اخبار داغ

توجه به خواسته های مردم با کشف استعدادهای بومی؛

تبدیل کابوس اقتصاد مقاومتی به سنبلی دست یافتنی/کاهش وابستگی اقتصادی و خام فروشی با تکیه بر توان داخلی

تبدیل کابوس اقتصاد مقاومتی به سنبلی دست یافتنی/کاهش وابستگی اقتصادی و خام فروشی با تکیه بر توان داخلی
در این سالهای متمادی رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند که ما باید از نیرو ها و توانمندی های داخلی و بومی استفاده کند و روز به روز بر آگاهی و کسب دانش خود بیفزاییم در حقیقت ما باید واقع بینانه بنگریم و این کابوس اقتصاد مقاومتی را به یک سنبل دست یافتنی تبدیل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح کویر؛چندین سال است که هر دولتی که بر کرسی ریاست می‌نشیند بعضٱ بنا را بر کاهش وابستگی اقتصادی و کاهش خام فروشی نسبت به سایرین و بیگانگان گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح کو,

کارها و تلاش های مختلف زیادی هم صورت گرفته شده است اما کماکان بخش عظیمی از سرمایه های ملی کشورمان صرف واردات بی رویه ای همچون مربا، بیل، خلال دندان، نخ دندان،لاستیک فرعون و… میشود. این مایه ی شرمندگی است هم در مقابل تولید کننده گان داخلی و هم در انظار کسانی که این اجناس را از بیرون برای ما ارسال می کنند.

,

در تحریم های اخیر این واقعیت بر ما ثابت شد که این وابستگی چقدر برای ما زیان بار است. ضررش آنجا مشخص میشود که کشورهای بیگانه و سلطه‌ طلب دست بر روی نقطه ضعف ما میگذارند و از آن جهت ما را مورد حجمه هایی قرار می دهند و چوب لای چرخ اقتصاد ما میگذارند و پایشان را از گلیمشان فرا تر میگذارند.

,

بعداز پیروزی انقلاب اسلامی شعار کشور ما و دولتمردان، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده و هست. این خود به منزله این است که ما وابسته به هیچ بیگانه ای نیستیم و نخواهیم شد و با توکل بر عظمت باری تعالی همچنان نان از بازوان توانمند خود میخوریم و خودمان گلیممان را از آب بیرون می کشیم. در این سالهای متمادی رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها بر این امر مهم تاکید کرده است که کشور ما باید از نیرو ها و توانمندی های داخلی و بومی استفاده کند و روز به روز بر آگاهی و کسب دانش خود بیفزاید.

,

این سخن رهبری مختص گروه و قشر خاصی از جامعه نیست و همه ی افراد جامعه را در بر می‌گیرد. و مصداق جمله ی چشمها را باید شست و جور دیگر باید دید می‌باشد. در حقیقت ما باید واقع بینانه بنگریم و این کابوس اقتصاد مقاومتی را به یک سنبل دست یافتنی تبدیل کنیم.

,

این مهم با اقدام و برنامه ریزی و عمل کردن محقق خواهد شد. همان گونه که در بسیاری از استانها و شهرستان های مجاور محقق شده است. برای این که به اقتصاد مقاومتی دست یابیم ابتدا باید زیر ساخت های لازم و شرایط محیطی لازم را داشت. باتوجه به اینکه ریگان یکی از شهرستان های شرقی پهناور ترین استان از کشور است و دارای شرایط مساعد و مختصات جغرافیایی مناسب است میتواند به عنوان عضو کوچکی از این دریای بزرگ نقش چشمگیری در ایفای اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

,

کار و شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است و با بهره گیری های مناسب و توجه بیشتر به تولیدات داخلی می توانند استقلال مقاومتی را به عمل و نتیجه‌گیری برسانند و نهایت تلاش و کوشش خود را برای تولید محصولات کشاورزی و دامی به کار گیرند و جوهره ی وابستگی به بیگانگان و خام فروشی را کم رنگ و به تدریج بی رنگ کنند.

,

با به کار گیری سه عنصر تجربه، علم و اقتصاد به راحتی می‌توان به استقلال اقتصادی دست یافت. به طور مثال با بهره گیری از این عناصر میتوان با شاخ و برگ نخل های خرما به تولید انواع سبد ها و صنایع دستی پرداخت و یا با تولید کود طبیعی، نیاز مزارع خود را بر طرف کرد و دست رد به خرید کود های شیمیایی زد و چه بسیار پیشنهادات دیگر.

,

درد آور است که در شهرستانی که خود قطب تولید محصولی کم نظیر همچون خرماست اما هیچ کارخانه ای برای بسته بندی و حتی عصاره گیری از این محصول ارزشمند نیست.

,

دل نگرانی عظیم و بزرگ بیشتر شهروندان این شهرستان این است که به دلیل گرانی و تورم بیش از حد در جامعه روز به روز سفره خانواده ها کوچک تر و همچنان با مشکل سوء تغذیه مواجه هستیم.خصوصا خانواده های بی بضاعت به شدت با این معضل و مصیبت دست و پنجه نرم می کنند و تغذیه ی مناسبی ندارند.

,

مشکل عمده و اساسی این قشر نداشتن سرمایه ای کافی برای راه انداختن کسب و کار و همچنین کمک به تولیدات داخلی و جلو‌گیری از واردات بی رویه ای همچون روغن، گندم، جو که همه از کالاهای اساسی هستند که همه روزه مورد مصرف خانواده ها قرار می گیرد.

,

سوال بسیاری از مردم این شهرستان از مسئولین این است که چرا بر این اصل مهم جامعه عمل نمی پوشانند. چرا اقدامات مسئولین در این راستا کم رنگ شده است.

,

درخواست مردم و شهروندان ریگانی این است که با توجه بیشتر مسئولین به این خطه و کشف استعداد و توانایی هایشان میتوان بر شعار اقتصاد مقاومتی جامه ی عمل پوشاند و این خود همت مضاعف مسئولین را میطلبدکه با اعطای تسهیلات کم سود و یا جذب سرمایه‌گذار مردم را مورد لطف و محبت خود قرار دهند تا مردم این خطه هم همچون سایر شهرها و استانها قدمی هرچند کوتاه در راستای شعار امسال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه