اخبار داغ

صرفأجهت اطلاع؛

حرمت شکنی در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)؛غفلت یا ناآگاهی؟

حرمت شکنی در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)؛غفلت یا ناآگاهی؟
ایام شهادت ائمه بزرگوار (علیهم السلام) و اهل بیت آنها، در نزد شیعیان از اهمیت و قداست برخوردار است و پیروان این حضرات، نگه داشتن حرمت ایام سوگواری شهادت را بر خود واجب و لازم می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبارما، ایام شهادت ائمه بزرگوار (علیهم السلام) و اهل بیت آنها، در نزد شیعیان از اهمیت و قداست برخوردار است و پیروان این حضرات، نگه داشتن حرمت ایام سوگواری شهادت را بر خود واجب و لازم می دانند و اغلب با پوشیدن لباس مشکی و سیاه پوش کردن جامه ، کوچه و گذر به اقامه عزا می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبارما, رودبارما,

از سوی دیگر نیز مراسم های شادی مانند عروسی ها و جشن های مختلف را در اعیاد و میلادهای ائمه (علیهم السلام) برگزار می کنند تا بهانه ای باشد برای زنده نگه داشتن مناسبت های اسلامی.

,

ولی متاسفانه هستند کسانی که انقدر غرق در روزمرگی شده اند که حساب روز و هفته از یادشان رفته است چه برسد به ایام شهادت  معصومین(علیهم السلام) و از آن دردناک تر، کسانی که به رغم آگاهی داشتن از ایام شهادت یا وفات این بزرگواران مراسم عروسی برپا می کنند.

,

حوالی ساعت 11 – 11:30دیشب در یکی از بلوارهای مرکز شهر رودبارجنوب در حال عبور بودم که ناگهان ماشین تزئین شده و یک کاروان بدرقه عروس و داماد توجه مرا جلب کرد و به دوستم که همراهم بود گفتم مگر امشب شب شهادت امام جعفرصادق(ع) نیست با لبخند ملیحی گفت ای بابا این که تازگی نداره دیشب چندین مراسم عروسی نیز در روستاهای اطراف برپا بود که صدای موزیک غیر مجاز و خیلی شاد آنها تا نیمه های شب خواب را از سر مردم گرفته بود.

,

اینگونه حرمت شکنی ها یا از روی نا آگاهی و غفلت یا…. ارزش ها را کمرنگ می کنند که دل ارادتمندان به خاندان اهل بیت را به درد می آورد.

,

صادق آل محمد(ص) در سن 68 سالگی در 25 شوال 148 به سبب انگور زهر آلوده که منصور دوانیقی به آن حضرت خورانید، به فیض عظمای شهادت نائل آمد و فرزند برومندش موسی بن جعفر (علیهماالسلام) او را در دو جامه سفید که در آنها احرام می بست و در پیراهنی که می پوشید و عمامه ای که از امام زین العابدین(ع) به او رسیده بود، کفن نمود و بعد از نماز او را در بقیع و در کنار قبر پدر بزرگوارش (سیدالساجدین (ع » به خاک سپرد.

,

پیشنهاداتی به جهت جلوگیری از تکرار چنین موارد:

,

** صنوف گل فروشی ، آرایشگاه و عکاسی و هر صنف دیگری که در امور مختلف عروسی ها نقشی دارند با استخراج مناسبت ها و تدوین یک تقویم کاری ساده و حتی یک صفحه ای و ابلاغ آن به مجموعه تحت امر خود مبنی بر عدم ارائه خدمات در مناسبت های خاص عزاداری و سوگواری ، زمینه پیشگیری لازم را فراهم آورند .

,

** ادارات و نهادهای مختلف مرتبط با این موضوع توجه و رسیدگی لازم را در این زمینه معمول دارند تا بهترین نتیجه ممکن یعنی پیشگیری برای وقوع چنین مواردی حاصل گردد.

,

باشد که در روز ها ، ماه ها و سالهای آتی شاهد چنین مواردی نباشیم.

,

 

,  ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه