اخبار داغ

درخطبه های نماز جمعه آذربایجان غربی مطرح شد؛

متقی و مردمی بودن از مهمترین شاخصه انتخاب وزرا باشد/ اگر دولت قوی تشکیل نشود، مقصر مجلس است

متقی و مردمی بودن از مهمترین شاخصه انتخاب وزرا باشد/  اگر دولت قوی تشکیل نشود، مقصر مجلس است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز اعم از انتخاب کابینه جدید و نقش مجلس در این زمینه مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

متقی و مردمی بودن از مهمترین شاخصه انتخاب وزرا باشد

, متقی و مردمی بودن از مهمترین شاخصه انتخاب وزرا باشد, متقی و مردمی بودن از مهمترین شاخصه انتخاب وزرا باشد,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: حسن توجه به حقیقت عبودیت در زندگی باعث رضایت خاطر آن حضرت است.

,

وی با اشاره به در پیش رو بودن اول ذی القعده مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، فرزندان دختر را حسنه و پسران را نعمت از جانب خدا برای والدین عنوان کرد و گفت: خداوند به دلیل وجود دختر در هر خانه نعمت های خود را نصیب آن خانواده می کند.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات موجود در ساختار شهری ارومیه، افزود: متاسفانه روگذر آذربایجان جماعت این شهر را دچار مشکل کرده و در تنگنا قرار داده، از این رو مسئولین تلاش کنند با جدیت هرچه بیشتر این پروژه را به اتمام برسانند.

,

وی تصریح کرد: در روایات نیز آمده که شخصی در نزد خدا از جایگاه والاتری برخوردار است که برای جماعت منفعت نصیب کند.

,

وی اظهار داشت: دولت دوازدهم نیز در حال شکل گیری است. بنابراین از مسئولان انتظار می رود وزرا و مدیرانی که متقی، مدیر و مدبر هستند انتخاب کرده و مبادا جریانات سیاسی و فشار جریانات خاص باعث شود افرادی غیر از این ویژگی انتخاب شوند.

,

وی تصریح کرد: تدین، مردمی بودن و ساده زیستی از اولویت های مهم در انتخاب وزرا و به تبع آن مدیران دستگاه های مختلف باشند.

,

امام جمعه ارومیه، رعایت عفاف و حجاب را از ضروریات دین عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی عفت، حیا و پوشش را امری فطری عنوان کرده و رعایت آن در جامعه را نیز بسیار مورد تاکید قرار داده است.

,

وی خاطرنشان کرد: از این رو برای حاکم کردن حجاب و عفاف در جامعه ۲۶ دستگاه موظف هستند که در این زمینه تلاش کنند. باید این دستگاه ها بیش از این فعالیت داشته باشند تا شاهد بهبود وضعیت پوشش در جامعه باشیم.

,

  اگر دولت قوی تشکیل نشود، مقصر مجلس است 

,   اگر دولت قوی تشکیل نشود، مقصر مجلس است ,   اگر دولت قوی تشکیل نشود، مقصر مجلس است ,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نقش علما در حفظ دین و مکتب، اظهار کرد: علما در مقابل کفر ایستاده و اسلام و دین را  قرن ها حفظ کرده و به نسل کنونی انتقال داده اند.

,

امام جمعه میاندوآب به نقش ائمه جمعه در کشور اشاره کرد و افزود: باید گفت که اگر ائمه جمعه و هشدارهای آنها نبود، عده ای این حکومت و انقلاب را به انحراف کشیده بودند و مردم باید به خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه توجه داشته باشند.

,

وی در تحلیل مسائل سیاسی به موضوع واردات اشاره کرد و گفت:  واردات بی رویه کالاهای غیرضروری از جانب هرکس و هر گروه و هر جناحی که باشد، خیانت به کشور بوده و ما با آن مخالف هستیم.

,

حسن زاده تصریح کرد: متاسفانه شنیده می شود که بعضا آب معدنی به کشور وارد می شود، و یا رب گوجه  فرنگی و روغن خوراکی وارد می شود، آیا در کشور آب معدنی نداریم؟ گوجه در دست کشاورزان می ماند و از بین می رود ولی متاسفانه رب گوجه فرنگی وارد می کنند.

,

خطیب نماز جمعه میاندوآب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها هشدار داده اند که این واردات خیانت به کشور است و باید جلوی واردات بی رویه محصولات کشاورزی و صنعتی که در داخل کشور تولید می شود را گرفت.

,

وی افزود: ایران اسلامی کشوری چهارفصل است و هر کس که مسئول باشد باید به این موضوع و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کرده و تولید و کشاورزان را بدبخت نکند.

,

حسن زاده به انتخاب و تشکیل کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: عده ای به دنبال سهم خواهی از کابینه دولت آینده هستند و فراکسیون ها وزیر معرفی و پیشنهاد می کنند که بنده از این موضوع تعجب می کنم که این تفکر و اندیشه، اندیشه و تفکر غرب گرایانه است.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: این افراد باید توجه داشته باشند که اگر رئیس جمهور انتخاب کرده اند، باید به او باورداشته باشند و اجازه دهند تا کابینه را انتخاب کنند و به رئیس جمهور خط و مشی نشان ندهند.

,

وی به طرح یک فوریتی مقابله با تحریم های آمریکا اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از اقداماتی بود که با حداکثر آرا تصویب شد و مجلس نیز در امر تشکیل کابینه دولت دوازدهم توجه داشته باشد که کابینه با نیازهای روز جامعه و توقعات مردم تشکیل شود.

,

حسن زاده با تاکید بر اینکه دولت آینده باید قوی، متخصص و متعد باشد، تصریح کرد: دولت آینده باید وزیری داشته باشد که کار تولید کند، وزیر بازرگانی که توسعه صادرات و واردات صحیح داشته باشیم و از صنعت سردربیاورد و نیز وزیری که قاچاق دخترش را توجیه نکنند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه عده ای اگر نمی توانند کنار بروند تا انسان های دیندار و متخصص وارد عرصه شوند، اظهار کرد: کسی که در عمرش یک روز کار اجرایی نداشته اگر وزیر شود چه می تواند بکند و نباید فرصت ها و ظرفیت های کشور را با مسئولان ناتوان هدر داد.

,

وی با تاکید بر تشکیل کابینه قوی و متعهد و متخصص و نقش مجلس در این امر، افزود: اگر دولت قوی تشکیل نشود، مقصر مجلس است چون مجلس عصاره ملت بوده و این مجلس است که باید در رای خود به وزرای پیشنهادی دقت کند و به هر کسی رای ندهد، بلکه وزرای قوی، متخصص و متهد را وارد کابینه دوازدهم کند.

,

حسن زاده در ادامه به قرارداد نفتی توتال اشاره کرد و گفت:  مسئولان باید به حرف و توصیه های دلسوزان بها دهند و نمونه این امر و توصیه را در قرار داد توتال شاهد بودیم که بعد از اعتراض کارشناسان و ائمه جمعه مورد بازبینی قرار گرفت.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در بررسی اولیه قرارداد توتال از ۱۵۰ ایراد وارد شده، ۱۳۵ مورد برطرف شد، تصریح کرد: در بررسی های بعدی ۱۳ مورد دیگر نیز رفع شد ولی هنوز دو ایراد مربوط به بدعهدی فرانسه و عدم تضمین دولت فرانسه در ۲۰ سال آینده باقی است که باید برطرف شود.

,

وی با اشاره به اینکه ما یک بار در قرارداد کرسنت ضرر کردیم، افزود: اگر توصیه ها و هشدارهای دلسوزان نبود، ما بازهم ضرر می کردیم و مسئولان نباید به این موضوع به دیده مخالفت بنگرند بلکه به حرف منتقدان گوش کنند تا در راه توسعه وپیشرفت گام برداریم.

,

“حج” نماد وحدت و برابری بین مسلمانان است

, “حج” نماد وحدت و برابری بین مسلمانان است, “حج” نماد وحدت و برابری بین مسلمانان است,

امام جمعه موقت بوکان در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به فضیلت “حج” اظهار کرد: حج نماد وحدت و برابری است و رمز حج مساوات و برابری بین مسلمانان است.

,

ماموستا ملا خالد رسول زاده بیان کرد: در انجام مناسک حج بین مسلمانان در نژاد، زبان، پوست و شهرت هیچ برتری وجود ندارد و همه با یک لباس عبادت می کنند و دریک نقطه جمع می شوند و عبادت و وحدت خود را به رخ کفار می کشند.

,

رسول زاده افزود: انسان در صورت توانایی مالی باید امر حج را به جا آورد اما آنچه مهم است عمل کردن به دستورات خداوند و پاک بودن و پاک ماندن دینداری بیشتر بعد از رفتن به حج است تا انگیزه ای باشد برای کسانی که می خواهند به خانه خدا مشرف شوند.

,

وی در رابطه با متولیان حج و کشور عربستان گفت: کشورهای اسلامی در خصوص اداره امور حج و خانه خدا باید تدبیری بیاندیشند و در صورت امکان به صورت مشترک آن را بر عهده بگیرند چون کشور عربستان هر روز به بهانه های واهی مسلمانان را اذیت می کند و امنیت آنجا را هم تامین نمی کند.

,

کابینه جدید باید کارآمد و انقلابی بوده و جهادی عمل کند 

, کابینه جدید باید کارآمد و انقلابی بوده و جهادی عمل کند , کابینه جدید باید کارآمد و انقلابی بوده و جهادی عمل کند ,

حجت الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با تاکید به مسئله تقوا گفت: تقوا انسان ساز است و آیه های رستگاری را به انسان ندا می هد.

,

وی با اشاره به نقش والای زن در جامعه تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا جایگاه زن در جامعه را تنزل دهند و از این طریق به نقشه های شوم خود دست یابند.

,

امام جمعه پلدشت افزود: قرآن همانطوری که جایگاه مرد را در جامعه مشخص کرده است برای زنان نیز جایگاه خاصی تعریف و حق و حقوقی را مشخص کرده است.

,

به گفته وی زن، مربی اصلی جامعه است و از دامن زن، مرد به معراج می رود.

,

طالبی گفت: برخورد و رفتار متقابل در خانواده، بین زن و مرد بسیار مهم است، وقتی رفتار مناسب در خانواده وجود نداشته باشد فرزندان نیز درست تربیت نمی شوند.

,

وی با اشاره به انتخاب وزرای جدید از سوی رییس جمهور اظهار کرد: تغییرات جدی در کابینه جدید صورت می گیرد، مدیران انتخاب شده باید کار آمد و انقلابی بوده و جهادی عمل کنند.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به شاخصه های ضروری در انتخاب وزرا افزود: شجاعت، سابقه مدیریتی، عدم تبعیت از گروه و یا جبهه خاص و تمام و کامل در اختیار مردم بودن از شاخصه های ضروری انتخاب وزرا است.

,

به گفته وی رییس جمهور متعلق به تمام ملت است و باید مدیران جوان و کار آمد را جایگزین مدیران مسن کرد.

,

طالبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: رمز موفقیت دولت در خدمت بی منت به مردم، تشکیل کابینه چابک، فعال و پاسخگو است.

,

وی با اشاره به ۳ مرداد سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر تصریح کرد: حضرت معصومه(س) الگوی دختران عالم است.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت نماز جمعه افزود: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر بوده و انسان در آن راه ایمان و تقوا را یاد می گیرد.

,

حج جزو واجبات الهی است

, حج جزو واجبات الهی است, حج جزو واجبات الهی است,

امام جمعه چالدران در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن سالروز اولین اقامه نماز جمعه به امامت آیت اله طالقانی در تهران به فضیلت های نماز جمعه اشاره کرد و گفت .نماز جمعه جزء  فرایض عبادی و سیاسی به شمار می رود که صفهای آن عبادت ، حق پرستی ، روابط قلوب و جدانهای بیدار خداپرستان است و در آن مسلمانان از وضیعت کشور و جوامع بین المللی باخبر می شوند و جزء اجتماعات سودمند می باشد .

,

حجت الاسلام آقایی با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و نامگذاری این روز بنام روز دختر به دیدگاه دین  اسلام به دختر اشاره کرد و گفت:نگاه اسلام به دختر به عنوان نگاه عزت بخش و استقلال دهنده به هویت و شخصیت زن می باشد و از جایگاه والای انسانی برخوردار است اما نگاه جامعه غرب به دختر گمراه کننده و برطرف کننده غرایز جنسی می باشد .

,

وی به هفته حج در کشور نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه بداخلاقی کشور عربستان در سال ۹۴ نسبت به حجاج ایرانی و برخی کشورهای مسلمان باعث شده امروز عده ای  در جهت تبلیغات منفی نسبت به امر الهی با راه اندازی جریانات اسلام ستیزی ،ناسیو نالیسمی و سکولار  حضور مسلمانان را در این اجتماع عظیم الهی کم رنگ تر نماید  غافل از اینکه حج جزء واجبات الهی است و هرکس با داشتن شرایط کامل از انجام آن خوداری کند کافر به حساب خواهد آمد

,

هر کس که میخواهد مسئولیت بر عهده بگیرد باید خود را نوکر و خادم این ملت و تابع ولایت فقیه بداند

,

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های نماز جمعه گفت: صله ارحام را فراموش نکنید و نماز خود را ترک نکنید ترک نماز بدین معنی نمیباشد که کلا نماز نخواند بدین معنی است که نسبت به نماز بی توجه میباشد.اما وای به حال آن کسانی که کلا نماز نمیخوانند.

,

وی افزود : امام صادق (ع) نسبت به افرادی که به نماز بی توجهی میکنند فرموده است : شفاعت ما شامل حال این افراد نمیشود

,

وی در راستای معرفی رئیس جمهور و کابینه گفت : برای تعیین مسوولیت ها باید هم به کسانی که رای دادند و هم به کسانی که رای ندادند و کلا به افراد با تجربه و شاخص باید توجه شود .

,

وی تاکید کرد: به شایسته سالاری که رییس جمهور اشاره کرده اند باید توجه کرد لذا ما از جناح گرایی سودی نبرده ایم باید افراد با تجربه مد نظر قرار گیرد.

,

وی در مورد اعتقاد راسخ به نظام ولایی و ولایت محوری گفت :  هر کس که میخواهد مسئولیت بر عهده بگیرد باید خود را نوکر و خادم این ملت و تابع ولایت فقیه بداند و از خوی اشرافی گری دوری کند .

,

وی در خصوص مناسبت های ایام هفته گفت: اول ذی القعده تولد حضرت فاطمه معصومه یا همان روز دختر میباشد که خانواده ها به این مسئله توجه داشته باشند .

,

رنجبری تشریح کرد :۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه توسط ابوذر جامعه آیت الله طالقانی میباشد لذا این نماز جمعه ها که در عصر امام زمان اقامه میشود نماز جمعه حاکمیتی است.

,

وی در پایان گفت: نماز جمعه پایگاه تقوا، ایمان ،بصیرت و اخلاق مسلمانان است لذا نماز عبادی سیاسی جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهرستان می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه