اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود

از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود
ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های بزرگ استان طلاق است، افزود: به ازای هر ۵ ازدواج تقریباً یک مورد طلاق رخ می‌دهد که از این رو بهزیستی استان برای کاهش طلاق اقدامات مشاوره‌ای انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ائل ، محسن ارشدزاده امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با بیان اینکه  پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی بوده و حمایت از بیماران نیازمند از اولویت های مهم بهزیستی است؛ گفت: برنامه پیشگیری از معلولیت قبل از تولد شروع شده و تا طول زندگی ادامه دارد و از هر ۱۰۰ تولد ۲ کودک می تواند بیماری ژنتیکی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ائل ،,

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۵۷ هزار کودک در  استان معاینه شدند که از این تعداد ۹ هزار کودک مشکوک به بیماری تنبلی چشم بود که پس از معاینه و تشخیص ۶هزار کودک در استان مبتلا به تنبلی چشم قطعی شناسایی شدند.

,

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های مهم و جدی در جامعه اعتیاد است؛ تصریح کرد: بهزیستی در راستای درمان و پیشگیری و توانمندی معتادان اقدامات شایسته انجام داده است و در استان در راستای درمان ۳۳ هزار نفر از مبتلایان به اعتیاد اقدامات زیادی انجام داده و برای یک‌هزار و ۴۶۰ نفر خدمات توانمند‌سازی و اشتغال انجام داده است.

,

وی با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های بزرگ استان طلاق است، افزود: به ازای هر ۵ ازدواج تقریباً یک مورد طلاق رخ می‌دهد که از این رو بهزیستی استان برای کاهش طلاق اقدامات مشاوره‌ای انجام داده و برای بیش از ۱۰ هزار زوج در آستانه طلاق خدمات مشاوره ارائه داده که  ۳۰ درصد منجر به سازش شده است.

,

ارشدزاده با یادآوری اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جزو جامعه هدف بهزیستی در استان هستند، گفت: ۱۶۰ هزار معلول در استان وجود دارد که ۶۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند و ۱۰۰ هزار نفر به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار بیمار روانی مزمن در استان وجود دارد که سه هزار و ۵۰۰ نفر خدمات شبانه روزی از بهزیستی دریافت می‌کنند.

,

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به وجود ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، ادامه داد: از مجموع زنان سرپرست خانوار ۴ هزار و ۵۰۰  نفر از زنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

,

وی در خصوص کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز، بیان کرد: در رابطه با توانمندسازی یک‌هزار و ۷۹۰  کودک بدسرپدست و بی‌سرپرست در استان اقدامات مهمی انجام شده است و ۳۰۰ نفر از کودکان در خانه‌های بهزیستی هستند و مابقی به سرپرستی داده شده‌اند.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه