اخبار داغ

کارشناس برجسته مسائل بین الملل مطرح کرد:

قیام دیروز مردم فلسطین تمام محاسبات صهیونیست ها را به هم ریخت

قیام دیروز مردم فلسطین تمام محاسبات صهیونیست ها را به هم ریخت
کارشناس برجسته مسائل بین المللی گفت: صهیونیست ها به این خیال بودند که با حمایت های بی دریغ و همه جانبه ترامپ از آن ها، تضعیف دولت سوریه بر اثر اقدامات داعش و سازش کاری های اعراب زمان برای اشغال مسجد الاقصی فرا رسیده است ولی این قیام همه محاسبات آن ها را به هم ریخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قناد باشی در گفت و گو با خبرنگار " بوتیا نیوز " اظهار کرد: آنچه که امروز در فلسطین اتفاق می افتد انتفاضه سوم یا همان انتفاضه قدس با محوریت مسجد الاقصی است چرا که این مسجد در سال های اخیر بیشترین هتک حرمت و اهانت را شاهد بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

کارشناس برجسته مسائل بین المللی تصریح کرد: صهیونیست ها سعی کردند مسجد الاقصی را تقسیم زمانی کنند یعنی برخی ساعات هفته را در اختیار صهیونیست ها قرار دهند تا در آنجا حضور پیدا کنند و این سبب شد که نسل جوان و نوجوان فلسطینی با اعتقاداتی که به اسلام و قبله اول مسلمین دارند به صحنه بیایند.

,

قناد باشی افزود: آنچه که دیروز اتفاق افتاد یک نمونه روشن اوج گیری انتفاضه سوم با محوریت مسجد الاقصی بود ؛ صهیونست ها سعی کرده بودند موانعی را سر راه نمازگزاران فلسطینی ایجاد کنند ولی یک قیام عمومی در شهر بیت المقدس برای برچیده شدن این گیت ها اتفاق اتنفاد که به درگیری شدید بی سابقه طی سال های اخیر منجر شد .

,

وی عنوان کرد: سه نفر در این قیام شهید و 377 نفر مجروح شدند و این درست زمانی بود که فلسطینی ها روز جمعه را روز خشم علیه صهیونیست ها و اقدامات ان ها که کوشش می کند مسجد الاقصی را از دست مسلمین خارج کند، اتفاق افتاد.

,

کارشناس برجسته مسائل بین المللی در ادامه  با برشمردن نتایج قیام روز گذشته مردم فلسطین، اظهار کرد: یکی از نتایج قیام این بود که اثبات کرد انتفاضه هم چنان زنده است و مردم فلسطین آرمان های خود را دنبال می کنند.

,

قناد باشی تشریح کرد: قیام دیروز نشان داد که حمایت های ترامپ و سازش کاری های سران ارتجاع منطقه به صهیونست ها برای تثبیت موقعیت آن ها در منطقه کمکی نمی کند.

,

وی ادامه داد: صهیونیست ها به این خیال بودند که با حمایت های بی دریغ و همه جانبه ترامپ از آن ها، تضعیف دولت سوریه بر اثر اقدامات داعش و سازش کاری های اعراب که بیش از هر زمان دیگری از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند زمان برای اشغال مسجد الاقصی فرا رسیده است.

,

کارشناس برجسته مسائل بین المللی افزود: ولی این قیام همه محاسبات آن ها را به هم ریخت چرا که همزمان با قیام دیروز فلسطین در چندین کشور از جمله اردن، ترکیه و ..، بزرگ ترین تظاهرات سال های اخیر را به نفع فلسطینی ها شاهد بودیم که طی روزهای آینده شاهد تکرار این قیام ها خواهیم بود.

,

قناد باشی در پایان خاطر نشان کرد: این قیام یک واقعه بسیار مهم در چارچوب اهداف جمهوری اسلامی و هدف های ما در منطقه  به جهت حمایت از فلسطینی ها و پایان دادن به حیات مخرب ترین پایگاه غرب در منطقه است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه