اخبار داغ

جزییات طرح اصلاح مجازات اعدام قاچاقچیان

جزییات طرح اصلاح مجازات اعدام قاچاقچیان
رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی جزییات طرح اصلاح مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ایرنا، 'الهیار ملکشاهی' گفت: برأساس طرح اصلاح مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر که در این کمیسیون مصوب شد بنا شد تا زمان اجرایی شدن این قانون، تنها افرادی که یک بار سابقه محکومیت قضایی در رابطه با مواد مخدر داشته باشند، چنانچه بیش از ١٠٠ کیلوگرم تریاک و یا بیش از دو کیلوگرم هرویین یا مشابه آن توزیع یا بفروشید و یا وارد کشور کنند و یا بیش از پنج کیلوگرم حمل و نگه داری هرویین و موارد مشابه داشته بأشند به إعدام محکوم می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: به غیر از این موارد تا لازم الأجرأ شدن این قانون به حبس تا ٣٠ سال محکوم می شوند.
,
 
,
ملکشاهی گفت: بعد از لازم الأجرأ شدن این قانون، افرادی که بیش از ٥٠ کیلوگرم تریاک و موارد مشابه و دو کیلوگرم هرویین و یا موارد مشابه نگه داری، خرید و فروش،حمل و توزیع کنند، حتی اگر برای نخستین بار باشد به إعدام محکوم می شوند و دیگر یک بار سابقه هم در آن لحاظ نمی شود.
,

وی تاکید کرد: برأساس پیشنهادی در این طرح که در کمیسیون تصویب شد، به جهت قطع ارتباط مصرف کنندگان (معتادان) مواد مخدر یا قاچاقچیان، دولت مکلف أست به نحو صحیح مواد مخدر لازم را تنها برای مصرف در اختیار انان قرار دهد.
,
,

وی گفت: این بدان دلیل أست که مصرف کنندگان ، مواد مخدر را از قاچاقچیان نخرند.
ملکشاهی افزود: آیین نامه إجرائی این بند با پیشنهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس قوه قضائیه به تصویب هیات وزیران می رسد.
,
,
,

نماینده مردم کوهدشت در مجلس إظهار داشت: این طرح به هیات رییسه مجلس إرجاع شد و در دستور کار بررسی مجلس قرار گرفته أست.
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه