اخبار داغ

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه هرمزگان:

تهدیدات و تحریم های آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد مردم می شود/ پیروزی مرصاد تلخی پذیرش قطعنامه را قابل تحمل کرد

تهدیدات و تحریم های آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد مردم می شود/ پیروزی مرصاد تلخی پذیرش قطعنامه را قابل تحمل کرد
ائمه جمعه استان هرمزگان با اشاره به تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم ایران اظهار کردند: به گواه تاریخ انقلاب، توطئه ها،تهدیدات و تحریم های آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد بیشتر مردم شریف ایران و مسئولان نظام بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه استان هرمزگان با اشاره به تهدید های آمریکا مبنی بر تحریم ایران اظهار کردند: به گواه تاریخ انقلاب، توطئه ها،تهدیدات و تحریم های آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد بیشتر مردم شریف ایران و مسئولان نظام بوده است و اکنون نیز همه آحاد مردم و مسئولین بایستی ضمن تقویت انسجام ملی و پرهیز از هر گونه حاشیه سازی و دشمن شاد کن، اجماع قاطع داخلی را حول محور ولایت فقیه در راستای تأمین مصالح نظام در مقابله با توطئه های شیطان بزرگ آمریکا به نمایش بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حج پرچم اسلام است

, حج پرچم اسلام است,

حجت الاسلام رحمان یوسف پور، امام جمعه موقت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی با تاکید بر اهمیت شرکت مسلمان در حج و اتحاد مسلمین در این آئین عبادی سیاسی میلیونی گفت: حج از مهمترین واجبات اسلام می باشد به گونه ای که از سوی معصومین (ع) برآن تاکید شده است.

,

وی با اشاره به شرارت ها و توطئه های آل سعود در منطقه  افزود: حج بیرق و پرچم اسلام است که باید همواره در اهتزاز باشد و براساس سفارش معصومین در زمانی که مسلمانان خود توان مالی حضور در این آئین مذهبی را نداشته اند بر ولی مسلمین است که با هزینه بیت المال عده ای از مسلمان را راهی حج کنند تا حضور آنان همواره در حج نمودار باشد.

,

امام جمعه موقت کیش با بیان اینکه در هیچ دین و آیینی اشتراکاتی مانند پوشش یکسان، شعار یکسان و حرکت به سوی یک هدف واحد مانند آیین مقدس اسلام تعریف نشده است، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب کعبه یک گنجینه ای الهی است که در اختیار آل سعود خائن قرار گرفته شده و درست مدیریت نمی شود.

,

وی تاکید کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرموده اند اگر متولیان حرم کعبه درست عمل می کردند تمامی مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مسلمانان در این گردهمایی بزرگ مسلمین برطرف می شد.

,

یوسف پوربا تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) و رئیس مذهب تشیع اظهار کرد: تا زمان امام صادق(ع) از یک سو فرصتی برای تبلیغ دین پیش نیامده بود و از سوی دیگر اسلام را از مسیر اصلی خود منحرف کرده بودند.

,

وی با بیان اینکه پس از واقعه کربلا امام سجاد(ع) فرصتی برای حضور در محافل عمومی و ایراد سخنرانی و وعظ نیافته بودند، تاکید کرد: امام صادق(ع) در زمانی که بنی امیه در حال سقوط بود و بنی عباس بر روی کار استقرار نیافته بود توانست دانشگاهی تاسیس کنند و مردم نیز برای حضور در مکتب امام (ع) از راه های دور خود را به پای درس ایشان می رساندند.

,

خطیب موقت جمعه کیش افزود: امام صادق بیش از 4 هزار دانشجو در رشته های مختلف تربیت کردند مانند محمد بن مسلم که سی هزار حدیث از محفوظ داشتند و جابربن حیان که به عنوان پدر علم شیمی مطرح شده و از اثرات علمی ایشان کتاب ها نوشته شده است و هشام که در مباحث کلامی استاد بودند.

,

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در غرب کشور اظهار کرد: منافقان کوردل که در طول جنگ نقش ستون پنجم رابرای دشمن بازی می کردند پس از پذیرش قطعنانه 598 سازمان ملل از سوی ایران و اعلام آتش بس با عراق  در سوم مرداد سال 67 با شعار « از مهران تا تهران در سه روز » به خیال خام خود می توانند جنگ را به نفع عراق تغییر دهند .

,

حجت الاسلام یوسف پور ادامه داد: آن ها نام عملیات خود را فروغ جاویدان گذاشته بودند که بعدها به مرصاد معروف شده بود و فکر می کردند می توانند قبل از اینکه مرزها بسته شده و نیروهای هر کشور به مرزهای خود بازگردند از این فرصت استفاده کنند اما امام راحل(ره) با هوشیاری و درایت فرموده بودند که « از مرزها غافل نشوید که جنگ هنوز تمام نشده است».

,

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در این عملیات در مدت سه روز با همکاری تمامی نیروهای زمینی وهوایی و مردمی توانستند دشمن را در داخل کشور غافلگیر کرده و شکست دهند به همین دلیل این عملیات از سوی جمهوری اسلامی ایران مرصاد ( کمین) نام گرفت.

,

خطیب موقت جمعه کیش تصریح کرد: پیروزی در این عملیات بزرگ و نابودی بدترین و خبیث ترین دشمنان امام پایان نبرد هشت ساله دفاع مقدس را برای رزمندگان با رضایت تمام کرد.

,

وی افزود: امام راحل ( ره) جام زهر را سر کشید  تا افتخار دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران باقی بماند اگر چه امام (ره) ناراحت بود که چرا جنگ اینگونه پایان پذیرفته و صدام تنبیه نشده است.

,

یوسف پور همچنین با اشاره به نزدیک شدن ماه ذی القعده و ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) گفت: بسیاری از علما در طول تاریخ اذعان کرده اند که با توسل به حضرت فاطمه معصومه(س) در قم بسیاری از گره ها و مشکلات علمی و زندگی خود را حل کرده اند مانند صدرالمتالهین که ذکر شده هر زمان در مسئله ای علمی مشکلی برای ایشان پیش می آمد با توسل به حضرت معصومه(س) برطرف می شد.

,

وی با اشاره به نامگذاری ولادت کریمه اهل بیت(س) بنام روز دختر در تقویم جمهوری اسلامی برارزش و احترام زنان و دختران در اسلام تاکید کرد و افزود: توصیه می شود که میان فرزندان تبعیض قائل نباشید و اگر قائل شدید دختران را مقدم بدارید.

,

امام جمعه موقت کیش با تاکید بر اهمیت تشکیل خانواده و ازدواج در اسلام بیان کردد: دختران و پسران خود را قبل از ورود به دانشگاه و یا اعزام به کشورهای دیگر به ازدواج ترویج و تشویق کنید.

,

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با ادای احترام به شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که در روزهای گذشته در 13 استان کشورتشییع شدند بر آزاد سازی هر چه سریعتر قدس و نجات مسلمان از شر آل سعود و اسرائیل غاصب تاکید کرد.

,

دولت واردات بی رویه را سرو سامان بخشد

, دولت واردات بی رویه را سرو سامان بخشد,

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستانضمن  تسلیت ایام شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) گفت:تأکید امام در لحظات آخر عمر بر کوچک نشمردن نماز در حقیقت بر ولایت اشاره می کند چرا که روح نماز و ولایت یکی است و از هم جدا نمی شود.

,

میرزایی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری که در فرصتهای مختلف به ویژه خطاب به مسئولان امر توصیه مؤکد نسبت به آن فرمودند ، مسأله واردات و ضرورت سر و سامان دادن به این حوزه است، تصریح کرد: واردات بی رویه خصوصاً در رابطه با کالا ها و اقلام مصرفی که در داخل مشابه آن ها و بلکه بهتر و کیفی تر از آن ها تولید می گردد ، ضمن آسیب رساندن به چرخه تولید داخل،زمینه معضلاتی همچون بیکاری، وابستگی،ایستایی و عدم رونق در حوزه‌های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد.

,

امام جمعه پارسیان ادامه داد: واردات روغن پالم دو برابر افزایش یافته و آب معدنی  یا رب گوجه از چین وارد می شود لذا بدیهی است که باید انتظار فلج شدن کشاورزی  و برخی صنایع تبدیلی را داشته باشیم.

,

وی با اشاره به موضوع معرفی کابینه دوازدهم و اما و اگرها ، سفارشها ، فشارها و سهم خواهی ها عنوان کرد: آن چه  باید مد نظر ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس باشد نیازها و ضرورت ها و انتظارات به حق مادی و معنوی مردم و مصالح و منافع ملی از جهت دیگر است .

,

خطیب نماز جمعه پارسیان افزود: فرصت ها سریع تر از آنچه که فکرش را می کنیم خواهد گذشت و آن چه به جای می ماند ، حسرت فرصت های طلایی از دست رفتن برای خدمت بیشتر و ثبت خاطره های شیرین و بهتر در حافظه ملت بزرگ ایران اسلامی است.

,

میرزایی همچنین با اشاره به قراردادهای بزرگ نفتی که ذهن بسیاری را به خود مشغول ساخته است، اظهار کرد: نگاه کلان مقام معظم رهبری در خصوص قراردادهای بزرگ همواره مثبت بوده آنچه که اگر بر اساس اصول و موازین و در چهارچوب قوانین و ارزشهای ملی صورت پذیرد باعث تضمین امنیت ملی خواهد شد.

,

وی ادامه داد: از مسئولان انتظار می رفت فرآیند مذاکرات و عقد قرارداد با توتال را در قالب پکیج رسانه ای مناسب، آحاد مردم به ویژه صاحب نظران و حتی منتقدان مشفق و دلسوز را توجیه و اطلاع رسانی می کردند تا از این رهگذر ابهام و یا ایراد و اشکال و به تبع آن دل نگرانی در سطح جامعه حتی خود را به تشویق و ترغیب و امید بیشتر می داد.

,

امام جمعه پارسیان به تحریم های جدید آمریکا اشاره کرد و گفت:به گمان آمریکا و اذنابش، شرایط داخلی ایران فرصتی ساخته است تا با اعمال فشار بیشتر به مردم و هجمه به نهادهای انقلابی به ویژه سپاه پاسداران، هدف مهار و نیز براندازی جمهوری اسلامی و به چالش کشیدن مردم و مسئولین در نهایت رهبری انقلاب اسلامی را با جدیت و با استفاده از همه ظرفیت ها و ابزار داخلی و منطقه ای و بین المللی دنبال نماید.

,

خطیب نماز جمعه پارسیان افزود: به گواه تاریخ انقلاب ، توطئه ها و تهدیدات و تحریم های آمریکا همواره باعث انسجام و اتحاد بیشتر مردم شریف ایران و مسئولان نظام بوده است ، اکنون نیز بر همه آحاد مردم و مسئولان است که ضمن تقویت انسجام ملی و پرهیز از هر گونه حاشیه سازی و دشمن شاد کن ، اجماع قاطع داخلی را حول محور ولایت فقیه در جهت تأمین مصالح نظام در مقابله با توطئه های شیطان بزرگ آمریکا به نمایش بگذارند و این بار نیز شدید تر از قبل دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناکام و پوزه اش را به خاک بمالند.

,

میرزایی با اشاره به اول ذی القعده ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، تأکید کرد: ولادت حضرت معصومه(س)روز احیا واقعی هویت دینی  دختران باشد.

,

وی دهه کرامت را بهترین فرصت برای بازخوانی معارف اهل بیت(ع) دانست و بیان کرد: روحیه ضد استکباری و ولایت مداری نتیجه سیر در معارف اهل بیت(ع)است.

,

امام جمعه پارسیان با اشاره به 5 مرداد 58 اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی هر شهر  هم ایمان  و هم روحیه سیاسی و اجتماعی  مردم را حفظ و نمی گذارد پایشان در مواقع ضروری بلغزد.

,

خطیب نماز جمعه پارسیان عملیات افتخار آمیز مرصاد در سال 67 را پایانی بر توهمات جریان نفاق و ترور در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: کمین گاه صیاد شیرازی ها علیه نفاق و کفر همیشه آماده است و در صورت خطا مثل صاعقه مرصاد بر سر آنان فرو خواهد ریخت.

,

میرزایی باطرح برخی مشکلات شهرستان  و باقدردانی از اقدامات جهاد کشاورزی،شبکه بهداشت و دستگاه قضا از مسئولان برای اطلاع رسانی صحیح و به موقع برای استفاده نکردن از کودهای مرغی برای حفظ سلامتی مردم تأکید کرد و همچنین خواستار کار کارشناسی در خصوص هدایت سد آب بردول شد وتامردم نگران این مسأله نباشند و مثل سالهای قبل سیل روانه شهر نشود.

,

امام جمعه پارسیان با توجه به اخراج برخی کارگران پارسیانی از شرکت های عسلویه پیشنهاد جلسه مشترک سه نماینده غرب هرمزگان، جنوب بوشهر و جنوب فارس و استانداران بوشهر ، فارس و هرمزگان را داد.

,

 

,

مسئولان راه و شهر سازی سه راهی چارک و آبنمای آن را فراموش نکنند

, مسئولان راه و شهر سازی سه راهی چارک و آبنمای آن را فراموش نکنند,

حجت الاسلام شیخ مسلم کریمی، امام جمعه موقت شهر بندر چارک در خطبه های نماز جمعه این هفته، خود و نمازگزاران را به توصیه و رعایت تقوای الهی و پرهیز از منهیات پروردگار و ترس از عذاب خدا دعوت و سفارش کرد.

,

امام جمعه موقت چارک بعد از سفارش به تقوای الهی به مناسبت های این هفته اشاره کرد و افزود: سی ام تیرماه مصادف است با روز بزرگداشت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی رحمه الله علیه از مراجع عظام تقلید شیعه که در سن 16 سالگی از ایران به نجف اشرف جهت تحصیل علم ودانش هجرت کردند و در سن 25 سالگی به مرجعیت رسیدند که در ایران نقش،بسزایی در مبارزه با استعمار گران داشتند.

,

وی بیان کرد: آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی رحمه الله علیه در ملی شدن صنعت نفت ایران نقش بسزایی را ایفا کردند و این روز را باید گرامی داشت و ما باید راه ایشان را ادامه دهیم.

,

کریمی با اشاره به ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر تبریک که آغاز دهه کرامت است ، تصریح کرد: از همه نمازگزاران و مردم شهر چارک میخواهیم که در مراسمات جشن و همچنین آذین بندی شهر انگیزی که در توان است انجام دهند.

,

امام جمعه موقت بندر چارک با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)  گفت: امام صادق (ع) می فرماید :خداوند جرمی دارد و آن مکه است و پیامبر جرمی دارد و آن مدینه است و حضرت علی( ع) جرمی دارد و آن کوفه است و قم کوفه کوچک است که هشت درب بهشت سه درب آن به قم باز می شود از فرزندان من در قم از دنیا می رود و به شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می شوند.

,

وی یاد آور شد: 5 مرداد ماه مصادف است با سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد با فرماندهی سپهبد علی صیاد شیرازی که در سال 1367 با رمز یا علی بر گروه مجاهدین خلق که در اواخر جنگ تحمیلی ایران و عراق اتفاق افتاد که با موفقیت دلاوران ایرانی جمهوری اسلامی ایران به پیروزی دست یافتند ما این روز را و همچنین یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد را گرامی خواهیم داشت.

,

کریمی ضمن تشکر از اداره آب و برق بخش شیبکوه بیان کرد: در این فصل از تابستان که با گرمای شدید مواجه هستیم خوشبختانه با همکاری بخشدار و مسئولان اداره برق و آب هیچ گونه قطعی نداشته ایم با صرفه جویی مردم و همکاری مردم و مراعات کردن در صرفه جویی بتوانیم به خوبی این گرما را بدون قطعی برق و آب سپری کنیم.

,

امام جمعه موقت بندر چارک خاطر نشان کرد: مسئولان راه و شهر سازی بندرلنگه و مدیر کل اداره راه و شهر سازی استان می خواهیم سه راهی شهر چارک و آبنما که در فصل زمستان مشکلات زیادی برای رفت و آمد مردم بوجود می آورد را فراموش نکنند هر چند نامه نگاری هایی صورت گرفته ولی تا به حال کاری که دیده شود انجام نشده است .

,

 

,

اگر با قرآن مانوس باشیم روحمان جلا می‌یابد

, اگر با قرآن مانوس باشیم روحمان جلا می‌یابد,

حجت الاسلام حسن زارعی، امام جمعه موقت شهرستان میناب در جمع باشکوه نمازگزاران مینابی عمل به احکام اسلامی طبق موازین شرع و عمل به تکالیف بر مبنای قرآن کریم مورد تاکید قرار داد و گفت: عمل به قرآن یک عمل دینی برگرفته از شریعت محمدی است.

,

امام جمعه موقت میناب افزود: عمل صالح و ایمان به خداوند عنصر هدایت انسان بر مبنای تقوا و خداترسی است و عملی که بر مبنای ایمان به خداوند نباشد بی ارزش خواهد بود.

,

 زارعی اظهار کرد: پیروى از قرآن بى تردید پس از شناخت درست آن میسّر است، و هر چه قرآن را عمیق تر و اصیل تر بشناسیم در اجراى تعلیمات آن مصممّ تر و در بزرگ داشت این کلام خدایى استوارتر خواهیم بود.

,

وی اساس و ملاک توبه واقعی را برمبنای تقوا دانست و بیان کرد: باعمل به دستورات قرآن از خداوند توفیق عمل را بخواهید چرا که با قرآن روح آدمی جلا می یابد

,

امام جمعه موقت میناب بااشاره به شهادت رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع)،اجتهاد در دین را یکی از ویژگی های شیعه جعفری برشمرد و خاطرنشان کرد: شیعه امام صادق مطیع مرجعیت است و هیچ وقت از درگاه خداوند ناامید نخواهد شد.

,

تحریم ها در اراده ملت ایران هیچ تاثیری ندارند

, تحریم ها در اراده ملت ایران هیچ تاثیری ندارند,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم مناقیبان، امام جمعه جاسک ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در مسجد امام علی(ع) این شهر و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند متعال، تقوا را راه برون رفت از مشکلات بیان می کنند و انسان با تقوا کسی است که پروردگار، برکات خود را به سمت او سرازیر می کند.

,

وی با اشاره به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و نقشحضرت فاطمه معصومه (س)ر در اسلام  اظهار کرد: فاطمه معصومه سلام الله علیها بانویی اهل تقوا، صبر و  اطاعت ازخداوندمتعال بود.

,

امام جمعه جاسک تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) نمونه و الگوی برای همه انسان ها در اوج کمال در بین مردم یتیم بودند حال بانوان می‌توانند با الگوبرداری از رفتار ایشان زندگی اسلامی و عاقبت به خیری را برای خود تضمین کنند.

,

مناقبیان بیان کرد: فاطمه معصومه(س) بانویی است که امام صادق علیه السلام در مورد ایشان فرموده اند: درشهرقم "قبری در آینده دفن خواهدشد و  شفاعت آن نصیب همه شیعیان می شود و این روز را"به امام زمان علیه السلام و به تمام شیعیان جهان و بانوان پاکدامن تبریک عرض می کنم.

,

وی با اشاره به فرارسیدن اولین اقامه نمازجمعه به اقامت محمودطالقانی گفت: اقامه نمازجمعه یک نماز"عبادی "وسیاسی و از زبرکات انقلاب اسلامی ایران و یکی ازاصول پایداری نظام است که باید در عصرغیبت اقامه شود.

,

امام جمعه جاسک با بیان اینکه نمازجمعه "درروایات ماحج المساکین اما در بعد سیاسی تریبون نمازجمعه تریبون حاکمیت نظام است، اظهار کرد:تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان جاسک از تمام امکانات و تجهیزات موجود برای برگزاری مراسم  استفاده کنند تا با شکوه‌تر از همیشه این مراسم برگزار شود.

,

مناقبیان در فراز دیگری از خطبه های خود با اشاره به تحریم ها بیان کرد:  تحریم ها در اراده ملت ما تاثیری نمی گذارند و فقط چهره شیطنت و خباثت آمریکا  را نمایان می کنند.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری باتدبیر و مسلط به رهبری و هدایت کشور در تمام بحران ها است، عنوان کرد: فتنه ۸۸ را فراموش نکردیم قصه ای که برخی در داخل به جان هم افتادند و در آن برهه زمانی حساس یک خطبه مقام معظم رهبری این آتش را فرو نشاند.

,

امام جمعه جاسک  خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند برخی کشور ها با فرهنگ قرآنی بیگانه اند و حکام ذلیل و دست نشانده آنها از یکسو در کشورشان میلیونها قرآن چاپ می کنند ولی از آن طرف با کشورهای کافر مانوس هستند و به جان مسلمانان افتاده اند همانطور که ملک سلمان با آمریکاییها رقص شمشیر می کند و از آن طرف خون مردم یمن را در شیشه کرده است که اینها اشدا علی مومنین و رحما علی الکفار هستند.

,

مناقبیان در پایان خطبه ها گفت:  راهنمایی و رانندگی یکی ازمسائلی است که مردم درشهرستان جاسک از آن شکایت دارند لذا از عوامل این سازمان تقاضا می کنیم که  بامردم تعامل داشته باشند.

, مناقبیان در پایان خطبه ها گفت:  راهنمایی و رانندگی , یکی ازمسائلی است که مردم درشهرستان جاسک از آن شکایت دارند لذا از عوامل این سازمان تقاضا می کنیم که  بامردم تعامل داشته باشند.,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه