اخبار داغ

گپی با مدیر تنها بوفه کتاب دوستانه ویژه بانوان

بهترین هدیه روز دختر فقط با 10 هزار تومان/جشن تولد متفاوت در"بوفه کتاب دوستانه"/ همه چیز برای تدریس و مطالعه رایگان فراهم است

بهترین هدیه روز دختر فقط با 10 هزار تومان/جشن تولد متفاوت در"بوفه کتاب دوستانه"/ همه چیز برای تدریس و مطالعه رایگان فراهم است
مدیر تنها بوفه کتاب دوستانه ویژه زنان با بیان اینکه یکی از اقدامات ما در آستانه میلاد حضرت معصومه(س) برنامه "بگو بخند دخترانه" است که در آن دخترها و بانوان خاطرات خود را در دورهمی شاد برای یکدگیر تعریف کنند و در نهایت با رضایت آنها این خاطرات به کتابچه ای تبدیل شود، گفت:ما برای مردان نیز برنامه ای متفاوت داریم تا درهفته کرامت، خواهر یا دختر خود را فقط با 10 هزار تومان غافلگیر کرده و بهترین هدیه را به آنها بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، منیره غلامی توکلی - روز دختر نزدیک است، مادرها و پدرها خود را برای غافلگیر کردن دخترهای شان آماده می کنند. مغازه های لوکس فروشی و اسباب بازی فروشی مملو از کالاهای زیبا است. بوتیک دار ها لباس های دخترانه را با تخفیف های زیاد در معرض دید عموم قرار داده اند... به همین خاطر راهروهای پاساژها و سطح خیابان مملو از پدرها و مادرهایی است که می خواهند با زیباترین کادوها، دخترهای شان را غافلگیر کنند؛ البته آنها که اندکی وضع مالی بهتری دارند به سراغ جواهرفروشی ها می روند اما گویی این خریدهای تکراری برای دخترها دیگر جاذبه اولیه ندارد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آنها خواسته ها و نیازهای خودشان را دارند، نیاز به فضایی شاد و دخترانه برای تفریح کردن؛ نیاز به محلی دنج و امن برای ساعتی دورهم بودن، نیاز به فرصتی برای گفت و شنود از جنس دخترانه و مرور خاطرات زیبای دانشگاه و مدرسه، نیاز به جشن هایی که در آن نه سر و صدای اعصاب خُردکن باشد و نه سکوتی کسل کننده... گاهی آنها فقط نیاز به فضایی دارند که بتوانند شادترین لحظات را با کمترین هزینه ها به وجود بیاورند... آنها دخترانه هایی می خواهند متفاوت تر از هدایایی که والدین برای شان در نظر گرفته اند.

,

اگر نگوییم صد در صد این خواسته ها، ادعا می کنیم بخش زیادی از این آرزوهای کوچک دخترانه را می توان در « بوفه کتاب دوستانه » که در طبقه 4  پاساژ دنیای نور قرار دارد، براورده کرد.

,

, , , ,

در لحظه ورود در دریای بی کران سبز و سفید میز و صندلی ها غرق می شوی، دیوار رو به رو جزیره آرامش بخش توست! نگاه کردن به هنرهای دستی بانوان کارآفرین، ورق زدن صفحات کتابی که از خواندش لذت می بری، نوشیدن چای یا قهوه در کنار دوستان جانی یا شرکت کردن در مهمانی تولد همکار  فارغ از نگرانی حضور نامحرم ... همه از برکت فکر ناب مؤسس این مجموعه خانم " عاطفه پورحکیمی" است

,

در کلام اول می توان فهمید که سابقه فعالیت های فرهنگی بسیاری چون برگزاری جشنواره خیابانی مهدویت و طراحی مانتو برای نمایشگاه عفاف و حجاب را در کارنامه کاری خود دارد و مهم ترین انگیزه اش برای راه اندازی « "بوفه کتاب دوستانه" ای که ورود آقایان در آن ممنوع است » کمبود فضای تفریحی برای همه خانم ها ( اعم از چادری و مانتویی) فارغ از دغدغه هایی چون حضور نامحرم  است.    

,

در طی گفت وگوی مان درباره ماهیت طرحش می گوید: روی قالب کارم ، خیلی کار کردم، نمی خواستم مکان مورد نظرم فقط جنبه کتابخانه داشته باشد یا مختص خانم های چادری باشد یا اینکه از نظر ساختاری شبیه سایر کافه کتاب ها یا کافی شاپ هایی باشد که ویژه قشری خاص  زنان مثلا  " چادری" ها ساخته شده اند!

,

هدفم بازآفرینی سبک زندگی ایران اسلامی است، فضای مورد نظر من باید این خلاء را پر و این سؤال را پاسخ می داد که «کجای این شهر می شود زنانه و دخترانه دور هم جمع شد، بلند بلند حرف زد و نگران چیزی نبود؟» خانم ها نیاز دارند در فضایی زنانه دور هم جمع بشوند و خوش بگذرانند و  ما هم در کنارش شرایطی را برای برقراری ارتباط و دادن خوراک فرهنگی به آنها ایجاد کنیم.

, هدفم بازآفرینی سبک زندگی ایران اسلامی است، فضای مورد نظر من باید این خلاء را پر و این سؤال را پاسخ می داد که «کجای این شهر می شود زنانه و دخترانه دور هم جمع شد، بلند بلند حرف زد و نگران چیزی نبود؟» خانم ها نیاز دارند در فضایی زنانه دور هم جمع بشوند و خوش بگذرانند و  ما هم در کنارش شرایطی را برای برقراری ارتباط و دادن خوراک فرهنگی به آنها ایجاد کنیم.,

از نظر "پورحکیمی" ارائه پیام فرهنگی با برخی از کارهای کلیشه ای در عرصه های فرهنگی چون عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی با توفیق همراه نخواهد بود و این کار نیاز به طنازی فرهنگی دارد.

,

وی  که خود مادر سه فرزند است و با همراهی همسرش توانسته است تا حدی به دغدغه های فرهنگی اش به ویژه عفاف و حجاب بپردازد.

,

, , , ,

این فعال فرهنگی با ایجاد فضایی اختصاصی برای دورهمی های زنانه و دخترانه، برگزاری اردو، حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین با ایجاد غرفه هایی برای فروش کار آنها و همچین هدیه دادن کتاب آن هم با موضوعاتی که مناسب جشن ها و دورهمی هایش این نگاه منتقدانه خود به برخی از فعالیت ها در حوزه حجاب و عفاف را به عمل تبدیل کرده است.

, این فعال فرهنگی با ایجاد فضایی اختصاصی برای دورهمی های زنانه و دخترانه، برگزاری اردو، حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین با ایجاد غرفه هایی برای فروش کار آنها و همچین هدیه دادن کتاب آن هم با موضوعاتی که مناسب جشن ها و دورهمی هایش این نگاه منتقدانه خود به برخی از فعالیت ها در حوزه حجاب و عفاف را به عمل تبدیل کرده است.,

"پورحکیمی" برای مجموعه خود کانال تلگرامی " بوفه کتاب" بانوان را راه اندازی کرده است که با بالا و پایین کردن پُست های آن می توان متوجه شد در هر بازه زمانی که سعی کرده است بسیار کوتاه باشد، برنامه های متنوعی اعم از « بگو و بخند دخترانه ( دورهمی برای خاطره گویی آن هم بدون هزینه) ؛  برگزاری جشن تولدها خانوادگی، دوستانه و حتی جشن های تولد کودکان تحت حمایت مراکز خیریه ( با کمترین هزینه همراه با لظحات شاد بازی دسته جمعی و تفریح برای کودکان)، معرفی کارآفرینان و فروشنده های موفق عضو در بوفه کتاب .. و  همکاری در ساخت برنامه ها مناسبتی با صدا و سیما  با معرفی دختران شاخص و توانمند...» تدارک دیده است.

,

, ,

یکی از کارهای زیبای «بوفه کتاب دوستان» در آستانه میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، برنامه " بگو بخند دخترانه" است که قرار است در آن دخترها و بانوان خاطرات خود را در دورهمی شاد برای یکدگیر تعریف کنند و در نهایت با رضایت آنها این خاطرات به کتابچه ای تبدیل شود.

, یکی از کارهای زیبای «بوفه کتاب دوستان» در آستانه میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، برنامه " بگو بخند دخترانه" است که قرار است در آن دخترها و بانوان خاطرات خود را در دورهمی شاد برای یکدگیر تعریف کنند و در نهایت با رضایت آنها این خاطرات به کتابچه ای تبدیل شود.,

در طول هفته کرامت با تمهیداتی که از سوی خانم پورحکیمی صورت گرفته است، پدران یا برادرها می توانند با رزرو میز ؛ یک « دورهمی زیبا و دوستانه» را به دختر یا خواهرشان به همراه 4 نفر از دوستان آنها فقط به مبلغ  10 هزار تومان ، هدیه دهند و کادوی متفاوت و لحظات خاطره انگیزی را با غافلگیر کردن آنها ایجاد کنند.

,

, , , , ,

در راستای ایجاد فضایی مناسب برای نوشتن کتاب، درس خواندن و حتی برگزاری کلاس های تدریس – به شرط آنکه مدرس و دانش آموز زن باشند- روزهای سه شنبه و چهارشنبه در "بوفه کتاب دوستانه" بدون دریافت ورودی به روی دخترها و زنان باز است که در این صورت دخترها و بانوان می توانند در این روز دیدارها و ملاقات های دوستانه خود را بدون ورودی تا سقف سه ساعت استفاده از فضای بوفه کتاب در این مجموعه برگزار کرده و مهمانان خود را با منوی ارزان قیمت این مجموعه پذیرایی کنند.

, در راستای ایجاد فضایی مناسب برای نوشتن کتاب، درس خواندن و حتی برگزاری کلاس های تدریس – به شرط آنکه مدرس و دانش آموز زن باشند- روزهای سه شنبه و چهارشنبه در "بوفه کتاب دوستانه" بدون دریافت ورودی به روی دخترها و زنان باز است که در این صورت دخترها و بانوان می توانند در این روز دیدارها و ملاقات های دوستانه خود را بدون ورودی تا سقف سه ساعت استفاده از فضای بوفه کتاب در این مجموعه برگزار کرده و مهمانان خود را با منوی ارزان قیمت این مجموعه پذیرایی کنند.,

 

,   ,   ,   ,   , , ,

یکی از برنامه های زیبای مجموعه "بوفه کتاب دوستانه" در راستای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور علاوه بر اهدا کتاب در مراسمات و جشن ها، قبول نذر یا وقف یا هدیه فرهنگی در قالب کتاب های اهدایی خانواده ها به این مجموعه و فروش آنها به نفع نیازمندان است. همچنین با مساعدت این مجموعه فرهنگی دانش آموزان و دانشجویانی که قصد مطالعه یا تدریس دارند بدون هزینه ورودی می توانند در  بوفه کتاب دوستانه کلاس خود را برگزار کنند.

, یکی از برنامه های زیبای مجموعه "بوفه کتاب دوستانه" در راستای بالا بردن سرانه مطالعه در کشور علاوه بر اهدا کتاب در مراسمات و جشن ها، قبول نذر یا وقف یا هدیه فرهنگی در قالب کتاب های اهدایی خانواده ها به این مجموعه و فروش آنها به نفع نیازمندان است. همچنین با مساعدت این مجموعه فرهنگی دانش آموزان و دانشجویانی که قصد مطالعه یا تدریس دارند بدون هزینه ورودی می توانند در  بوفه کتاب دوستانه کلاس خود را برگزار کنند.,

"حکیمی پور" در خصوص بازخورد بوفه کتاب زنانه می گوید: « در شهرهای مختلف کافی شاپ زنانه شاید باشد ولی قطعا اولین بوفه کتاب بانوان که به ثبت رسیده ما هستیم. بدون استثنا تمام بانوانی که مهمان ما بوده اند و یا حتی اخبار به آنها رسیده با پیامها و نظرات تشکرآمیزشان مایه دلگرمی ما شده اند و ما را به دوستانشان معرفی کرده اند.»

,

او ادامه می دهد در اوایل کار دلمان نمی خواست کسی از روی کار ما کپی برداری کند اما اکنون قضیه فرق می کند، احساس نیاز بانوان در اقصی نقاط کشور برای داشتن فضاهایی اینچنینی که ورودش برای عموم بانوان و دختران آزاد باشد آنقدر زیاد است که ما خود در کانال مان با معرفی این شغل و میزان سرمایه ای که برای ورود به آن نیاز است و دادن مشاوره تخصصی با حداقل قیمت 50 هزار تومان دیگران را نیز تشویق به افتتاح " بوفه کتاب های دوستانه " مختص بانوان می کنیم.

, او ادامه می دهد در اوایل کار دلمان نمی خواست کسی از روی کار ما کپی برداری کند اما اکنون قضیه فرق می کند، احساس نیاز بانوان در اقصی نقاط کشور برای داشتن فضاهایی اینچنینی که ورودش برای عموم بانوان و دختران آزاد باشد آنقدر زیاد است که ما خود در کانال مان با معرفی این شغل و میزان سرمایه ای که برای ورود به آن نیاز است و دادن مشاوره تخصصی با حداقل قیمت 50 هزار تومان دیگران را نیز تشویق به افتتاح " بوفه کتاب های دوستانه " مختص بانوان می کنیم.,

, , , , ,

مدیر مجموعه بوفه کتاب دوستانه این کار را نوعی آتش به اختیار فرهنگی می داند که در راستای تشخص بخشی به بانوان و نمایش سبک زندگی ایرانی – اسلامی بسیار مؤثر است و در این زمینه نکته ای مهم را یادآوری می کند« ورود آقایان ممنوع هست ولی این بدین معنا نیست که زنان برای تفریح و دورهم نشستن حتما نیاز دارند تا حجابشان را بردارند.عکاسی  در بوفه کتاب دوستانه فقط از طریق دوربین تک نسخه ای بوفه کتاب ممکن می باشد.»

,

وقتی به ساعتم نگاه می کنم بیش از دو ساعت است که در فضای مهربان و صمیمی بوفه کتاب نشسته ام و با خانم "پور حکیمی" از هر دری گپ می زنم! گویا ساعت هم در این فضا به نفع دختران و بانوان می چرخد! رو به من و همکارم کرده و می گوید: پله ها را دیدید؟ برای اولین بار با پله هایی رو  به رور شدم که عابر را به خواندن و بالا رفتن تشویق کرده بود!

,

در پایان این گپ دوستانه از مدیر "بوفه کتاب دوستانه" می خواهم که یکی از بهترین خاطرات خود را که از زمان تأسیس این مکان تا اکنون در ذهنش نقش بسته است برایمان بگوید، لبخندی بر لب هایش می نشیند و می گوید: « سه سال پیش وقتی تازه این کار را شروع کرده بودم، نامه ای برای"آقا" رهبر معظم انقلاب نوشتم و از ایشان خواستم آنطور که می توانند مرا در این کار فرهنگی همراهی کنند مدتی بعد از طرف دفتر ایشان جواب نامه ام ارسال شد در حالی که یک کارتون بزرگ کتاب و مبلغ 500 هزار تومان که به راستی برکت کارمان شد، از طرف مقام معظم رهبری به ما هدیه دادند.

,

چند هفته پیش بود که با من تماسی  گرفتند و گفتند شما می خواستید کافی شاپ بانوان افتتاح کنید، و جویای روند کار شدند و من هم رزومه ای از فعالیت هایم را گفتم. از آن طرف خط گفتند تماس گرفتیم به شما خدا قوت بگوییم .» این برای من بهترین و تأثیرگذارترین خاطره است.

,

وقت برگشتن تصمیمات زیبا و غافلگیر کننده ای گرفته ام، شاید خواهرم را در روز دختر به همراه دوستانش مهمان بوفه کتاب دوستانه کنم. در دلم آروز می کنم هر زودتر روز تولد دوست یا همکاری نازنین شود تا این بار در این مکان زیبا و زنانه، مهمانی کوچک و صد البته شاد و کم خرج خود را برگزار کنیم .

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه