اخبار داغ

گزارش خطبه‌های ائمه جمعه استان زنجان:

برای مقابله با جنگ نرم باید اعتقادات و بصیرت مردم تقویت شود

برای مقابله با جنگ نرم باید اعتقادات و بصیرت مردم تقویت شود
ائمه جمعه شهرسانهای استان زنجان با اشاره به مقابله با جنگ نرم دشمنان تاکید کردند: برای مقابله با جنگ نرم باید اعتقادات و بصیرت مردم تقویت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به قیام ۳۰ تیر بر علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی اظهار داشت: این قیام  به رهبری آیت‌الله ابوالقاسم کاشانی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا; ,

وی با اشاره به اول ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) افزود: روز دختر و آِغاز هفته کرامت را همزمان با این ایام در پیش رو داریم.  

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) درمورد زنان عنوان کرد: طبق نظر امام(ره) بانوان باید وظایف اجتماعی و  وظایف دینی را انجام داده و عفت عمومی را حفظ کنند.

,

وی با بیان اینکه زنان از نگاه اسلام نقش اساسی در بنای جامعه دارند، گفت: از نگاه امام راحل اسلام زن را تا حدی ارتقا می‌دهد که او بتواند مقام انسانی خود را در جامعه بازیابد.

,

آیت‌الله خاتمی با اشاره به پنج مرداد ماه سال ۵۸ سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی ابراز کرد: انقلاب ما هر هفته به نوعی در معرض حضور اجتماعی و معنوی و رای مردم قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری در این باره خاطرنشان کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است.

,

امام جمعه زنجان به جنگ فرهنگی دشمن با ایران اشاره و اظهار داشت: در اینجاست که باید هم  اعتقادات تقویت شود و هم بصیرت افزایش یابد.

,

وی با اشاره به پنجم مرداد ماه سال ۶۷ گفت: این روز یکی  از روزهای افتخارآفرین در دوران دفاع مقدس است، ایران وقتی قطعنامه‌ ۵۹۸ را قبول کرد استکبار و عوامل آنها چنین مطرح کردند  که ایران مجبور به این کار شده است و در این راستا تبلیغاتی نیز از طرف دشمنان انجام شد.

,

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ۶ روز بعد از قبول قطعنامه منافین با حمایت و تجهیزات صدام و به گفته خودشان در قالب ۳۰ تیپ رزمی با سلاح‌های گوناگون بعد از تحرکات عراقی‌ها در مهران و خرمشهر عملیاتی را در مرزهای غرب کشور آغاز کردند اما در  اثر یک  حرکت حساب شده رزمندگان سپاه و ارتش ضربه بسیار سنگینی به منافقین وارد شد.

,

وی نابودی منافقین را یکی از افتخارات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در عملیات رزمندگان اسلام ۴۸۰۰ نفر از منافقین به درک واصل شدند.

,

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به واکنش  اخیر سپاه به توطئه‌های آمریکا گفت: طبق گفته فرمانده کل سپاه آمریکا اگر تحریم سپاه را آغاز کند باید پایگاه‌هایش را ۱۰۰۰ کیلومتر دورتر ببرد.

,

وی با اشاره به سخنان سرلشکر جعفری در رابطه با امینت کشور اظهار داشت: این سخنان سرلشکر جعفری نوعی قدرت‌نمایی است.

,

رییس جمهور با انتخاب وزرا امانتدار خوبی برای رای و اعتماد مردم باشد

, رییس جمهور با انتخاب وزرا امانتدار خوبی برای رای و اعتماد مردم باشد, رییس جمهور با انتخاب وزرا امانتدار خوبی برای رای و اعتماد مردم باشد,

حجت الاسلام زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۳ مرداد، ۱ ذیقعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)‌ و روز دختر و آغاز دهه کرامت تأکید کرد: حضرت معصومه (س) الگوی بسیار مهمی در ارتباط با ولایتمداری  و ولایت‌پذیری است. تا جایی در این زمینه مقاومت نشان می‌دهند که جان خود را به خطر می‌اندازند. و بر همین اساس است که تنها امامزاده غیر معصوم زن است که از امام معصوم زیارتنامه مأثوره دارد. و زیارت او موجب وجوب بهشت بر زائر است. کجاست بدیل این الگو؟؟

,

*این الگوی بزرگ نیاز به الگوهای ساختگی را مرتفع ساخته است

, *این الگوی بزرگ نیاز به الگوهای ساختگی را مرتفع ساخته است,

وی با بیان اینکه این الگوی بزرگ نیاز به الگوهای ساختگی را مرتفع ساخته است، افزود: زنان و دخترانی که فرهنگ اسلامی، ایرانی را رها کرده و فرهنگ منحط غربی را برگزیده‌اند، شایستگی نخبه بودن و الگو بودن برای دختران ایرانی را ندارند. همه این‌ها مسئولیت سنگین مسئولان فرهنگی را در ارتباط با تبیین و ترویج سبک زندگی این بانوی بزرگ و کم‌نظیر حتی در بین اهل بیت علیهم السلام است.

,

*شناسنامه عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یک منطقه نماز جمعه است

, *شناسنامه عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یک منطقه نماز جمعه است,

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت:  نماز جمعه ضمن آن که یک عبادت منحصر به فردی عبادی و سیاسی است، شناسنامه عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یک منطقه نیز محسوب می‌شود.

,

حجت الاسلام زاهدی پور  با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نماز جمعه به تعبیر امام راحل از عنایات خداوند متعال نسبت به ایران اسلامی است. این نماز تأمین‌کننده تقوا و زندگی دینی حقیقی است. در عظمت این نماز عبادی و سیاسی همین بس که؛اولاً فرمان تعطیلی همه فعالیت‌های دنیوی جهت حضور در این نماز داده می‌شود. این در حالی است که در نمازهای دیگر اگر چه چنین چیزی مطلوب است اما آیات قرآن صریحاً به آن نپرداخته است.

,

وی افزود:  ثانیاً برگزاری با جماعت به عنوان رکن صحت این نماز نشان از جایگاه اجتماعی مهم این نماز و از طرفی اهمیت اجتماع مسلمانان در کنار هم است.

,

خطیب جمعه ماهنشان گفت: ثالثاً  فعالیت دشمنان داخلی و خارجی در جهت تضعیف این نهاد مهم اجتماعی دینی شاهد دیگری بر اهمیت این فریضه عبادی و سیاسی است. سعی در کنار گذاشتن و حذف بعد سیاسی این نماز نیز از مصادیق تضعیف این نهاد دینی است که برخی شیاطین داخلی بر آن اقدام می‌کنند.

,

حجت الاسلام زاهدی اظهار داشت: نماز جمعه ضمن آن که یک عبادت منحصر به فردی عبادی و سیاسی است، شناسنامه عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یک منطقه نیز محسوب شده و شرط لازم برای ارتقای جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک منطقه نیز به حساب می‌آید.

,

*  کسانی که با استناد به اسناد وزارت خارجه آمریکا، آیت الله کاشانی را متهم کردند، یا ساده لوح هستند، یا معاند

, *  کسانی که با استناد به اسناد وزارت خارجه آمریکا، آیت الله کاشانی را متهم کردند، یا ساده لوح هستند، یا معاند,

وی  با اشاره به ۳۰ تیر ۲۶ شوال، سالروز بزرگداشت آیت الله کاشانی افزود: آیت الله کاشانی نقش مهمی در بصیرت‌افزایی وبیداری مردم ایران اسلامی داشت، قیام ۳۰ تیر به رهبری ایشان که خود ایشان هم در این قیام کفن پوشیدند، نشان از خوی استکبارستیزی ایشان است که امام راحل در چندین نوبت به آن شهادت داده‌اند.  در عظمت جایگاه آیت الله کاشانی همین بس که امام راحل مخالفان ایشان را مسلمان نمی‌دانند.

,

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت:  کسانی که با استناد به اسناد موهوم و ساختگی سعی در معرفی ایشان به عنوان یکی از عاملان کودتا علیه مصدق دارند، یا ساده لوح هستند و یا عالمانه و با نگاه عناد نسبت به علمای دین و بالمآل نسبت به انقلاب، این دیدگاه ها را ترویج می‌کنند.

,

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به آغاز هفته حج، اظهارداشت: حج در نگاه قرآن شعار اسلام است و تضعیف کنندگان حج یا ساده لوح و بیسواد هستند و یا اعتقاد به حج نداشته و بلکه در مواردی عناد دارند. و در برخی موارد هم به بهانه‌های ناسیونالیستی و ملی‌گرایی به چنین جوی دامن می‌زنند. نه قرآن و نه ائمه اطهار اجازه نداده‌اند با بهانه‌های واهی حج تعطیل و یا حضور شیعیان در اطراف کعبه کمرنگ شود. همه این‌ها خواست دشمنان اسلام است.

,

وی  با اشاره به پنج  مرداد سالروز عملیات مرصاد افزود:  عملیات مرصاد یکی از مهم‌ترین علمیات‌های جنگ تحمیلی بود. چرا که این عملیات مهر بطلانی بر کلیه تحلیل‌های کینه‌ورزانه دشمن بود. در عین حال به دلیل اینکه آخرین عملیات بود، تا حدی مظلوم هم واقع شده است. به نظر می‌رسد باید تلاش بیشتری برای تبیین زوایای این عملیات صورت گیرد.

,

*رییس جمهور با انتخاب وزرا امانتدار خوبی برای رای و اعتماد مردم باشد

, *رییس جمهور با انتخاب وزرا امانتدار خوبی برای رای و اعتماد مردم باشد,

خطیب جمعه ماهنشان گفت: در روزهای آتی شاهد تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری خواهیم بود، انتظار این است که رئیس جمهور منتخب با دقت و حساسیت لازم نسبت به انتخاب وزرا، امانتدار خوبی برای رأی و اعتماد مردم باشد. چرا که در منطق دینی، مسئولیت‌ها امانت هستند. حضرت امیر (ع)‌ در نامه به اشعث بن قیس نوشت: «و ان عملک لیس لک بطعمۀ و لکنه فی عنقک  امانۀ و انت مسترعی لمن فوقک»  رئیس جمهور منتخب باید بدون توجه به خواست جناح‌ها و گروه‌ها، بهترین‌ها و صالح‌ترین و امین‌ترین‌ها را معرفی کند.

,

 

,

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:  قرارداد با شرکت توتال اگر چه پیامدهای مثبت فنی، اقتصادی، سیاسی دارد، در عین حال به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه برای مردم صورت نگرفته است. اگر هم محرمانه بودن بخشی از قرارداد ممکن است به دلیل حفظ اسرار اطلاعات ظرفیت‌های اقتصادی و نفتی و گازی قابل توجیه باشد، اما محرمانه بودن تبیین پیامدهای این قرارداد قابل دفاع نیست.

,

وی افزود:  باید به مردم تبیین شود که آیا تضمین‌های لازم از طرف مقابل برای حفظ اسرار و اطلاعات مذکور تأمین شده است.؟ قطعاً اگر وزارت نفت به این شبهات پاسخ منطقی دهد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

,

کابینه جدید از مدیران انقلابی جهادی، متخصص و جوان استفاده شود

, کابینه جدید از مدیران انقلابی جهادی، متخصص و جوان استفاده شود, کابینه جدید از مدیران انقلابی جهادی، متخصص و جوان استفاده شود,

حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه های این هفته با طرح این سوال که آیا مذاکره کنندگان و کسانی که قرارداد می بندند تخصص و اطلاع کافی ندارند یا بی تفاوت هستند، اظهارداشت: در کابینه جدید از مدیران انقلابی، جهادی و متخصص و جوان استفاده شود.

,

وی با بیان اینکه ۱۴ مرداد روز تحلیف ریاست جمهوری اسلامی است و ما برای دولت جدید آرزوی توفیق می کنیم، افزود: باید کابینه ای تشکیل شود که بتواند شعار ها و وعدهای رئیس جمهور محترم را در بحث ایجاد اشتغال و تولید و رفع رکود و بیکاری محقق کند.

,

امام جمعه شهر دندی با بیان اینکه از منظر قرآن و دین اسلام در کسب معنویات و تکامل انسانی بین زن و مرد فرقی وجود ندارد، با تبریک اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، گفت: دختران امروز، مادران فردای این کشور هستند، پس ای مادران امروز، برای آینده جامعه و کشور مادران خوبی تربیت کنید.

,

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه عفت و حجاب یادگار حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) است، اظهارداشت: مقام و ارزش زن به عفت و حجاب و حیاء اوست.

,

*دلیل دقت و حساسیت در قراردادها و برجام ، دشمنی دشمنان است

, *دلیل دقت و حساسیت در قراردادها و برجام ، دشمنی دشمنان است,

وی با اشاره به قراردادهای خارجی و تاکید بر دقت و حساسیت در قراردادهای بین المللی افزود: دلیل دقت و حساسیت در قراردادها، دشمنی دشمنان است.

,

خطیب جمعه دندی با اشاره به نمونه های از قراردادها و عهد شکنی دشمنان، گفت: برجام یک توافق بین المللی بود که به اذعان همه گروهها و جناحها حتی مذاکره کنندگان، با تحریم های آمریکا روح و جسم آن آسیب دیده و ملت انقلابی منتظر اقدام انقلابی دولتمردان و اعضای نظارت به برجام است.

,

حجت الاسلام حسینی نسب از سند ۲۰۳۰به عنوان یک قرار داد دیگر یاد کرد و با بیان اینکه این قرارداد موجب اعتراض رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجعه معظم تقلید شد، اظهارداشت: امضاء کنندگان این سند، منکر این قرارداد بودند اما خودشان این سند را  لغو کردند و در اینگونه قراردادها نمی دانیم دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

,

وی با بیان اینکه در مسأله رابطه با کشور ها به جز رژیم صهیونیستی که یک گروه غاصب هستند و آمریکا نیز به دلائلی و همچنین قرارداد با شرکتهای اروپایی و حتی آمریکایی، نظر رهبر معظم انقلاب مثبت است، افزود: اما آنچه مهم است باید عزت و استقلال کشور، اسرار و رازداری طرف مقابل تضمین شود.

,

امام جمعه شهر دندی  با اشاره به اینکه قرارداد با شرکتهای اروپایی اولا باعث امنیت ملی و بی اثر کردن تحریم ها می شود، به قرارداد ایران با شرکت توتال فرانسه اشاره کرد و گفت: وقتی گزارش این قرارداد به محضر رهبر معظم انقلاب می رسد و به دستور ایشان کارشناسان اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری قرارداد را بررسی می کنند، ۱۵۰ اشکال ریز و درشت داشته و سوال اینجاست چرا مسئولان دقت نمی کنند که همچنین مشکلی در برجام و سند ۲۰۳۰ هم وجود داشت و رهبر معظم انقلاب وارد شده و مشکل را حل و اشکالات را تذکر دادند.

,

حجت الاسلام حسینی نسب با تبریک پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب و روز نماز جمعه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محراب، آیت الله طالقانی و آیت الله مشکینی، اظهارداشت: نماز جمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مرکز و محور برنامه های فرهنگی است.

,

وی به آغاز هفته حج اشاره کرد و افزود: حج فریضه الهی است و برای کسانی که مستطیع هستند واجب می شود و هیچ عملی نمی تواند جایگزین حج شود و یا بخاطر دشمنی ها و توطئه ها نمی توان حج را تعطیل کرد.

,

امام جمعه شهردندی با تاکید مجدد به پرداخت زکات، و با اشاره به بازدید خود از سیلوی شهر دندی و عدم ظرفیت آن مکان، از مسئولان خواست نسبت به خرید و حمل محصولات کشاورزان در زمان مناسب اقدام کنند.

,

حجت الاسلام حسینی نسب با انتقاد از عدم رعایت موازین شرعی و آزار و اذیت همسایگان و مؤمنان در عروسی ها و اعتراض چندین باره مؤمنان و متدینین اظهارداشت: در این باره باید موازین شرعی، اخلاقی و قانونی رعایت شود.

,

ایران در مسئله تقض برجام با امریکا مقابله به مثل کند

, ایران در مسئله تقض برجام با امریکا مقابله به مثل کند, ایران در مسئله تقض برجام با امریکا مقابله به مثل کند,

به گزارش اشراق۲۴حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور و معرفی اعضای کابینه جدید به مجلس اشاره کرد و گفت: بعد از تأیید صحت انتخابات طبق قانون اساسی نوبت به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهورى و معرفى اعضاى کابینه جدید به مجلس شوراى اسلامى براى تعیین اعضاى دولت دوازدهم می رسد.

,

وی افزود: آنچه در این مرحله کار را با مشکل مواجه می سازد  و رییس جمهور منتخب را تحت فشار قرار می دهد سهم خواهی های برخی جناح هاست.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: نامزد ریاست جمهورى در ایام انتخابات طبیعی است از طرف برخى گروه‏ها و جناح‏هاى سیاسى مورد حمایت قرار می گیرد اما وقتی آن نامزد مورد انتخاب مردم قرار گرفت رئیس جمهور منتخب مردم می شود نه رئیس جمهور گروه و حزب خاص این دو قطبی سازی ها درست نیست که مردم را تقسیم کنیم به کسانی که به رئیس جمهور منتخب رای دادند و کسانی که رای ندادند، بنابراین در به ‏کارگیرى وزراء، شاخص‏هاى مدیریتى، کارآمدى و شایسته ‏سالارى باید مد نظر قرار بگیرد.

,

وی افزود: به قول آقای محمد هاشمى دولت شرکت سهامى نیست که کسى از آن سهم ‏خواهى کند و مناسب فضاى اسلامى کشورمان نیست.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: در اوائل، بعد از پیروزی انقلاب اسلامى بسیارى از نیروهاى انقلابى، کارآمد و شایسته از پذیرش مسؤولیت طفره می ‏رفتند و هر کس که به او مراجعه می ‏شد، فرد دیگرى را که از خود شایسته‏ تر می ‏دانست، براى انجام آن مسؤولیت معرفى‏ می‏ کرد. وی افزود: برخی در این‏ روزها براى انتخاب شدن خود یا هم گروهی های خود، مسابقه می دهند این به نوعی فاصله گرفتن از انقلاب و روحیه انقلابى است.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: جناب آقای رییس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات وعده های زیادی به مردم دادند برای تحقق این وعده ها لازم است در کابینه از مدیران جهادى و انقلابى به ‏کار گرفته شوند و از مدیران خسته، و پیر خوددارى شود و باید تلاش شود در انتخاب وزرا با صرف‏نظر از گرایش‏هاى جناحى و گروهى و سهم ‏خواهى، معیارهایى همچون، دیندارى، تعهد، تخصص، تجربه وکارآمدى، شجاعت و دشمن‏شناسى مورد توجه قرار گیرد.‏

,

وی افزود: یکی از وعده های آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتى این بود که سن وزرا در دولت بعدى کاهش یابد و امیدواریم با توجه به این که کشورمان داراى بالاترین استعدادهاى جوان در جهان است این مهم تحقق یابد.

,

برجام و تحریم های جدید آمریکا بار حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: برجام یک نتیجه بسیار مهم داشت و آن این بود نقاب از چهره آمریکا کنار زد و یک تجربه مهم بود برای کسانی که هنوز غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را باور نمی کردند. حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: همان‏طور که آمانو، مدیرکل آژانس بین‏المللی انرژی اتمی، اظهار داشت، «پایبندی ایران به تعهداتش فراتر از توافقات رسمی‏اش با آژانس بوده است.» بالعکس، طرف مقابل یعنی آمریکایی‏ها، همان‏طور که رهبر انقلاب پیش‏ بینی می‏ کرد، در بسیاری از موارد متعهد به این سند نبوده است. 

,

وی افزود: این بدعهدی و خدعه آمریکایی‏ها در ماجرای برجام و سر باز زدن آن‏ها از عمل به تعهداتشان، آن‏هم در شرایطی که جمهوری اسلامی همه پیش‏پرداختهایش را انجام داده است اگرچه «خسارت محض» است اما تجربه مغتنمی را نیز برای ملت ایران رقم زده است و البته خیلی ‏ها قبل از این تجربه هم می‏دانستند امّا بعضی هم که نمی‏دانستند، حالا بدانند: در هر زمینه‏ی دیگری هم که با آمریکا شما بحث و مجادله کنید، شما کوتاه بیایید، تنازل کنید، باز او نقش مخرّب خودش را حفظ خواهد کرد؛ در همه ‏ی زمینه ‏ها بحث حقوق بشر، بحث موشک، بحث تروریسم، بحث لبنان، بحث فلسطین؛ در هر قضیّه‏ای که شما به فرض -که البتّه محال است- از اصول خودتان، از مبانی خودتان کوتاه بیایید، صرف‏نظر بکنید، بدانید او کوتاه نخواهد آمد.

,

وی افزود:مجموعه رفتارهای آمریکا در برابر ایران نشان می دهد آمریکایی‏ها نه‏تنها به تعهداتشان در قبال ایران در برجام، عمل نکردند، بلکه رفتار خصمانه‏ ی خویش در قبال ایران را همچون ۳۷ سال گذشته و بلکه با قوت و سازمان‏دهی بیشتر و دقیق‏تر به پیش می ‏برند.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: بنابراین دستگاه دیپلماسی ایران باید در گام‏های بعدی به‏سوی مقابله به مثل برود و در مقابل اقدامات مستقیم و غیرمستقیم آمریکا که برجام را نقض می‏کند، مقابله به مثل کند.

,

وی افزود: پنجم مرداد هر سال یادآور صدور اولین حکم امامت جمعه از سوی بزرگ معمار انقلاب امام خمینی(ره) است، حکمی که ابوذر انقلاب آیت‏الله طالقانی را به امامت جمعه تهران منصوب کرد.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: شاید آن‏روز عظمت این حکم انقلاب درک نمی‏ شد ولی اکنون که به فضل الهی دامنه آن تقریباً تمام کشور را فرا گرفته و تریبونهای نمازجمعه به مرز ۹۰۰ تریبون نزدیک شده است و از سنگر نمازجمعه، شبکه رسانه‏ای عظیم و البته قابل اعتماد و اطمینان در پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی ساخته، به‏ نحوی ابعاد مختلف این معجزه انقلاب برای دوست و دشمن روشن شده است.

,

وی افزود: مهم‏ترین مؤلفه عزت و پیشرفت و اقتدار کشور و نظام، در اتحاد و انسجام است و نماز جمعه نماد اتحاد و انسجام ملی است.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: نماز جمعه به تعبیر امام خامنه‏ ای(مدظله‏العالی) به ‏منزله قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است،

,

در عظمت و تأثیرگذاری قرارگاه نمازجمعه همین بس که از ابتداء شکل ‏گیری آن تاکنون همواره مورد آماج حملات و تهاجمات فیزیکی، معنوی، سخت و نرم دشمنان داخلی و خارجی قرار داشته است و بهترین گواه، شهدای پرافتخار محراب ‏اند که بعضاً در مسیر و یا در محراب اقامه نمازجمعه به افتخار شهادت نایل آمدند.

,

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: حضور پرشور و چشمگیر نوجوانان و جوانان انقلابی بر نفوذناپذیری مهم‏ترین خاکریز انقلاب اسلامی در برابر توطئه ‏ها و فتنه ‏های دشمنان خواهد افزود و در واقع روح و جان قرارگاه نمازجمعه، جوانانی هستند که بقاء و ماندگاری و جاودانگی آن‏را تضمین می‏ کنند.

,

وی به دهه کرامت نیز اشاره کرد و گفت: روز اول ذى‏القعده میلاد حضرت معصومه(س) که روز دختران نیز نامگذارى شده و یازدهم ذى القعده میلاد شمس الشموس، انیس النفوس، حضرت امام رضا(ع) است که چند سالى است که فاصله میلاد حضرت معصومه(س) و برادرش امام رضا(ع) را «دهه کرامت» نامگذارى کرده ‏اند که این دهه فرصت مناسبی براى ‏ترویج فرهنگ و اخلاق رضوى‏ علیه السلام است.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هم دختر معصوم است هم خواهر معصوم و هم عمه معصوم هستند و خودشان هم توسط امام رضا علیه السلام به معصومه ملقب شدند و بهترین الگو برای دختران ما هستند که باید تلاش کنند آن حضرت را الگوی خود قرار دهند و دختران امروز ما مادران آینده اند که در حقیقت شرافت یک زن به مربی بودن آن زن است که حضرت امام (ره) فرمودند: صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان آن‏ جامعه سرچشمه مى ‏گیرد و اگر زن‏هاى انسان‏ساز از ملت‏ها گرفته شود، ملت‏ها به شکست و انحطاط کشیده خواهند شد.

,

شکست منافقین در عملیات مرصاد درس عبرتی برای آنها بود

, شکست منافقین در عملیات مرصاد درس عبرتی برای آنها بود, شکست منافقین در عملیات مرصاد درس عبرتی برای آنها بود,

حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم ضمن تقدیر از برگزاری دسته عزاداری بمناسبت ایام شهادت امام جعفرصادق(ع) اظهار داشت: حدود سه سال است که این دسته عزاداری در مرکز شهرستان طارم در شهر آببر راه اندازی شده است.

,

وی با اشاره به اهمیت کارت ملی هوشمند افزود: دارندگان کارت ملی قدیم باید نسبت به هوشمندسازی کارت خود اقدام نمایند چون این کارت از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و می تواند تمام کارتهای بانکی، گواهینامه ها و دفترچه های درمانی را در خود جای دهد.

,

امام جمعه طارم از اقدام به موقع پلیس شهر ری بخاطر هلاکت یک انسان شرور تقدیر کرد و گفت: وجود چنین انسانهای شرور که آرامش مردم را در جامعه بهم می زنند مایه ننگ است بنابراین برخورد پلیس یک برخورد بجا بود.

,

حجت الإسلام صادقی پور با اشاره به واردات بی رویه کالا از کشورهای غربی آن را ضرر زیادی برای پیشرفت کشور دانست و افزود: واردات مایه شرمندگی است و باعث بیکاری کارگران می شود.

,

نماینده ولی فقیه در طارم به مسائل سیاسی روز جهان اشاره کرد و افزود: ظریف واضح نگفته بود که آمریکایی ها برجام را نقض کرده بودند و از ناحیه آنها جان و روحی برای برجام باقی نمانده بود بنابراین باید در هیچ زمانی به آمریکایی ها اعتماد نکنیم.

,

خطیب جمعه طارم ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد گفت: شکست منافقین در عملیات غرور آفرین مرصاد درس عبرتی برای آنها بود در چنین روزی رزمندگان اسلام و مرحوم صیاد شیرازی ۵ هزار نفر از منافقین را به هلاکت رساندند.

,

صادقی پور همچنین فرا رسیدن دهه کرامت را که سالروز تولد حضرت معصومه (ص) و تولد امام رضا(ع) است و روز دختران نامگذاری شده است را گرامیداشت.

,

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: ایشان فرموده اند فرزندان خوب شما دخترها هستند بنابراین دهه کرامت دهه مبارک و محبت است.

,

امام جمعه طارم گفت: ۳ مرداد مصادف با اول ذیقعده هم ماه حرام و حج است بنابراین هرکس در این ماه از اول ذیقعده تا عیدقربان که دهه ذیقعده نامگذاری شده است بمدت ۴۰ روز خود را نگه دارد خداوند پاداش عظیمی به او عطا خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه