اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز مطرح کرد؛

توانبخشی به منظور فراهم کردن فرصتهای برابر برای همه افراد کم توان

توانبخشی به منظور فراهم کردن فرصتهای برابر برای همه افراد کم توان
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز در خصوص ایجاد اشتغال برای افراد معلول در قالب طرح استاد شاگردی و سرمایه کار گفت: برای 18 مورد از معلولین تحت حمایت در سال 95 اشتغال ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ پریسا زارعی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: در سال 95 توانستیم برای 18 معلول تحت حمایت در قالب طرح استاد  شاگردی و سرمایه کار شغل ایجاد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض نی ریز؛,

زارعی در ادامه در خصوص بخش توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) این اداره عنوان داشت: توانبخشی مبتنی بر جامعه به منظور فراهم کردن فرصتهای برابر برای همه افراد کم توان در جامعه،  دسترسی به خدمات توانبخشی، کاهش فقر در مناطق روستایی و محروم از طریق همکاری بین افراد کم توان، خانوادههای آنان، نهادها و سازمانهای دولتی و غیر  دولتی به طریق جامعه محور تشکیل شده است.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز افزود: این اداره در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه  اقدام به تشکیل 5 شورای توانبخشی در پایگاهها روستاهای سطح شهرستان کرده است.

,

وی در همین خصوص افزود: در سال 95 ضمن  شناسایی معلولین جدید و پس از تائید معلولیت در  کمیسیون پزشکی به ارائه خدمات متناسب با نیاز  معلولین پرداخته ایم.

,

زاری با اشاره به خدمات مهم این بخش خاطر نشان شد:جهت 18 نفر از معلولین تحت حمایت  به مبلغ ۵۲۵ میلیون ریال در قالب طرح استاد  شاگردی و سرمایه کار اشتغال ایجاد شده است.

,


وی در پایان بیان داشت: 97 مورد از معلولین ارجاع شده به مراکز مشاوره، ژنتیک  درمانی، توانپزشکی و... ، 344  مورد آموزش در خانواده از طریق کتابچه ، 363 توزیع وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی و 22 مورد آموزشهای پیش از دبستان به کودکان معلول از خدمات ارائه شده در این بخش می باشد.

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه