اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان تاکید کردند؛

دلیل استعفایم کهولت سن است /جواب عهد شکنی های برجام را باید با موشک های نقطه زن داد/مردم نامحرم نیستند

دلیل استعفایم کهولت سن است /جواب عهد شکنی های برجام را باید با موشک های نقطه زن داد/مردم نامحرم نیستند
ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   آرمان کرمان ؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  ,  آرمان کرمان,  آرمان کرمان,  ؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.,

 آیت‌الله سید‌یحیی جعفری؛ دلیل استعفایم کهولت سن است /مطیع مقام معظم رهبری بوده و هستم

,  آیت‌الله سید‌یحیی جعفری؛ دلیل استعفایم کهولت سن است /مطیع مقام معظم رهبری بوده و هستم,

آیت‌الله سید‌یحیی جعفری امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار‌ داشت: بزرگترین نعمت خداوند عقل است و خداوند بعد از آنکه عقل را برای انسان خلق کرد، فرمود هیچ موجودی را ارزنده‌تر از انسان خلق نکرده‌ام.

,

وی با اشاره به اینکه امام موسی کاظم‌(ع) در روایتی در اهمیت عقل می‌فرماید که انسان باید از خداوند در حالت تضرع و زاری بخواهد که عقلش را کامل کند گفت: آن حضرت در این روایت می‌فرماید که اگر کسی می‌خواهد از زندگی بی‌نیاز باشد و بدون ثروت و مال، غنی شده و دینش هم سالم بماند باید عقلش کامل گردد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با تسلیت سالروز شهادت امام صادق‌(ع) با بیان حدیثی از آن حضرت افزود: امام صادق‌(ع) نیز در حدیثی می‌فرماید دقت و تفکر در علوم و دانش، عقل انسان را بارور می‌کند.

,

وی با تشریح دلایل استعفای خود در جمع نمازگزاران خاطر‌نشان کرد: در مدت 37 سالی که در سمت امام جمعه کرمان بودم مطیع امر امام راحل بودم و بعد از حضرت امام خمینی‌(ره) نیز مطیع امام خامنه‌ای بوده و هستم.

,

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هیچ اجباری در استعفای بنده نبوده است گفت: همه انسان‌ها روزی به مرحله کهولت سن و بازنشستگی می‌رسند و بنده هم از این موضوع مستثنی نبوده و دلیل استعفایم نیز کهولت سن است.

,

وی با اشاره به اینکه اگر بنده توفیقاتی در طول خدمتگزاری داشته‌ام این بوده که معیار کارها همیشه مردم بوده است افزود: اگر چه جریان‌های سیاسی بخشی از مردم هستند اما بنده در طول دوران 37 ساله فعالیتم به‌عنوان امام جمعه، از خط‌بازی سیاسی اجتناب کرده‌ام.

,

آیت‌الله جعفری تاکید کرد: دلیل استعفایم کهولت سن است و مطیع امر مقام معظم رهبری هستم.

,

امام جمعه رودبارجنوب گفت: دشمن قابل اعتماد نیست و جواب عهد شکنی های برجام را باید با موشک های نقطه زن داد.

,

نماز جمعه قرارگاه معارف دین و بصیرت است/جواب عهد شکنی های برجام را باید با موشک های نقطه زن داد

,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه محترم شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: فلسفه ی آمدن پیامبران و امامان معصوم و نزول قرآن کریم ، هدایت بشر است.

,

حجت‌الاسلام و المسلمین گروهی به اولین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب در کشور توسط آیت‌الله طالقانی در 5 مرداد 1358 پرداخت و اظهار کرد: اقامه نماز به ویژه نماز جمعه یکی از برکات انقلاب بوده و مساله‌ای است که دشمن از آن می‌هراسد.
وی در ادامه افزود: قبل از انقلاب برگزاری نماز جمعه محدود بود اما بعد از انقلاب اولین نماز جمعه در تهران برگزار و اکنون در سراسر کشور برگراز می شود .

, حجت‌الاسلام و المسلمین گروهی به اولین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب در کشور توسط آیت‌الله طالقانی در 5 مرداد 1358 پرداخت و اظهار کرد: اقامه نماز به ویژه نماز جمعه یکی از برکات انقلاب بوده و مساله‌ای است که دشمن از آن می‌هراسد.,
,

خطیب جمعه رودبارجنوب عنوان کرد: نماز جمعه یک قرارگاه است که معارف دین و بصیرت را به مردم می آموزد و دشمن به شدت از اقامه نماز جمعه  هراس دارد.
گروهی افزود: ما حدود بیست و دو ماه با امریکا و 5به اضافه ی یک مذاکره کردیم که به برجام منتهی شد .

,
,

وی با بیان اینکه برجام یعنی توافق دوطرفه و جمهوری اسلامی به مفاد توافق پایبند است، گفت: دشمن به تعبیر رهبر معظم انقلاب بدعهد است و  علی رغم اینکه توافقنامه را امضا کرده است هر روز یک بهانه برای عهد شکنی دارند.

,

امام جمعه رودبارجنوب بیان داشت: به تعبیر رهبری بزرگوار اگر از روز اول با آنها جدی برخورد می شد ، حساب کار دستشان می آمد .

,

وی با بیان اینکه دشمن از پاسخ سنگین ما می ترسد، خاطر نشان کرد: جواب عهد شکنی های برجام را باید با موشک های نقطه زن داد اینها قابل اعتماد نیستند.

,

نماینده ولی فقیه در شهرستان رودبارجنوب افزود: دشمن می داند که اگر کوچکترین خطا و اشتباهی کند تمامی پایگاه هایش در منطقه مورد هدف قرار خواهد گرفت .

,

خطیب  جمعه آسمینون منوجان؛ روشنگری و برملا ساختن نقشه‌های دشمنان و فتنه‌گران یکی از اهداف عمده در قرارگاه نماز جمعه است

, آسمینون, منوجان؛ ,

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌نیک ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه آسمینون منوجان ضمن گرامیداشت فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اظهار داشت: نماز جمعه حافظ ایمان، عامل تقویت روحیه و پایگاه مقاومت است.

, منوجان,

خطیب  جمعه آسمینون منوجان در ادامه،افزود: یکی از مستحکم‌ترین سنگرهای دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت فقیه، سنگر نماز جمعه است چراکه امروز سنگر نماز جمعه تبدیل به یک قرارگاه مهم و بزرگ شده است همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، «نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا ، بصیرت  و اخلاق است».

, آسمینون, منوجان, ترین,

احمدی‌نیک تاکید کرد: امروز در هر شهر و منطقه‌ای برنامه‌ها و امورات فرهنگی بر مدار نماز جمعه می‌چرخد چون نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و فرمانده این قرارگاه مهم و مرکزی بر عهده امام جمعه است که رسالتی سنگین به دوش وی است.

,

وی  تصریح کرد: مساله تبیین و روشنگری و برملا ساختن نقشه‌های دشمنان و فتنه‌گران یکی از اهداف عمده در قرارگاه نماز جمعه است به‌همین دلیل دشمنان، منافقان و فتنه‌گران از نماز جمعه کینه و بغض دارند چون نقشه‌های آنان در این سنگر خنثی می‌شوند لذا همه مسؤولان و مردم با حضور دشمن‌شکن خود در این پایگاه عبادی سیاسی که یادگار امام و انقلاب و ثمره خون شهداست را تقویت کرده و هرگونه تضعیف این جایگاه خیانت به نظام و رهبری است.

, مسؤولان,

امام جمعه آسمینون با قدردانی از حضور باشکوه مردم بخش آسمینون و شهر نودژ در مراسم استقبال، تشییع و تدفین و شب شام غریبان شهدای گمنام بیان کرد: انتظار است از همه مسؤولان شهرستان و بخش که همت بگمارند و گنبد و بارگاه در خور شان شهدای گمنام بسازند و امکانات مورد نیاز را فراهم کنند و مردم هم در کنار مسئولان ،گلزار شهدای گمنام را به یک مکان فرهنگی برای اجرای برنامه ها تبدیل کنند.

, آسمینون, آسمینون, نودژ, مسؤولان,

وی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت خجسته حضرت معصومه و روز دخترتصریح کرد: زن در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در واقع دین اسلام به زن شرافت،کرامت و جایگاه و منزلت داد بنابراین شرافت زن در این است که مربی جامعه باشد.

,

تصویب تحریمهای جدید یادآور دید نافذ مقام معظم رهبری است / شرافت زن ، مربی جامعه بودن است نه ملعبه دست مردم شدن

,

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر اظهار داشت: از حضرت آیت الله حائری شیرازی  که علیرغم مشکلات جسمی که دارند قبول زحمت فرمودند و به این دیار تشریف فرما شدند و در شب شهادت امام جعفر صادق مطالب بسیار خوبی را بیان فرمودند تشکر می کنم و از جمله نکاتی که ایشان و همراهانشان تجلیل کردند همراهی و همدلی مسئولین در این دیار بود و انشاءالله این همراهی و همدلی بیش از گذشته شود.

,

وی  با اشاره به ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاافزود: به فرمایش حضرت امام خمینی شرافت زن مربی جامعه و نه ملعبه دست مردم بودن است و زن در دو مرحله مظلوم بوده است  یکی در جاهلیت که زن را مانند حیوانات و پایین تر از آن می شمردند و دیگر در دوره شاه سابق به اسم اینکه می‌خواهند زن را آزاد کنند به زن ظلم ها کردند و از آن مقام شرافت و انسانیت به مرتبه یک حیوان فرو کشیدند و زن را مانند یک عروسک درست کردند در صورتی که زن یک انسان است و مربی جامعه است.

,

امام جمعه بم بیان داشت:  امام خمینی در فرمایش دیگری فرمودند که صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان آن جامعه سرچشمه می گیرد و اگر زن های انسان ساز  از ملت ها گرفته شود ملت ها به شکست و انحطاط کشیده خواهند شد  لذا خیلی باید  توجه داشته باشیم که بانوان عزیز و دختران خوبمان  قدر خودشان را بدانند  و چشمان خودشان را بگشایند و هجمه و شبیخون فرهنگی دشمن را با همه وجود  لمس کند.

,

وی در ادامه گفت:  پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت ابوذر زمان آیت‌الله طالقانی است  و به تعبیر مقام معظم رهبری  اگر نهاد نماز جمعه از انقلاب گرفته شود انقلاب ضربه خواهد خورد و این مهم در روایات تاکید فراوان شده است و خداوند می فرماید به خاطر نماز جمعه تمام گناهان شما را می آمرزد و پاداش فراوانی برای این نماز ذکر شده است.

,

حجت الاسلام دانشی با  اشاره به بُعد سیاسی نماز جمعه گفت: قرآن کریم درباره نماز جمعه می فرماید به سوی نماز جمعه  بشتابید  لذا برای همه کسانی که به هر نوعی نقش دارند در برگزاری نماز جمعه از جمله  اعضای محترم ستاد نماز جمعه آرزوی توفیق داریم.

,

وی ابراز داشت:  از جمله مولفه های قدرت در این نظام مقدس در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی عزیز انتظامی،  سپاه پاسداران است و نقش بسیار مهمی که هم در جنگ و هم پس از جنگ تحمیلی تاکنون ایفا کردند بر هیچکس مخفی نیست و عزیزانی هم در این دیار خدمت کردند از جمله سردار پر افتخار سردار نوری که انجام وظیفه کردند لذا برای ایشان آرزوی توفیق داریم و همچنین انتصاب فرمانده جدید سپاه پر افتخار ثارالله  استان کرمان سردار ابوحمزه را تبریک میگوییم و برای ایشان آرزوی توفیق داریم  و اگر مسئولین نظام جمهوری اسلامی به جز نوکری برای مردم به چیز دیگری فکر کنند اسلام ناب را درک نکرده اند.

,

امام جمعه بم به بیان قسمتی از صحبت های فرمانده جدید سپاه ثارالله استان کرمان اشاره کرد و گفت: به تعبیر فرمانده جدید سپاه ثارالله  زمان زمان مماشات و تعارف نیست بلکه زمان ایستادگی در برابر استکبار است و این یک معیار و ملاک است.

,

وی با اشاره به برجام گفت: تصویب تحریمهای جدید آمریکا در ایام سالگرد تصویب برجام یادآور همان دید بسیار نافذ و حکیمانه مقام معظم رهبری دارد و هرچه از آن گفت و گو ها و تصویب برجام میگذرد و  بدعهدی هایی که آمریکا از خود نشان می دهد بیشتر پی  به استحکام ای که در فرمایشات مقام معظم رهبری بود می بریم و به هر حال مسئولین مربوطه باید خودشان پاسخگو باشند اما همین که این مذاکرات موجب شد برای یکایک ملت عزیز ما بد عهدی و نامطمئن بودن آمریکا به اثبات برسد  این خود یک نقطه مثبت است و اکنون  هیچ کس از هیچ سلیقه سیاسی وجود ندارد که نسبت به آمریکا و قول و عهد آن خوشبین باشد.

,

خطیب جمعه بم تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری انقلابی گری یعنی مسئولین کشور دچار انفعال نشوند نشود و نه زورگویی و قلدری را از طرف مقابل قبول کنند و نه فریب او را بخورند و هدف خود را تقویت عناصر فعال درون کشور قرار دهند لذا توقعی که از همه دولتمردان مان داریم اتخاذ مواضع انقلابی و پایمردی در برابر زیاده خواهی جهان استکبار است.

,

ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است/خروج از برجام گزینه ی ایرانیان در پاسخ به بدعهدی آمریکا

,

حجت الاسلام جعفر ریگانی در خطبه های نماز جمعه ریگان اظهار داشت:در هفته ای که گذشت ۲۵ تیرماه به عنوان تجلیل از مقام و جایگاه بهزیستی و تامین اجتماعی نام نهاده شده است این نهادی که مقدس و رسالت و حمایت های گوناگونی از کودکان نیازمند، زنان و کودکان بی سرپرست و نیز عرصه  خدمت توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماری های صعب العلاج و غیره. با توجه به حفظ ارزش ها و کرامت والای انسانی و تعامل و همکاری مردم نیکوکار و همکاری های نزدیک روحانیون متعهد و سایر مسئولین دلسوز کشور تلاش می کند.

,

امام جمعه موقت ریگان ادامه داد:دخترانی که خدا به من و شما سپرده است امانت ها و گلهای بهشتی هستند که خداوند متعال به عنوان هدیه ودیعه و امانت به دست من و شماها سپرده است باید به این گلهای بهشتی انچنان که مورد نظر خداوند است محبت کرد و آنها را اکرام کرد.

,

وی افزود:وظیفه مسئولین این است که فراهم نمودن امکانات فرهنگی و رفاهی و آموزشی و سامان دادن به دخترانی که دور از خانواده به سر می برند و پناه دادن به کودکان خیابانی خصوصا دختران .

,

ریگانی اشاره داشت به سالروز عملیات افتخارآمیز مرصاد وتصریح کرد: امروز از این تریبون به آنهایی که می خواهند تسلط در مرزها و مملکت من و شماها داشته باشند و به مستکبران عالم در راسشان آمریکا و انگلستان و یا اسرائیل و آن کشورهای عربی که دارند به صورت خیمه شب بازی در اختیار ابرجنایت کارها واقع شده اند اعلام می کنم فرزندان رزمندگان عملیات مرصاد به حول و قوه الهی هوشیارتر و مستحکمتر از گذشته آماده اند که اگر دشمن قصد تجاوز به حریم و کیان ایران داشته باشند آنان را تا ابد پشیمان خواهیم کرد به فضل الهی.

,

امام جمعه موقت ریگان خاطر نشان کرد: تمام سیاست مداران دنیا، سازمان ملل و شورای امنیت حتی رئیس جمهور خبیث آمریکا تعهد ایران به برجام را تائید کردند همه قدیسین عالم تائید کردند که ایران به وظایف خودش در برجام عمل کرده است اما آمریکا یک جانبه هر روز بر افزایش تحریم های خود بر ایران می افزاید و دنبال می کند اما  اعلام می کنم به فرمان ولایت به فرمان مقام معظم رهبری خروج از برجام گزینه روی میز ما ایرانیان می باشد و به آن جامه عمل خواهیم پوشاند پاسخش را در آینده خواهید دید .

,

مردم نامحرم نیستند /قراردادهای نفتی باید شفاف شود

,

حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته، درادامه مباحث  هفته های گذشته در رابطه با اهمیت و جایگاه معنویت در زندگی خانوادگی و تاثیر معنویت بر خانواده گفت: تشکیل خانواده بر مبنای اخلاق و معنویت ملاک صحیح ازدواج بر اساس تعالیم اسلامی و داشتن باورهای دینی مهمترین ملاک برای انتخاب همسر بود که  در جامعه امروزی به این امر مهم کم توجهی می شود.

,

وی، مهمترین راهکار ها توجه به امور معنوی را  انجام واجبات دینی و پرهیز از محرمات دانست و افزود: در عرصه خانواده به دست آوردن رزق حلال، پرداخت خمس و زکات تاثیر مستقیم بر هدایت فرزندانمان دارد.

,

خطیب جمعه رابر در ادامه ضمن تاکید بر تاثیر کاهش یا از بین رفتن مشکلات، مسائل و بحران های خانوادگی، در رخت بر بستن مصائب و معضلات و ناهنجاری های اجتماعی از جامعه، معنویت و اخلاق بهترین عامل تقویت خانواده معرفی کرد و بیان داشت:  گرایش اعضای خانواده به امور معنوی احتمال اهتمام فرزندان به گناهان  را کمتر می کند.

,

وی در بخش دیگر سخنان خود  با بیان اینکه کابینه دوازدهم به فضل الهى پس از رایزنى‏ها و اما و اگرها و نیز فشارها و سفارش ها و حتى برخى سهم‏ خواهى ‏ها، بالاخره در روز تحلیف رئیس جمهور در مجلس شوراى اسلامى (۱۴ مرداد) به نمایندگان ملت معرفى تا در فرایند قانونى رأی اعتماد خویش را بگیرندافزود: امیدواریم کابینه دوازدهم، سرآمد همه دولتهاى پس از پیروزى انقلاب باشد و فراتر از قیل و قالهاى فرصت‏سوز جناحى و سیاسى، در تکاپوى خدمت خالصانه و بى‏منت و عامل مؤثر وحدت و انسجام ملى و پرچمدار ارزشها و آرمانهاى اسلام و انقلاب و شهدا و امام راحل(ره)، تحت سایه منویات ولى امر مسلمین امام خامنه‏ اى (مدظله‏ العالى) باشد.

,

خطیب جمعه رابربا اشاره قراردادهاى بزرگ؛ این‏ روزها بحث توتال و قراردادهاى نفتى، که ذهن بسیارى را به خود مشغول ساخته استگفت:  اهمیت موضوع تا حدى است که انتظار مى‏ رفت دست ‏اندرکاران این امر همزمان با فرایند مذاکرات و پیگیرى عقد و امضاء قرارداد با غولهاى سرمایه‏ دارى در اروپا ازجمله توتال فرانسه در قالب پکیج رسانه ‏اى مناسب آحاد مردم به ‏ویژه صاحب‏نظران و حتى منتقدان مشفق و دلسوز را توجیه و اطلاع ‏رسانى مى‏ نمودند تا از این رهگذر ابهام و یا ایراد و اشکال و به‏ تبع آن دلنگرانى در سطح جامعه جاى خود را به تشویق و ترغیب و امید بیشتر مى ‏داد.

,

وی با بیان نگاه کلان رهبرى فرزانه انقلاب در خصوص قراردادهاى بزرگ با کشورها و شرکتهاى اروپایى و حتى آمریکایى همواره مثبت و مورد تأکید معظم‏له بوده است افزود: اگر هرگونه قراردادى براساس اصول و موازین و در چارچوب قوانین و ارزشهاى ملى صورت پذیرد، باعث تضمین امنیت ملى خواهد بود

,

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  وقتى منافع اقتصادى کشورهاى بزرگ در یک اقدام مشترک با منافع ما گره مى‏خورد، دیگر حاضر نیستند علیه ملت ما به‏ناحق وارد اقدامات آنچنانى بشوند تصریح کرد:  حتى در خصوص شرکت فرانسوى توتال چندى قبل وقتى ریاست مجلس شوراى اسلامى با امام خامنه‏ ای(مدظله)مطرح نمودند که ما اگر بخواهیم تحریمها را بشکنیم باید چند شرکت بزرگ بین ‏المللى را جذب کشور نماییم، مقام معظم رهبرى در پاسخ فرموده بودند: «خب این‏کار را بکنید، چرا اقدام نمى‏کنید؟!»

,

وی در ادامه افزود: در حالى ‏که ساحت رهبرى انقلاب به‏ دور است از ورود به جزئیات این‏ دست قراردادها و انتظار از کارشناسان و مسؤولان امر مى‏ رود که با بررسى دقیق در ابعاد مختلف قراردادها، آنچه را رسالت ملى و انقلابى‏ شان اقتضا مى ‏کند با رعایت امانتداری و احساس مسؤولیت و شنیدن حتى صداى منتقدین منصف به انجام برسانند.

,

خطیب جمعه رابر بیان داشت : وقتى در مرحله‏اى از پیگیرى قرارداد با توتال گزارشى به حضرت ایشان رسید که حاوى مشکلات و ایرادات مهمى بود، بدون هیچ ملاحظه‏اى دستور به بررسى دادند و پس از بررسى حدود ۱۵۰ اشکال ریز و درشت به متن قرارداد وارد بود که با حساسیت و با ورود بخش اقتصادى دفتر معظم له در دستور اصلاح قرار گرفت و این باعث شد جلو انحرافى دیگر در حوزه کلان اقتصاد کشور گرفته بشود، هرچند به متن اصلاح‏شده نیز ۱۵ ایراد وارد شد که پس از دقتها و بررسى‏هاى مجدد به ۲ اشکال تقلیل یافت .

,

وی بااشاره به دو اشکال متن قرارداد توتال یکی محرمانه ‏گى متن قرارداد ودیگری عدم شفافیت در تضمین طرف مقابل در رازدارى و حفاظت از اطلاعات پیرامون ذخایر و منابع انرژى کشورمان، افزود: البته توجیهات خاص خودشان را دارد و باید طبق سازوکارى در این‏خصوص هم به افکار عمومى و اقشار نخبگى کشور پاسخ توجیهى شایسته ‏اى ارائه گردد.و حال سؤال جدی همین جاست که اگر رهبری هوشمند و فرزانه انقلاب چنین حساسیتی را نشان نمی‏دادند آیا خاطره تلخ کِرسنت دوباره تکرار نمی‏شد؟.

,

وی از هزینه ‏بر بودن و تخصیص سرمایه کلان که بضعاً در توان شرکت هاى داخلى ممکن است نباشد، فوائدى بر این‏دست قراردادها مترتب است که نمى ‏شود نادیده گرفت تصریح کرد: وجود ذخایر مشترکى که به ‏ویژه با کشور قطر داریم، مى ‏طلبد هرچه سریع‏تر به ظرفیت بهره ‏بردارى برسیم و لذا هرچه ما به لحاظ زمان تعلل کنیم، باعث مى‏شود در قبال بهره‏بردارى بیشتر دیگران، دچار خسارت و زیان بشویم.

,

خطیب جمعه رابربیان داشت: این‏دست قراردادها سرمایه هنگفتى مى‏طلبد که از عهده ما چه‏بسا خارج است و با جذب سرمایه ‏هاى خارجى امکان تحقق بهترى مى‏یابد و به این امید که در چارچوب سیاستهای نظام و مطابق با مصالح کشور بتوان در حوزه نفت و انرژی گامهای بلندی در جذب سرمایه‏ های خارجی برداشت.

,

وی همچنین اختلاف‏افکنى، دوقطبى‏ سازى، تضعیف نهادهاى انقلاب اسلامى را، اصلى‏ ترین هدف شومى دانست  که دشمنان ملت ایران به ‏ویژه آمریکا در داخل و منطقه دنبال مى ‏نمایند.

,

نفاق، سمی مهلک بر هر نظام ، به ویژه برای جمهوری اسلامی ایران

,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و اصلاح ذات البین به اجرای طرح جمع اوری متکدیان در شهر اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان این برنامه مشاهده کردیم که هیچکدام از متکدیان نیازمند نبودند در واقع فقرای این شهر مناعت طبعشان اجازه نمی دهد که ابراز کنند و این وظیفه ما را سنگین می کند که برویم و فقرای واقعی را بیابیم.

,

وی به مناسبت ۵ مرداد روز نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و پایگاه مقاومت و هدایت مردم جمعه ائمه جمعه هستند ، عمده هدف در نماز جمعه تبیین حقایق است امام جمعه ای باید حق را بگوید نباید مصلحت اندیشی کند و یا بخواهد با افرادی که با حق می جنگد صلح و سازشی داشته باشد نمی تواند رهبری مردم را بر عهده بگیرد ، امام جمعه باید شجاع باشد شهامت داشته باشد و اهداف را تبیین کند.

,

امام جمعه رفسنجان از مردم و مسئولین، نیروهای انتظامی و نظامی و بسیجیان اورژانس، آتش نشانی، خط واحد، سخنرانان ، روحانیت معظم، ستاد نماز جمعه و دیگر افراد و سازمانهایی که در بر پایی باشکوه نماز جمعه در این شهر دخیل هستند قدردانی کرد.

,

وی در ادامه به مراسم باشکوه تشییع و تدفین شهید تازه تفحص شده محمد علی محمد صادقی در رفسنجان اشاره کرد: از برنامه معنوی بالایی بود همراهی با خانواده شهید عزیز و استقبال در چندین مکان و نورافشانی شهر را در پی داشت ، این برکت شهدای ماست، خانواده شهدا الگو هستند و انشالله بتوانیم پیرو انان باشیم.

,

رمضانی پور بیان داشت: شرافت زن این است که مربی جامعه است نه ملعبه دست مردان شهروت پرست ، فعالیتهای اجتماعی با حفظ عزت و شرافت خوب است و کمک به اداره خانواده و جامعه است  امروز هم رشد سیاسی و انقلابی دختران جامعه ضرورت دارد و می توانند کمک کنند به دیانت و تقوا در جامعه .

,

امام جمعه رفسنجان لازمه موفقیت دولت را تشکیل کابینه ای چابک ، مردمی، کارامد و پاسخگویی کامل و واقعی دانست و گفت: گزارش کارها باید واقعی داده شود در دولت یازدهم غیر واقعی بود گفته میشد اشتغال ایجاد شده است در حالیکه نه تنها اشتغال نداشتیم بلکه بیکاری داشتیم و این مطلب را مردم در جامعه می بینند.

,

وی تصریح کرد: اگر دولت دوازدهم به تولید در داخل اعتقاد داشته باشد خیلی مهم است در دولت یازدهم به واردات بیشتر اهمیت دادندو  توجیه میکردند واردات را لذا اگر به تولید اعتقاد می شود می توان اشتغال زایی کرد.

,

رمضانی پور گزینش افراد اصلح برای کابینه دولت را ضروری دانست و گفت: نباید به صالح بسنده کنیم و مجلس هم چشم بسته به افراد معرفی شده رای اعتماد ندهند مجلس نمایندگان ملت است مصلحت ملت را در نظر بگیرد نه مصلحت حمایت از دولت؛ مجلس باید انتقادگر و اصلاح گر باشد نقایص دولت را در نظر بگیرد استیضاح کند وزرا اگر خطایی کردند از مجلس بترسند وگرنه مجلس و دولت دست به دست هم می دهند و گرفتاری ایجاد می کند.

,

وی خاطر نشان کرد: نباید افراد سخنانی داشته باشند که از انها مطالب و گفتار نادرست برداشت شود، ابتدا گفته می شود دولت فراجناحی است و گفته شود از آن ۲۴ میلیون نفر تشکیل می شود و تفکر این افراد را باید داشته باشد این نوع رفتار و گفتارها تفرقه افکنانه و نفاق را می رساند نفاق سم مهلک هر نظامی است ما از نفاق ضربه خوردیم .

,

رمضانی پور بیان داشت: تحریم های جدید و زیر بار برجام نرفتن آمریکا و تهدید سپاه خطرات زیادی برای منطقه دارد و دولت و مجس باید برخورد کنند .

,

امام جمعه رفسنجان بیان داشت : انقلابی بودن درس امام راحل بوده است و نیاز امروز کشور است اینکه در گذشته کسی انقلابی بوده و با انقلاب همراهی نکرده ارزشی ندارد باید الان انقلابی باشد و عمل کند.

,

رمضانی پور به آغاز هفته حج اشاره کرد و اظهار داشت: حج از واجباتی است که باید انجام شود و حج امسال با مدیریت هوشمندانه ای که از سوی بعثه رهبر انقلاب و هم سازمان حج و زیارت صورت میگیرد و همه کمک می کنند تا سلامت زائرین تامین شود و اعمال به خوبی انجام و عزت و کرامت ایرانی حفظ خواهد شد.

,

وی به درگیری سپاه پاسداران با تیم ترورریستی در مرزهای شمال غربی کشور در شب گذشته اشاره کرد و گفت: این عزم ملی فرزندان انقلابی و سپاهی شماست که باتروریست ها اینگونه مبارزه می شود.

,

این خبر در حال تکمیل است.....

, این خبر در حال تکمیل است.....,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه