اخبار داغ

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان فارسان برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان فارسان برگزار شد
شهرستان فارسان در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) رئیس مکتب جعفری یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیرغار، مساجد، حسینیه ها در شهر فارسان میزبان عزاداران و سوگواران شهادت آن امام همام بودند و عزاداران در غم سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه به سوگواری و مرثیه سرایی پرداختند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان گفت: حضرت امام صادق (ع) به ‌عنوان بنیان‌گذار مذهب شیعه خدمات بزرگ و فراموش ناشدنی را در زمینه علمی و فقهی به مسلمانان کرده است

حجت الاسلام و المسلمین جهانبخش یوسفی با بیان اینکه این امام صادق (ع) زنده‌کننده مکتب تشیع است؛ اظهار کرد: تربیت انسان‌های عالم و شایسته و پرورش و آموزش شاگردانی با ویژگی‌ها و تخصص‌های خاص از مهم‌ترین ویژگی‌های امام صادق (ع) بوده است.

وی افزود: امام صادق (ع) 4 هزار شاگرد با درجات علمی بالا و باایمان تربیت کردند که هرکدام از این شاگردان در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی مانند فقه، کلام و فلسفه مهارت خاصی داشتند و زبانزد جهان آن زمان بودند.

یوسفی بابیان اینکه سیره عملی امام جعفر صادق (ع) می‌تواند الگویی مناسب برای روحانیون و مبلغان ما باشد، گفت: تشکیل حوزه‌های علمیه، تربیت و تعلیم دانشمندان در رشته‌های مختلف نمونه ای از فعالیت‌های امام صادق (ع) در طول حیات پربرکت ایشان بود.
 
به گزارش پیرغار؛ امام جعفر صادق (ع) در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه و در خانه امام محمد باقر (ع) پیشوای پنجم شیعیان دیده به جهان گشود. کنیه آن حضرت «ابو عبدالله» و لقبش «صادق» است.
 
حضرت صادق در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کرد، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن 31 سالگی به امامت رسید و با پایه ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شد.
 
همه جریان ها و حرکت های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق(ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه های باطل و منحرف تربیت کرد.
 
دوران امامت 34 ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در 65 سالگی بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال 148 هجری به شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیرغار, پیرغار,
,
,
,
,
,
,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه