اخبار داغ

شهدا گره گشای مشکلات هستند/ هر کجای زندگی به بن بست رسیدید به روضه اهل بیت(ع) متوسل شوید

شهدا گره گشای مشکلات هستند/ هر کجای زندگی به بن بست رسیدید به روضه اهل بیت(ع) متوسل شوید
معاون پژوهشی موسسه روایت شهدا گفت: بازگشایی گره های زندگی و مشکلات و مصائب که به آن دچار می شویم، فرمولی دارد و آن هم پناه بردن به در خانه اهل بیت(ع) و شهدا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، حجت الاسلام محمد باقر نادم در یادواره شهدای بخش شهمیرزاد که در راستای برنامه اجلاسه این بخش برگزار شد، اظهار کرد: خداوند چیز سختی از بندگانش نخواسته و فقط از ما ایمان و تقوا را خواسته است، ایمان را همه ما داریم ولی اگر شهدایی شویم و راه آنان را برویم، تقوا را نیز شهدا به ما یاد می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی تصریح کرد: هنر شهدای ما چفیه و پلاک و پوتین و سربند نبود بلکه هنرشان بصیرت و معرفتشان به مسیر بود و از همین مسیرهم خدا را از راه اهل بیت(ع) پیدا کردند و شناختند.

,

راوی سیره شهدا با بیان اینکه امروز ما راه را گم کرده ایم، افزود: خداوند برای ما فانوس راه قرار داده و ائمه را ستاره های آسمان گذاشته است تا ما راهمان را پیدا کنیم ولی ما راهمان را گم کرده ایم.

,

نادم اضافه کرد: هر کسی سوار کشتی اهل بیت(ع) شود نجات پیدا می کند، شهدا نیز سوار کشتی اهل بیت شدند که به خدا رسیدند و با جانشان با خدا معامله کردند، مبادا پا روی خون شهدا بگذاریم.

,

وی بیان کرد: گره های زندگی و مشکلات مسکن، اقتصادی، ازدواج و ... به دست شهدا باز می شود اما امروز متاسفانه می بینیم مشتریان دکان داران رمالی و جادو بیشتر از خانه های شهداست و این از نشانه های آخر الزمان است.

,

معاون پژوهشی موسسه روایت شهدا، با تاکید بر تاثی پذیرفتن از شهیدان، افزود: شهدا در جبهه ها به روضه اهل بیت تاکید داشتند نمونه آن شهید حسن باقری از ژنرال های دفاع مقدس است که در بحبوبه عملیات از رزمندگان می خواست روضه اهل بیت(ع) بخوانند تا عملیات با موفقیت پیش رود.

,

نادم، با بیان اینکه هر کجای زندگی به بن بست رسیدیم به روضه اهل بیت متوسل شویم، ادامه داد: اگر در زندگی یاد خدا و اهل بیت(ع) نباشیم گره در کار ما می افتد و این طبیعت خلقت است.

,

, ,

وی گفت: امام زمان(عج) شهدا را افتخار خود می دانند چرا که شهدا اعتقاد به خدا را باور داشتند و هرگز دروغ نگفتند و صادق بودند و پای قولشان ایستادند، برای همین بود که در جبهه فقط بوی خدا بود.

,

معاون پژوهشی موسسه روایت شهدا ، تصریح کرد: کسی که بگوید معرفت به امام دارم دروغ می گوید اگر دستش در دست غیر ائمه بگذارید، یعنی در یادواره شهدا شرکت کند و از آن طرف که بیرون رفت پا روی خون شهدا بگذارد.

,

این راوی سیره شهدا در ادامه خاطراتی از شهید موسی اسکندری که با محبت خود، فردی هتاک را به خود جذب کرد و باهم رفیق شدند و به جبهه رفتند و شهید شدند، مادر شهیدی که 23 سال درب خانه اش باز بود تا روزی فرزند مفقودش بازگردد و شهید مدافع حرم که اهل سنت بود اما عشق به اهل بیت و حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(ع) داشت و برای دفاع از ائمه به سوریه رفت و شهید شد نقل کرد.

,

امام جمعه شهمیرزاد نیز در این یادواره با گرامیداشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا هیچ احتیاجی به این یادواره ها ندارند بلکه این ما هستیم که از این دانشگاه با عظمت شهادت باید درس زندگی بگیریم.

,

حجت الاسلام سید داوود احمد پناه افزود: همه شهدا ما در طول تاریخ و  امام شهدا، سه پیام برای ما دارند که در قرآن و احادیثنیز به آن تاکید شده است، اول اینکه نسبت به خداوند بنده و عبد باشیم و شعار نباشیم.

,

, ,

وی تصریح کرد: پیام دوم شهدا به خواهران است اینکه ما برای حفظ ناموس و دین و وطن قطعه قطعه شدیم، شما را به ائمه هدی قسم، با حجاب فاطمه گونه از منزل بیرون بیایید.

,

امام جمعه شهمیرزاد سومین پیام شهدا را خطاب به مسئولین دانست و اضافه کرد: پیام مهم شهدا به مسئولین این است که خدمتگذار مردم باشند. به ولله اگر شهیدان نبودند، کشور دست اجانب بود و امنیتی نداشتیم.

,

احمد پناه تاکید کرد:عزیزی که با رای مردم مسئولیتی قبول می کنید بدانید که سر سفره شهدا هستید و پیام شهدا پیروی و حمایت از ولایت فقیه و رهبری است.

,

در ادامه این یادواره مادر شهید حسین مشتاقی از شهدای مدافع حرم اهل روستای ده صوفیان شهمیرزاد که در خان طومان سوریه به شهادت رسیده بود خاطره ای از فرزند شهیدش بیان کرد و از خواهران خواست حجابشان را رعایت کنند. 

,

مداحی ابوالفضل بیناییان در روضه شهادت امام جغفر صادق(ع) و شهدا از دیگر برنامه های این یادواره بود.

,

در یادواره شهدای بخش شهمیرزاد و روستاهای تابعه که در سالن شهید آرو برگزار شد، حجت الاسلام احمد پناه امام جمعه شهمیرزاد، رحیمی زاده امام جمعه درجزین، ذوالفقاری فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر، سلطانیان رئیس بنیاد شهید شهرستان، جمعی از مسئولین شهمیرزاد، روحانیون،خانواده های معظم شهدا، بسیجیان و اقشار مختلف مردم  حضور داشتند.

,

این یادواره شهدا در راستای اجلاسیه شهدای بخش شهمیرزاد بود که به مدت 4 شب با برنامه های مختلف از سه شنبه 27 تیرماه آغاز شده و تا جمعه 30 تیرماه با برنامه اجرای تئاتر خیابانی در میدان امام شهمیرزاد به پایان می رسد.  

,

انتهای پیام/ 

,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه