شهر را تهدید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر،شهر جوان یاسوج ،شهری زیبا و آشنا در جنوب غربی خاوری رشته‌های کوه‌های زاگرس با طبیعت زیبا و شگفت‌انگیز بوده که به دلیل جوان بودن قدمت مرکز استان شدن یکی از شهرهای مستعد در امر گردشگری و توسعه روزافزون شهرسازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل ازبویرخبر،شهر جوان یاسوج ،شهری زیبا و آشنا در جنوب غربی خاوری رشته‌های کوه‌های زاگرس با طبیعت زیبا و شگفت‌انگیز بوده که به دلیل جوان بودن قدمت مرکز استان شدن یکی از شهرهای مستعد در امر گردشگری و توسعه روزافزون شهرسازی است., بویرخبر,

از طرفی دیگر ،شهرسازی و حاشیه‌نشینی‌های پی‌درپی و حتی ساخت‌وسازهای پشت سر هم  در این بلاد باعث شده که توسعه این شهر جوان در استان کهگیلویه و بویراحمد کماکان دچار ضعف‌های بی‌شماری باشد.

,

آسمان‌خراش‌هایی که باجان مردم بازی می‌کنند

, آسمان‌خراش‌هایی که باجان مردم بازی می‌کنند, آسمان‌خراش‌هایی که باجان مردم بازی می‌کنند,

از طرفی دیگر ساخت‌وسازهای در سطح مرکز استان باعث شده که هرروز شاهد ایجاد یک آسمان‌خراش آن‌هم در این شهر کوچک و کوهستانی باشیم.

,

, ,

این ساخت‌وسازها در برهه‌های مختلف باعث شده که به غیر ترافیک‌های پی‌درپی از طرفی دیگر خطراتی جبران‌ناپذیر جان شهروندان ا تهدید کند.

,

هرچند در برهه کنونی که به‌عنوان فصل‌های عمرانی و بسازبفروش‌ها در هر شهر و کلان‌شهری از آن نام‌برده می‌شود اما بیشتر خیابان‌ها و کوچه‌های پایتخت طبیعت ایران امروز آماج  ساخت‌وسازهای پی‌درپی است.

,

خطری که هجرت نشیانان سردار جنگل را تهدید می‌کند

, خطری که هجرت نشیانان سردار جنگل را تهدید می‌کند, خطری که هجرت نشیانان سردار جنگل را تهدید می‌کند,

این ساخت‌وسازها که باعث توسعه بیش‌ازاندازه برج‌های تجاری و یا مسکونی در شهر یاسوج شده بعضاً با نبود امنیت روبه بوده که همین موضوع باعث شده که خطر بزرگ در کمین شهروندان این شهر باشد.

,

, ,

به‌عنوان‌مثال در خیابان‌های سردار جنگل شمالی که به‌عنوان مرکز شهر از آن یاد می‌شود چندین برج تجاری در حال ساخت‌وساز بوده که همین موضوع باعث کُندی رفت آمد مردم و از طرفی دیگر خطر امنیت برای شهروندان شده است.

,

چه کسانی جوابگو هستند

, چه کسانی جوابگو هستند, چه کسانی جوابگو هستند,

نبود محافظ‌های پلیتی برای بتن‌ریزی در این ساختمان‌ها و نصب نبودن وسایل ایمنی برای حال شهروندان و حتی ساخت‌وسازهای شبانه‌روزی باعث شده که بیشتر ساکنان و شهروندان که در این خیان در حال تردد هستند با یک کلافکی روبه شوند که این موضوع نمی‌تواند در خبری خوشحال‌کننده برای مهندسان ناظر و حتی مسئولان ذی‌ربط این پروژه‌ها و کارگاه‌های ساختمانی باشد.

,

نظارت‌های شهرداری بیشتر خواهد شد

, نظارت‌های شهرداری بیشتر خواهد شد, نظارت‌های شهرداری بیشتر خواهد شد,

 شهردار یاسوج در همین زمینه در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری به اهم فعالیت‌های مالکان این برج‌های تجاری و یا مسکونی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون ساختمان‌هایی که بر اساس ارتفاع در هر نقطه‌ای در حال ساخت هستند باید بر اساس معیارهای نظام‌مهندسی ایمنی‌های لازم را برای حال و رفاه شهروندان رعایت کنند و نظارت بر احوال آنان لازم و اجراست.

,

, ,

محمدعلی جاوید بابیان اینکه مهندسان ناظری که به‌واسطه نظام‌ مهندسی برای نظارت در این ساختمان‌ها انتخاب می‌شود باید مراتب تخلفات این کارگاه‌های ساختمانی را به مسئولان ذی‌ربط ازجمله شهرداری اطلاع دهند، گفت:نظارت بر احوال ایمنی کارگاه‌های ساختمان‌سازی بر عهده شهرداری نیست و این نظارت توسط مهندسان ناظر مدیریت شود.

,

برخورد جدی شهرداری با متخلفان

, برخورد جدی شهرداری با متخلفان, برخورد جدی شهرداری با متخلفان,

وی با تأکید بر اینکه نظام‌مهندسی باید مطابق قانون در هر برهه‌ای نظارت کافی را بر ساختمان‌های در حال ساخت شهر داشته باشد، تصریح کرد: این نظارت یک نظارت میدانی و فنی است و اگر تخلفی از سوی این ساختمان‌ها از سوی مهندسان ناظر در مورد ایمنی و نبود دیگر زیرساخت‌های اولیه در این کارگاه‌ها به شهرداری ارائه داده شود ، این نهاد پیگیر این موضوع خواهد بود و حتی این ساختمان‌ها رابه دلیل رعایت نکردن ایمنی پلمپ خواهیم کرد.

,

, ,

شهردار یاسوج با تأکید بر این موضوع که هرگونه مشکل و اتفاق ناگوار در این مجموعه بر عهده مهندسان ناظر است، تصریح کرد: مهندسان ناظر در این پروژه‌ها باید با تمام جدیدت در راستای ایمن کردن این ساختمان‌ها تلاش کنند.

,

جاوید با اشاره به این موضوع که یک‌دهم از قوانین ساخت‌وسازها در احداث این‌گونه ساختمان‌ها مسائل ایمنی است، بیان کرد: مالکان و مهندسان ناظر در راستای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی خود نباید کوتاهی کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه