اخبار داغ

حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی:

نشاط حقیقی در گرو اتصال به ائمه معصومین است / نیاز به ارائه راهکار از بیگانگان نداریم

نشاط حقیقی در گرو اتصال به ائمه معصومین است / نیاز به ارائه راهکار از بیگانگان نداریم
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آدم‌های خوش‌گذران به‌دنبال کاخ‌نشینی و منافع نفسانی خودشان هستند و محبین اهل بیت علیهم‌السلام از هرچه که آدم‌های خوش‌گذران به‌دنبالش هستند، وحشت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا به‌نقل از ‌آفتاب ری ، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام صادق علیه‌السلام، مراسم سوگواری آن حضرت با حضور جمع کثیری از مومنان و عاشقان آل‌الله در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن علیه‌السلام واقع در شهرری که از نوادگان امام صادق علیه‌السلام است، برگزار شد.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, به‌نقل از , ‌آفتاب ری, ، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام صادق علیه‌السلام، مراسم سوگواری آن حضرت با حضور جمع کثیری از مومنان و عاشقان آل‌الله در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن علیه‌السلام واقع در شهرری که از نوادگان امام صادق علیه‌السلام است، برگزار شد.,

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: انسان در دنیا به چالش‌های جدی مبتلا می‌شود و تنها راهی که بتواند از این آسیب‌ها مصون بماند و از بن بست‌های زندگی رهایی یابد، بهره بردن از مواریث خاتم الانبیا است.

,

وی افزود: اگر کسی از این مواریث پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم بهره ببرد در دنیا دچار تحیر و سرگردانی نمی‌شود و برای پیمودن ادامه راه، نشاط و انگیزه ایجاد می‌شود.

,

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه نشاط حقیقی در گرو اتصال به ائمه معصومین علیهم‌السلام است، بیان داشت: انسان بدون انس با قرآن، نشاط در زندگی نخواهد داشت؛ مگر نشاط مقطعی و کاذب که قطعا همراه با گناه و معصیت است.

,

 

,

*دین ما غنی است/ نیاز به ارائه راهکار از بیگانگان نداریم

, *دین ما غنی است/ نیاز به ارائه راهکار از بیگانگان نداریم, *دین ما غنی است/ نیاز به ارائه راهکار از بیگانگان نداریم,

این استاد حوزه و دانشگاه؛ قرآن، روایات و سبک زندگی ائمه را مواریث پیامبر ذکر کرد و ادامه داد: اگر ما این برنامه‌ها را در زندگی خود قرار بدهیم نیاز به دستورالعمل از غیر نداریم.

,

وی افزود: دین ما غنی و کامل است و لازم نیست دست جلوی اجنبی دراز کنیم که به ما برنامه زندگی بدهند.

,

حجت‌الاسلام مومنی با بیان این‌که اگر سواد روایی داشته باشیم، نیاز به ارائه راهکار از بیگانگان نداریم، تصریح کرد: در بیانات ائمه معصومین و در دل روایات، جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه برای زندگی، سیاست و اقتصاد بیان شده است و با مراجعه به این منابع می‌توانیم به برنامه کامل و همچنین نشاط حقیقی برسیم.

,

وی با تاکبد بر این‌که نماز در دل ایجاد انگیزه می‌کند و حیات حقیقی را به انسان نشان می‌دهد، گفت: بهترین راهکار برای نجات از تمام دغدغه‌ها برای جوانان، مداومت بر نماز و انس با قرآن است. کسی که به نماز مقید باشد نشاط حقیقی را دریافت می‌کند.

,

این کار‌شناس مذهبی با بیان اینکه کلمات معصومین راهگشای زندگی ما است، بیان کرد: امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند که اگر کسی وصیت ائمه را حفظ کرده و به آن عمل کند، در دنیا و آخرت سعادتمد می‌شود.

,

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه دنیا دار غرور است، گفت: همه مردم و به ویژه عالمان مراقب باشند که دچار غرور و تکبر نشوند زیرا شیطان لحظه‌ای از فریفتن انسان غافل نمی‌شود.

,

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند؛ از شیطان غفلت نکنید و بدانید که این دشمن قسم خورده در دنیا دام‌هایی را پهن کرده است و اگر نتواند از یک روزنه وارد بشود، از راه دیگری وارد می‌شود و در قلب انسان نفوذ می‌کند تا انسان از عبودیت فاصله بگیرد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شیطان قوی است و نباید غفلت کنید، ادامه داد: برخی افراد قرآن، روایات و ارزش‌ها را زیرپا می‌گذارند و وقتی حرف می‌زنند گویا خود شیطان حرف می‌زند، ابلیس با این افراد کاری ندارد چون این‌ها خودشان به دنیال شیطان هستند. ابلیس با محبین اهل بیت کار دارد و می‌خواهد افراد مذهبی را از راه به در کند. 
حجت‌الاسلام مومنی، ویژگی‌های محبین اهل بیت را تشریح کرد و گفت: این افراد آخرت را برای رسیدن به دنیا‌‌ رها نمی‌کنند، قلبشان مملو از نور است، دنیا را مثل مار خوش خط و خال و دشمن بی‌منطق می‌دانند، انس با خدا دارند و به دنبال خوش گذرانی نیستند.

,
,

وی پس از شمردن ویژگی‌های مجبین، اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند؛ کسانی که این ویژگی‌ها را داشته باشند واقعا دوستهای ما هستند.

,

 

,

*محبین اهل بیت علیهم‌السلام از خوش‌گذرانی وحشت دارند

, *محبین اهل بیت علیهم‌السلام از خوش‌گذرانی وحشت دارند, *محبین اهل بیت علیهم‌السلام از خوش‌گذرانی وحشت دارند,

این کار‌شناس مذهبی ادامه داد: آدمهای خوش گذران به دنبال کاخ نشینی، منافع نفسانی، شهوت و شکم هستند و محبین اهل بیت از هرچه که آدمهای خوش گذران به دنبالش هستند، وحشت دارند.

,

حجت‌الاسلام مومنی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم تصریح کرد: آدم بدبخت کسی است که آخرت خود را به دنیایش بفروشد و بدبخت‌تر از او کسی است که آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشد.

,

وی با بیان اینکه انسان به‌واسطه اتصال به ائمه به نورانیت می‌رسد، گفت: قلب محبین مملو از نور است به شرطی که از دشمنان برائت داشته باشد.

,

حجت‌الاسلام مومنی بیان کرد: امکان ندارد انسان هم میل به اهل بیت علیهم‌السلام داشته باشد و هم به دشمنان آن‌ها روی خوش نشان بدهد. ذره‌ای دلبستگی به دشمنان برای انسان ظلالت به همراه دارد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه