اخبار داغ

شروع انتخابات نظام پزشکی مشهد با 10 هزار واجد شرایط

شروع انتخابات نظام پزشکی مشهد با 10 هزار واجد شرایط
دبیر هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی مشهد گفت: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی این شهرستان با حضور بیش از 10 هزار و 350 نفر واجد شرایط از 6 گروه پزشکی روز جمعه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض شهر، سعید سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دوره از انتخابات نظام پزشکی مشهد تا ساعت 20 امشب ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار انتخابات نظام پزشکی به صورت الکترونیکی برگزار می شود، اظهار کرد: واجدین شرایط می توانند به صورت حضوری یا غیر حضوری (الکترونیکی) در این انتخابات شرکت کنند.
وی تعداد نامزدهای این انتخابات در مشهد را 66 نفر اعلام کرد و گفت: این نامزدها از 6 گروه پزشکی شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، دکترهای علوم آزمایشگاهی، ماماها و کارشناسان دارای پروانه گروه های پزشکی از قبیل بینایی سنجی هستند.
سعیدی افزود: از بین نامزدهای مزبور 17 نفر شامل 10 پزشک متخصص و عمومی، 2 دندانپزشک، 2 داروساز، یک متخصص علوم آزمایشگاهی، یک ماما و یک کارشناس گروه پزشکی انتخاب می شوند.
وی حوزه های انتخابیه سازمان نظام پزشکی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شامل 6 شهرستان مشهد، کاشمر، قوچان، درگز، تایباد و خواف ذکر کرد و گفت: حوزه انتخابیه انتخابات نظام پزشکی در شهرستان هایی تشکیل می شود که بیش از 100 عضو دارند و انتخابات شهرستانهای کوچک با نزدیکترین شهرستان که تعداد اعضای لازم را داشته باشد برگزار می شود.
وی تعداد نامزدهای انتخابات نظام پزشکی را در شهرستان کاشمر 27 نفر، در قوچان 20 نفر، درگز 15 نفر، تایباد 17 نفر و خواف 19 نفر عنوان کرد و ادامه داد: در هر یک از این شهرستان ها 11 نفر برای هیات مدیره نظام پزشکی انتخاب می شوند.
انتخابات نظام پزشکی در سراسر کشور هر چهار سال یکبار برگزار می شود.
در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی مشهد که سال 1391 برگزار شد 72 درصد اعضای نظام پزشکی در قالب گروههای 6 گانه شرکت داشتند.
تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات نظام پزشکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از 14 هزار نفر است که افزون بر 10 هزار نفر آنان مربوط به مشهد است. 
حفظ و صیانت از شئون پزشک و حمایت از اعضا، حفظ و صیانت از حقوق بیماران، نظرات مشورتی به مجلس شورای اسلامی و دولت در تنظیم طرحها و لوایح و تامین امور رفاهی اعضا از وظایف سازمان نظام پزشکی است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه