اخبار داغ

فتح سبلان توسط تلاشگران عرصه سلامت سردشت+تصاویر

فتح سبلان توسط تلاشگران عرصه سلامت سردشت+تصاویر
جمعی از کارکنان شبکه بهداشت درمان سردشت در قالب گروه کوهنوردی ساریژ قله ۴۸۱۱ متری سبلان در استان اردبیل را فتح کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرپرست گروه کوهنوردی ساریژ روز جمعه در گفتگو با بُلفَت از صعود موفقیت آمیز این گروه در فتح کوه سبلان خبر داد و گفت: این گروه مسیر خود را از شهر سردشت و با عبور از شهرهای مهاباد، تبریز، اهر، مشکین شهر و لاهرود شروع کرد و پس از بازدید از پل معلق و برنامه های مهیج زیپ لاین در این شهر و طی مسافت خاکی شابیل به پناهگاه رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت,

شکریازی افزود: ساعت ۴ بامداد روز پنج شنبه کوهپیمایی به طرف قله آغاز و پس از پیمودن مسیر صعب العبور جبهه شمال شرقی بعد از ۶ ساعت قله را فتح کنیم.

,

وی به جزئیات این صعود اشاره کرد و گفت: عمومی ترین مسیر صعود از جبهه شمال شرقی ﺁﺑﮕﺮﻡ ﺷﺎﺑﻴﻞ بوده که با وجود راه ماشین رو از گذشته به عنوان مبدأ صعود مطرح بوده است و همچنین برای کوهنوردانی که اولین صعودشان هست و راهنما هم ندارند بهترین مسیر است.

,

شکریازی ادامه داد: برای رسیدن به آبگرم شابیل باید از شهر لاهرود واقع در جاده اردبیل به مشکین شهر به سمت جنوب پیش رفته و با گذر از کناره دره بسیار زیبای شیروان دره به شابیل رسید. مسافت شابیل تا پناهگاه را می توان با لندرورهای کرایه ای (در مدت حدود نیم ساعت) و یا پیاده (در مدت سه الی چهار ساعت) طی کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه