اخبار داغ

امام جمعه نیر:

امام جعفر صادق (ع) الگویی بی‌نظیر برای امت اسلامی است

امام جعفر صادق (ع) الگویی بی‌نظیر برای امت اسلامی است
حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جعفر صادق (ع) آن حضرت را الگویی بی‌نظیر برای امت اسلامی توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، امام جمعه نیر در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد جامع  برگزار شد اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) توانست فرهنگ ناب تشیع را در تمام جهان عرضه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیریمیز,

 

,

حجت الاسلام میکائیل مقدسی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) آن حضرت را الگویی بی‌نظیر برای امت اسلامی توصیف کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) در حقیقت در سخت‌ترین شرایط و در حالی که حاکمان بنی‌عباس محدودیت ایجاد کرده بودند توانست با اندیشه بلند خود در حقیقت مذهب شیعه و مکتب اهل بیت را به عنوان یک اندیشه بلند معرفی کرده و باتربیت شاگردان این مبانی را به نسل‌های بعد انتقال دهد.

,

 

,

امام جمعه شهرستان نیر گفت: امام جعفر صادق (ع) با تربیت 4 هزار شاگرد مستعد در حقیقت دانشگاه بزرگ اسلامی به راه انداخت که امروز جهان اسلام از ثمرات و نتایج آن بهره‌مند است.

,

وی افزود: در میان امامان معصوم(ع)، برای هیچ کدام همانند امام صادق(ع) فرصت و شرایط مساعدی پیش نیامد تا بتوانند در سطح وسیع به انقلاب فرهنگی بپردازد و با تشریح فرهنگ غنی و پرمایه‌ی اسلام، بر گسترش این دین آسمانی بیفزایند.

,

 

,

حجت الاسلام مقدسی تصریح کرد: ولی برای امام صادق(ع) این فرصت، در گیرودار کشمکش‌ها و رودرویى بنی‌امیه و بنی‌عباس و جنگ قدرت به دست آمد. آن بزرگمرد علم و عمل از این فرصت استفاده کامل کرد و اسلام و فقه آن را از دیدگاه ائمه‌ی اهل بیت(ع) معرفی نمود و با تربیت شاگردان بسیار و برجسته، حیات تازه‌ای به اسلام و مسلمین بخشید و فرهنگ ناب تشیع را که از متن اسلام محمدی و علوی نشأت گرفته بود، به جهانیان عرصه کرد.

,

 

,

امام جمعه نیر در ادامه گفت:  امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب جعفری حوزه علمیه اسلامی در سطح عمیق و وسیع تشکیل داده و علوم اسلامی را تدریس می‌نمود که در این حوزه، چهار هزار نفر به فراگیری علوم آل محمد(ص) می‌پرداخته اند و حضرت در این زمان، اسلام اصیل را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی‌امیه و بنی‌عباس آشکار ساخت.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه