اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

ساختمان صد ساله شهربانی میرجاوه احیاء می شود

ساختمان صد ساله شهربانی میرجاوه احیاء می شود
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه از آغاز فصل جدید مرمت ساختمان شهربانی سابق میرجاوه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ ساختمان شهربانی سابق واقع در خیابان فرخی سیستانی شهرستان میرجاوه با قدمتی حدود صد سال مربوط به دوره پهلوی اول بوده که از ابتدای ساخت تاکنون یک دوره مرمت شده است اما همچنان قابلیت استفاده و کاربری ندارد سال گذشته محوطه اطراف ساختمان ترمیم و بازسازی و در حال حاضر فصل جدیدی از مرمت خود بنا آغاز شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز؛,

عبدالله کرد در رابطه با مرمت این ساختمان اظهار کرد: فصل جدید مرمت ساختمان شهربانی سابق میرجاوه از 24 تیرماه امسال به صورت امانی آغاز شده است.

,

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه همچنین از بازدید مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان میرجاوه خبرداد و افزود: صندوق کارآفرینی امید نیز تسهیلاتی را برای متقاضیان ساخت اقامتگاه های بومگردی و مجتمع گردشگری و صنعتگران صنایع دستی استان در نظر گرفته که با توجه به نوع طرح و پروژه پرداخت می کند.

,

این مسئول ادامه داد: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان به متقاضیان اقامتگاه‌های بومگردی و مجتمع های گردشگری و نیز صنعتگران از 10 میلیون تا 100 میلیون تومان است.

,

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی منطقه اقامت گاه های بومی می تواند کمک بسزایی در رونق اقتصادی شهرستان میرجاوه داشته باشد از آنجایی که اداره مهمانسرا های بزرگ هزینه بالایی دارد اقامت گاه های کوچک بومی مقرون به صرفه خواهد بود.

,

وی گفت: شهرستان میرجاوه پیشانی ورودی کشور در مسیر گردشگران خارجی محسوب می شود با تعریف مسیر گردشگری که جاذبه هایی مانند راه آهن قدیمی، ساختمان اداره پست، ساختمان شهربانی و ساختمان گمرک در داخل شهر، چشمه طبیعی و غار لادیز، روستای گردشگری سیاه جنگل، روستای گردشگری تمین، قبرستان تاریخی هفتاد ملا، دامنه وقله زیبای تفتان در این کمربند گردشگری تعریف شده اند و با تخصیص بودجه مناسب و فراهم کردن زیر ساخت ها، ایجاد اقامت گاه های بومی، نمایشگاههای صنایع دستی، و فروشگاههای ارائه کننده خدمات در این مسیر تحول بزرگی در اقتصاد شهرستان میرجاوه بوجود خواهد آمد.

,


انتهای پیام/
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه