اخبار داغ

اما و اگرهای چینش کابینه دوازدهم/ آری به کارآمدی و تخصص، نه به سهم خواهی

اما و اگرهای چینش کابینه دوازدهم/ آری به کارآمدی و تخصص، نه به سهم خواهی
بالا رفتن نرخ بیکاری، افزایش سهم بیکاران تحصیلکرده از آمار بیکاری، رکود، وضعیت معیشت مردم، همه و همه موید یک نکته هستند که کابینه دولت دوازدهم باید کارآمد باشد تا بتواند بر این مشکلات فائق آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر،حدود دو هفته تا پایان عمر دولت یازدهم و روی کارآمدن دولت دوازدهم باقی مانده است و کم کم می رود تا شاهد رونمایی از کابینه دولت جدید باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت و مشخص شدن منتخب مردم به عنوان رئیس جمهور و حتی در دوران تبلیغات انتخاباتی، گمانه زنی ها در مورد کابینه داوطلبان ریاست جمهوری مطرح می شود و با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب این گمانه زنی ها با توجه به کابینه دولت یازدهم، رنگ و بوی دیگری یافت.

,

یکی از مهم ترین اشکالاتی که به دولت روحانی وارد بود، انتخاب برخی وزرا با سن و سال زیاد بود که همین امر نیز سبب شده تا منتقدان از بیشترین انتقادات خود را در این باره متوجه دولت کرده باشند و از سوی دیگر امید داشته باشند تا دولت دوازدهم از افراد کارآمدتر، جوان و پرانرژی تر تشکیل شود.

,

در کنار جوان گرایی کابینه که یکی از مطالبات عمومی مردم، کارشناسان و سیاسیون است، این روزها اخباری از سهم خواهی برای داشتن وزیر در دولت دوازدهم از رسانه ها به گوش شنیده می شود.

,

توئیت های اصلاح طلبانه و اعتدال گرایانه و سهم‌خواهی اصلاح طلبان از جمله اخباری هستند که این روزها نقل محافل رسانه‌ای و سیاسی است و از طرفی اصولگرایان مجلس نیز فراکسیون اصولگرایان ولایی برای کمک به دولت در انتخاب وزرا را تشکیل داده و اعلام می‌کنند دولتی موفق تر است که از دو جناح مدیران متخصص را انتخاب کند.

,

سهم خواهی از کابینه ممنوع

,

در این زمینه امام جمعه میاندوآب نیز اخیرا در سخنان خود به انتخاب و تشکیل کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: عده ای به دنبال سهم خواهی از کابینه دولت آینده هستند و فراکسیون ها وزیر معرفی و پیشنهاد می کنند که بنده از این موضوع تعجب می کنم که این تفکر و اندیشه، اندیشه و تفکر غرب گرایانه است.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده اظهار کرد: این افراد باید توجه داشته باشند که اگر رئیس جمهور انتخاب کرده اند، باید به او باورداشته باشند و اجازه دهند تا کابینه را انتخاب کنند و به رئیس جمهور خط و مشی نشان ندهند.

,

کارآمدی مهم ترین شرط تشکیل کابینه

,

اما کارآمدی کابینه موضوع دیگری است که کارشناسان و سیاسیون در مجلس بر آن تاکید کرده و آن را مهم ترین شرط تشکیل کابینه دولت دوازدهم می دانند.

,

ناکارآمدی دولت ها به پای نظام اسلامی نوشته می شود و شرایط فعلی کشور نیز نیازمند تغییر در وضعیت اجرایی است.

,

بالا رفتن نرخ بیکاری، افزایش سهم بیکاران تحصیلکرده از آمار بیکاری، رکود، وضعیت معیشت مردم، همه و همه موید یک نکته هستند که کابینه دولت دوازدهم باید کارآمد باشد تا بتواند بر این مشکلات فائق آید.

,

از سوی دیگر مردم و دلسوزان نظام نیز از وضعیت کنونی اقتصاد کشور راضی نبوده و این را به راحتی می توان در سخنان و خواسته های مردم و مسئولان دید و همین امر نیز دلیل دیگری برای سپردن کار به افراد متخصص، انقلابی و کارآمد است که علاوه بر باور داشتن این مشکلات برای حل آنها راهکار و توان اجرائی بالائی داشته و بتوانند گره از مشکلات مردم بگشایند.

,

اصل مهم در انتخاب کابینه دوازدهم کارآمدی است

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این زمینه بر کارآمدی کابینه تاکید داشته و گفت: کابینه قبل از اینکه سیاسی و گرایش های سیاسی در آن مطرح باشد باید کابیته مقتدر کاری باشد که هم و غم شان کار و تلاش باشد.

,

حجت الاسلام والمسلمین “مجتبی ذوالنور”  ادامه داد: کابینه ای که انتخاب می شود در مرحله اول باید کابینه ای کاری باشد و قبل از اینکه کابینه سیاسی و گرایش های سیاسی در آنها مطرح باشد باید کابیته مقتدر کاری باشد که هم و غم شان کار و تلاش باشد.

,

ذوالنور بیان کرد: صلاحیت های ایمانی و دینی و اخلاقی است که باید داشته باشند اگر وزیری به اصول و اخلاق و ارزش ها پایبند نباشد نمی تواند خادم خوبی برای مردم و ملت باشد و می تواند دستگاه های نظارتی را دور بزند.

,

وی اضافه کرد: اگر وزیری خداناظری را قبول داشته باشد و شاهد بودن خدا را ایمان داشته باشد و به مرگ و قیامت ایمان قبلی داشته باشد از دنیا بعنوان دنیا نگاه و یاد کند و نه بعنوان طعمه و آخرت را به معنای واقعی بشناسد لذا می تواند درد مردم را درک کند و در غیر این صورت هر روز بین دستگاه های نظارتی و اجرایی باید چالش و کشمکش و درگیری باشد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: اگر در انتخاب کابینه خداناظری مدنظر باشد نه املاک نجومی و نه حقوق های نجومی از خروجی کابینه بیرون نخواهد امد بنابراین آنچه که باید رئیس جمهور مدنظر داشته باشند افرادی را انتخاب کنند که خداترس، دنیاگریز و آخرت گرایی باشند تا همه وجودشان را برای آبادانی دنیا و مردم صرف کنند.

,

این نماینده مجلس عنوان کرد: این مهم نقش بسزایی در وضعیت فلاکت بار کنونی و در حوزه های بیکاری و تولید در جامعه ایفا خواهد کرد و این جز با انتخاب کابینه ای خداترس، متقی و ولایتمدار با روحیات جهادی میسر نمی شود.

,

ذوالنور تصریح کرد: در کنار این خصوصیات کابینه موردنظر باید کابینه ای جوان باشد و افرادی باشند که صاحبان ثروت نباشند وزیری که امروز هزار میلیارد تومان دارای ثروت است اگر بخواهد ثروت خود را مدیریت کند به کار مردمی نمی تواند برسد و از طرفی باید به فکر افزایش و سود سرمایه باشد در نتیجه در این راستا ممکن است از رانت نفوذ و اختیارات خود در جهت منافع شخصی استفاده کند.

,

کابینه دوازدهم باید کارآمد، متخصص و متعهد باشد

,

امام جمعه میاندوآب نیز کارآمدی کابینه را شرط مهمی برای تشکیل دولت دوازدهم می داند و می گوید: در امر تشکیل کابینه دولت دوازدهم باید کابینه با نیازهای روز جامعه و توقعات مردم تشکیل شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با تاکید بر اینکه دولت آینده باید قوی، متخصص و متعد باشد، تصریح کرد: دولت آینده باید وزیری داشته باشد که کار تولید کند، وزیر بازرگانی که توسعه صادرات و واردات صحیح داشته باشیم و از صنعت سردربیاورد و نیز وزیری که قاچاق دخترش را توجیه نکنند.

,

وی با بیان اینکه عده ای اگر نمی توانند کنار بروند تا انسان های دیندار و متخصص وارد عرصه شوند، اظهار کرد: کسی که در عمرش یک روز کار اجرایی نداشته اگر وزیر شود چه می تواند بکند و نباید فرصت ها و ظرفیت های کشور را با مسئولان ناتوان هدر داد.

,

از سوی دیگر روحانی نیز در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از ترمیم کابینه سخن گفت و از جوان‌گرایی و ارتقای تخصص گرایی خبر داد و امروز در حالی که هر روز لیست و اسامی جدیدی از کابینه دولت دوازدهم به گوش می رسد، انتظار همگانی تشکیل کابینه کارآمد، متخصص، متعهد و بدون سهم‌خواهی سیاسی است، کابینه ای که بتواند گره از کار مردم بگشاید و نقش مجلس نیز در تشکیل این کابینه بسیار مهم است چرا که مجلس به وزرای پیشنهادی رای می دهد و به قول امام جمعه میاندوآب اگر دولت قوی تشکیل نشود، نباید مجلس را هم بی تقصیر دانست چرا چون مجلس عصاره ملت بوده و این مجلس است که باید در رای خود به وزرای پیشنهادی دقت کند و به هر کسی رای ندهد، بلکه وزرای قوی، متخصص و متهد را وارد کابینه دوازدهم کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه