اخبار داغ

دبیر انجمن صنفی مرغداران آذربایجان غربی:

قیمت منطقی مرغ ۱۰ هزار تومان است

قیمت منطقی مرغ ۱۰ هزار تومان است
عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن مرغداران استان آذربایجان غربی می گوید افزایش قیمت مرغ تا ۱۰ هزار تومان منطقی است و قیمت مرغ باید یک سوم قیمت گوشت قرمز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر، زمستان سال ۹۵ بود که جمعی از مرغداران کشور از جمله آذربایجان غربی در اعتراض به روند رو به نابودی صنعت مرغ گوشتی، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. آنها همچنین در نامه ای هفت بندی خواسته هایشان را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دادند از جمله تقاضای تنفس بانکی به مدت سه سال و تثبیت یکساله قیمت دان یا افزایش قیمت مرغ گرم مطابق با قیمت دان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

این روزها با گران شدن دوباره قیمت مرغ، جهادکشاورزی بعنوان متولی تنظیم قیمت بازار با عرضه ارزان قیمت مرغ منجمد سعی دارد از روند صعودی مرغ جلوگیری کند این در حالیست که مرغداران سازمان جهادکشاورزی را یکی از عوامل نابودی صنعت مرغ گوشتی در کشور می دانند.

,

بهنام حکیمی عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن صنفی مرغداران استان آذربایجان غربی قیمت منطقی قیمت مرغ را ۱۰ هزار تومان عنوان می کند و به خبرنگار سولدوز خبر می گوید: با توجه به تلفات شدید ناشی از گرمای ۴۰درجه، عدم وزن گیری مرغ ها،گرانی ۳۰۰درصدی جوجه یکروزه و سود بانکی بالا که باعث شده مرغداران بدهکار بانکها باشند و همچنین از آنجایی که در همه جای دنیا قیمت گوشت مرغ مرغ یک سوم گوشت قرمز است بنابراین قیمت ۱۰ هزار تومان برای مرغ منطقی است.

,

او می افزاید ارزان بودن قیمت مرغ در ایران به این دلیل است که مصرف کننده از جیب تولید کننده و مرغدار یارانه می گیرد.

,

یکی از مرغداران شهر نقده نیز می گوید: “بد نیست بازرگانی و تعزیرات که این قدر به قیمت مرغ حساس اند نیم نگاهی هم به قیمت جوجه، ذرت، سویا، حمل، داروها و واکسن های مورد استفاده، سوخت، آب، برق، سرمایه قابل ریسک و ….. در مرغداریها کند و بر آنها هم به منظور کاهش قیمت تمام شده مرغ نظارت کند، زیرا انتظار کاهش قیمت مرغ بدون کاهش هزینه های تولید پرداخت یارانه از جیب تولید کننده تلقی می شود و جیب تولید کنندگان هم بواسطه ضررهای گذشته خالی است.”

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه