اخبار داغ

آلمان: احتمال اقدامات بیشتر علیه ترکیه وجود دارد

آلمان: احتمال اقدامات بیشتر علیه ترکیه وجود دارد
رئیس‌ دفتر صدراعظم آلمان اعلام کرد که در واکنش به دستگیری شماری از فعالان حقوق‌بشر در ترکیه، برلین اقدامات بیشتر علیه آنکارا را پیگیری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «پتر آلتمایر» رئیس دفتر صدراعظم آلمان ضمن هشدار به ترکیه درباره دستگیری فعالان حقوق‌بشری در این کشور گفت که اقداماتی علیه این کشور می‌تواند در دستور کار قرار داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در این مورد گفت: «ما هر لحظه این موارد را بررسی خواهیم کرد که آیا اقدامات دیگر ضروری هستند یا خیر. این موارد به اطلاع عموم خواهند رسید.»

,

دولت آلمان اعلام کرده است که در سیاست‌های خود با ترکیه تجدیدنظر می‌کند و لحن سیاستمدار این کشور هم علیه ترکیه تشدید شده است. «ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان اقدامات ترکیه را با عملکرد دولت آلمان شرقی مقایسه کرده است.

,

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «ترکیه بدون توجه به امنیت کنسولی افراد را بازداشت می‌کند و این کار شبیه اقداماتی است که پیشتر آلمان شرقی انجام می‌داد و اگر اینطور ادامه داشته باشد باید به مردم درباره سفر به ترکیه هشدار داد.»

,

«هایکو ماس» وزیر دادگستری آلمان هم به اتباع کشورش اعلام کرد که کسی که به ترکیه سفر می‌کند، تعطیلات خود را در کشور خوبی سپری نخواهد کرد.

,

وزارت خارجه آلمان روز پنجشنبه نکاتی را درباره سفر به ترکیه منتشر کرد که بر صنعت گردشگری این کشور تاثیر خواهد داشت. روزنامه بیلد هم نوشت که آلمان پروژه های تسلیحاتی خود با ترکیه را متوقف کرده است.

,

6فعال حقوق بشر از جمله «پتر اشتویتنر» یک فعال حقوق‌بشر آلمانی و «ایدیل اسر» مدیر عفو‌بین الملل در ترکیه همچنان در بازداشت به سر می‌برند. این افراد متهم به همکاری با گروه‌های تروریستی هستند.

,

انتهای‌پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه