اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

ادامه اجرای برجام به صلاح کشور نیست/ اتحادیه اروپا دنباله رو سیاست های آمریکا است

ادامه اجرای برجام به صلاح کشور نیست/ اتحادیه اروپا دنباله رو سیاست های آمریکا است
تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه ادامه برجام با این شیوه ای که آمریکایی ها در پیش گرفتند به صلاح کشور نیست، گفت: ما نقض کننده برجام نیستیم، اما اگر آمریکایی ها از مسیری که دنبال می کنند، دست نکشند، ادامه برجام به صلاح کشور نخواهدبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حاجیان در گفت و گو با صاحب نیوز در رابطه با میزان دستیابی ایران به اهداف خود در برجام، اظهار کرد: برجام برنامه جامع اقدام مشترک و 5+1 یعنی 5 کشور شورای امنیت بعلاوه آلمان در مسئله هسته ای ایران بود که هم بحث راستی آزمایی در آن مطرح بود تا این تهمت هایی که آمریکایی ها به ما زده بودند که دنبال بمب هسته ای هستیم، برای جامعه جهانی برطرف شود و هم ما به حق هسته ای خود دست پیدا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل سیاسی  با بیان اینکه ما به دنبال برطرف کردن تحریم های ظالمانه در کنار حفظ برنامه هسته ای خود بودیم، عنوان کرد: متأسفانه با سهل اندیشی برخی از مسئولین، اعتماد بیش از اندازه‌ای که به غرب و به ویژه آمریکا صورت گرفت، عدم توجه به اصول و مبانی که باید در روابط دیپلماتیک در نظر بگیریم و نصیحت های فراوان رهبر معظم انقلاب موجب شد که دو سال بعد از توافق، آمریکایی ها هم روح برجام و هم جسم آن را زیر پا گذاشته و به تعهدات خود پایبند نمانند.

,

وی ادامه داد: همین چند روز پیش وزیر خارجه ایران در صحبت های خود اعلام کرد که آمریکایی ها به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده و در اجرای این توافق شکست خوردند.

,

ظریف گزینه خروج ایران از برجام را روی میز آورد
حاجیان با بیان اینکه وزیر امور خارجه گزینه خروج ایران از برجام را روی میز گذاشت، گفت: ما در قضیه برجام خسارت محض دیدیم و در کنار اینکه همه آورده های لازم را داشتیم، طرف غربی در رابطه با تعهدات خود کوتاهی کرد.

, ظریف گزینه خروج ایران از برجام را روی میز آورد, ظریف گزینه خروج ایران از برجام را روی میز آورد,
,

برجام نتیجه مثبت زیادی برای ما نداشته است
تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام پس از گذشت دو سال نتیجه مثبت زیادی برای ما نداشته است، در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با لزوم خروج یا ادامه کج دار و مریض این توافق، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند برجام اگر هیچ نتیجه مثبتی برای ما نداشته باشند، یک تجربه خوبی مقابل دیده ملت ایران شد که بار دیگر آمریکا و غرب را بشناسند؛ نه به حرف آمریکایی ها می شود اعتماد کرد و نه آن ها به تعهدات خود پایبند هستند.

, برجام نتیجه مثبت زیادی برای ما نداشته است, برجام نتیجه مثبت زیادی برای ما نداشته است,
,

وی با بیان اینکه تجربه برجام نشان داد باید برای حل مشکلات کشور روی پای خود بایستیم، خاطرنشان کرد: امروز اگر با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم، باید به سمت اقتصاد مقاومتی و توانمندی های داخلی حرکت کنیم.

,

حاجیان تأکید کرد: برجام برای ما ثمری نداشت، چون دشمن نمی خواست به ایران ثمری بدهد، آن ها به دنبال این بودند با برجام های مختلف کانالی ایجاد کنند و ایران را به سمت نرمال شدن و کوتاه آمدن از ارزش ها و اصول خود ببرند.

,

این کارشناس با بیان اینکه تجربه برجام امروز جلوی ملت ایران است که برای حل مشکلات نمی توان به بیگانگان تکیه کرد، تصریح کرد: راه حل برون‌رفت از مشکلات مسیر ایستادگی است که ما در 40 سال عمر انقلاب نتیجه آن را در مسائل مختلف دیده ایم.

,

آمریکا به صراحت از براندازی نظام ایران صحبت می کند
وی با بیان اینکه ادامه برجام با این شیوه ای که آمریکایی ها در پیش گرفتند به صلاح کشور نیست، گفت: ما نقض کننده برجام نیستیم، اما اگر آمریکایی ها از مسیری که دنبال می کنند و وزیر امور خارجه آن ها به طور رسمی اعلام می کند که ما به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و تحریم های جدیدی علیه نهادهای ما اعمال می کند، دست برندارند، ادامه برجام به صلاح کشور نخواهدبود.

, آمریکا به صراحت از براندازی نظام ایران صحبت می کند, آمریکا به صراحت از براندازی نظام ایران صحبت می کند,
,

برجام تجربه خوبی در مقابل صحبت های تندروها درباره لزوم گفت و گو در مسئله موشکی است
حاجیان پیرامون صحبت برخی جریان های تندرو در کشور در رابطه با لزوم ایجاد برجام های دو و سه و گفت و گو در رابطه با مسائل منطقه، موشکی و حقوق بشر، خاطرنشان شد: انسان های عاقل وقتی در یک مسیری به خاسته خود دست پیدا نمی کنند، ادامه آن مسیر در سایر مسائل را دنبال نمی کنند، ما در برجام تجربه تلخ اعتماد به آمریکا و غرب را داشته ایم، حال چگونه با همین کشورها در مسائل منطقه ای و موشکی بر سر میز مذاکره بنشینیم؟

, برجام تجربه خوبی در مقابل صحبت های تندروها درباره لزوم گفت و گو در مسئله موشکی است, برجام تجربه خوبی در مقابل صحبت های تندروها درباره لزوم گفت و گو در مسئله موشکی است,
,

اروپا دنباله رو سیاست های آمریکا است
تحلیلگر مسائل روز با بیان اینکه اتحادیه اروپا در مسائل سیاسی به کدخدای خود آمریکا نگاه می کند، عنوان کرد: اگر آمریکا در این مسیر اروپا را همراه نکند، آن ها نیز کاری از پیش نخواهند برد؛ اروپایی ها دنباله رو سیاست های آمریکا هستند و ما نمی توانیم به این امید که اروپایی ها با ما هستند دنباله راه را با آن ها دنبال کنیم.

, اروپا دنباله رو سیاست های آمریکا است, اروپا دنباله رو سیاست های آمریکا است,
,

سهل اندیشی جریان های اصلاح طلب در برخورد با اروپا
وی با اشاره به سهل اندیشی جریان های اصلاح طلب مبنی بر اینکه اروپایی ها از آمریکایی ها در این مسیر جدا شده اند، اظهار کرد: برخورد آمریکایی ها همیشه ما به صورت چکشی بوده اما اروپایی ها با نفاق با ما برخورد کرده و لذا اعتماد به آن ها اشتباه است.

, سهل اندیشی جریان های اصلاح طلب در برخورد با اروپا, سهل اندیشی جریان های اصلاح طلب در برخورد با اروپا,
,

حاجیان با بیان اینکه اروپایی ها در مسئله قراردادهای اقتصادی با ایران با اجازه آمریکا حرکت می کنند، تأکید کرد: اروپایی ها هیچ قرارداد محکمی را در طول این دو سال با ما نبستند و در همین قرارداد توتال اذعان کردند که اگر تحریم ها برگردد، ما از قرارداد کنار می کشیم؛ این یعنی اروپایی ها رفتار خود با ما را به اجازه آمریکا منوط کرده اند.

,

اتحادیه اروپا استقلال سیاسی ندارد
کارشناس مسائل سیاسی عدم برقراری سوئیفت بین ایران و اروپا را نمونه دیگری از وابستگی اروپایی ها به آمریکا در ارتباط با ایران دانست و گفت: خود اروپایی ها اذعان کرده اند که اگر ما با شما ارتباط برقرار کنیم، از طرف خزانه داری آمریکا تحریم می شویم.

, اتحادیه اروپا استقلال سیاسی ندارد, اتحادیه اروپا استقلال سیاسی ندارد,
,

وی ادامه داد: اروپا بدون اجازه آمریکا استقلالی از خود ندارد و ما نمی توانیم به قول و حرف کشورهایی که از خود استقلالی ندارند، اعتماد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه