اخبار داغ

به دنبال لغو انتخابات الکترونیک انتخابات نظام پزشکی؛

بی‌تدبیری مسئولین وزارت بهداشت رنگ واقعیت گرفت

بی‌تدبیری مسئولین وزارت بهداشت رنگ واقعیت گرفت
انتخابات نظام پزشکی که یکی از نمادهای همدلی جامعه پزشکی است امروز سند بی‌تدبیری دست‌اندرکاران برگزاری آن شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپیدپوش، برگزاری انتخابات نظام پزشکی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتفاقاتی است که هر 4 سال یک‌بار در حوزه بهداشت و جامعه پزشکی اتفاق می‌افتد و برای فعالان این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است و همین امر باعث توجه به‌خصوصِ مسئولین به این انتخابات می‌شود؛ و امروز هفتمین دوره این انتخابات در حال برگزاری است که متاسفانه با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپیدپوش,

بیش از یک ماه است مسئولین وزارت‌خانه و هیئت‌های مختلف نظارت و اجرائی هفتمین دوره انتخابات نظام‌پزشکی به طور رسمی کار خود را برای برگزاری این انتخابات آغاز کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، این انتخابات قرار بود به‌ صورت الکترونیک برگزار شود، کاری  وزیر بهداشت آن را بسیار شجاعانه و روشی عادلانه خواند که باعث بالا رفتن میزان مشارکت جامعه پزشکی در انتخابات می‌شود اما آن‌چه که امروز در روند انتخابات شاهد آن بودیم اختلال در سیستم رای گیری الکترونیک و نهایتا اطلاعیه رسمی وزارت بهداشت و هیئت نظارت و اجرائی انتخابات، فرآیند رای‌گیری به صورت حضوری و دستی انجام شد.

,

بروز چنین مشکلی در یکی از وزارت‌خانه‌های بزرگ دولت آن هم برای یکی از بزرگترین انتخابات صنفی کشور در سال 2017 جای تامل بسیار دارد و می‌توان به جرات آن را مردودی وزارت‌خانه در حوزه اجرائی دانست. برنامه‌ای که بنا به گفته‌ رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت قرار بود از اتلاف وقت و هزینه بیش از ۲۵۰ هزار سفر شهری بین شهری جلوگیری کند نه تنها امروز نه تنها شش ساعت از زمان رای گیری را گرفت که در آخر با شکست خود، هزینه‌ و اعتبارات این برنامه را بی نتیجه گذاشت.

,

انتخاباتی که به گفته پیشترِ مسئولین یکی از نمادهای همدلی جامعه پزشکی است امروز سند بی‌تدبیری دست‌اندرکاران برگزاری آن شد، به طوری‌که اعتراض بسیاری از اعضاء جامعه پزشکی را به دنبال داشت و حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز بسیاری از این افراد خواستار لغو کلی این انتخابات و برگزاری آن در فرصتی دیگر و البته با مدیریت و نظارت بهتر و دقیق‌تر شدند؛ و البته باید به جمع معترضین حق داد که نتوانند نتایج انتخابات را به‌عنوان نمایندگان واقعی جامعه پزشکی قبول کنند.

,

اعلام و تبلیغات پیشتر وزارت‌خانه در خصوص نحوه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، در همان ابتدا با مخالفت بسیاری از کارشناسان و فعالان صنفی روبرو شد و ساعاتی پیش، بعد از ملغی اعلام کردن رسمی انتخابات اکترونیک و دعوت برای شرکت در انتخابات حضوری در واقع رسوایی دیگر وزارت بهداشت است که بسیاری از منتقدان آن را از لحاظ عدم توجه کافی به زیرساخت‌های لازم برای اجرائی شدن به طرح تحول سلامت تشبیه می‌کنند و وزارت بهداشت را مقصر در تحمیل هزینه‌های مالی بی‌نتیجه می‌دانند.

,

و سوالی که اینجا مطرح می‌شود و وزارت بهداشت پیرو قانون انتشار و دسترسی به آزاد به اطلاعات باید برخی از شبهات این ناهماهنگی و آشفتگی را پاسخگو باشد؛ این مسئله که سیستم الکترونیکی انتخابات توسط کدام شرکت (ها) و یا گروهی انجام شده است؟ مشاوران شما در این امر چه کسانی بودند؟ و آیا تدبیری برای بازگرداندن هزینه‌های این برنامه وجود دارد . چنین اشتباهاتی در سال 2017، آن هم در چنین صنف فرهیخته مسلما نیازمند پاسخگویی شفاف است.

,

و آیا درخواست و شرط وزیر بهداشت برای حضور در کابینه دولت دوازدهم مبنی بر عدم انتقاد و تذکر از عملکرد او و وزارت بهداشت در حالی‌که چنین اشتباهات و اقداماتی در این وزارت‌خانه صورت می‌گیرد، درست و به‌جا بوده است؟ کمی تامل در روند عملکرد این وزرات‌خانه و توجه به سوابق عملیاتی مسئولین در این حوزه می‌تواند به روشنی پاسخ‌گو درخواست دکتر هاشمی را مشخص کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه