اخبار داغ

۴۴۰ هزار دانش آموز البرزی با لباس فرم ایرانی مهر را آغاز می کنند/ گام بلند آموزش و پرورش در حمایت از تولیدکنندگان البرز

۴۴۰ هزار دانش آموز البرزی با لباس فرم ایرانی مهر را آغاز می کنند/ گام بلند آموزش و پرورش در حمایت از تولیدکنندگان البرز
۴۴۰ هزار دانش آموزان البرزی مهر ۹۶ را با لباس فرم با پارچه ایرانی آغاز خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز۲۴ حجاب و پوشش ایرانی یکی از مهمترین مقوله هایی است که اسلام همواره بر آن تاکید دارد چرا که جایگاه بانوان زمانی در این دین ارزش نهاده شد که زن در جهان به عنوان کالا مبادله می شد لذا تولید پوشاک ایرانی نکته ایست که مدارس و آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی باید به آن توجه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز۲۴ ,

شئونات اسلامی نخستین مسئله ای است که علاوه بر رنگ لباس فرم مدارس توسط نهادهای فرهنگی به آن تاکید شده است لذا آموزش و پرورش به عنوان شبکه ای عظیم از جامعه و بزرگترین مجموعه تربیتی می تواند گام های موثری در این زمینه بردارد.

,

این روزها آموزش و پرورش استان البرز در راستای جامه عمل پوشانیدن به شعار سال ۹۶ طرح حمایت از کالای ایرانی را در مدارس کلید زده است و با اجرای این طرح، همه دانش آموزان البرزی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دارای لباس فرم با پارچه ایرانی خواهند بود.

,

تریوج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی مهمترین هدف طرح لباس فرم با پارچه ایرانی بوده و دانش آموزان و خانواده ها به معنای اقدام عملی فرهنگ حمایت از تولید و اشتغال در مسیر فرآیند اقتصاد مقاومتی در کشور پی برده و گام بر می دارند.

,

مدیر کل آموزش و پرورش البرز طی روزهای اخیر با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ بخشنامه لباس فرم مدارس به ادارات کل آموزش و پرورش کشور اعلام شد به ایرنا گفت: باید مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان برای تهیه لباس فرم توسط تولیدکنندگان و اتحادیه های صنفی اقدام کنند.

,

خسرو ساکی به واگذاری تولید لباس فرم دانش آموزان البرزی به تولیدکنندگان مجاز داخل استان اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح استانداری البرز، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان اتحادیه های پوشاک در قالب کارگروه ساماندهی لباس فرم مدارس مشارکت و نظارت دارند.

,

این مدیر استفاده از پارچه ایرانی، لزوم البرزی بودن تولید کننده، نظارت بر نرخ مصوب و کیفیت بالا را از جمله شاخص های مهم این طرح حمایتی در استان عنوان کرد.

,

بدون شک گام بلند آموزش و پرورش در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی و اهمیت به تولید کنندگان البرزی می تواند مصداق و مثالی برای دیگر دستگاه ها باشد تا با اهمیت دادن به کارآفرینان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده و بهره کافی را از ظرفیت داخلی و استعدادهای سرشار آن ببرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه