اخبار داغ

خشم حامیان روحانی از امیرکبیر زمان!

چرا ظریف دلواپس شد؟

چرا ظریف دلواپس شد؟
در نگاه برخی‌‌‌‌ها برجام آورده‌ای معصوم و بی‌ایراد است و حتی سازندگان آن نیز حق انتقاد از ماحصل‌‌شان را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، محمد جواد ظریف اخیراً رویه‌ای را در برابر آمریکایی‌‌‌‌‌‌‌ها اتخاذ کرده است که زیاد به مذاق حامیان سیاسی دولت خوش نمی‌‌‌آید و این را می‌‌‌‌توان از تیتر روزنامه‌‌‌های زنجیره‌ایشان درک کرد. وزیر امور خارجه ایران طی نطق‌‌های مستمری سرمداران آمریکا را در آماج نقدهای خویش قرار داده و از لگدمال شدن روح و جسم برجام گله‌‌‌‌مند شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اما این گله‌مندی ظریف برای او که یک زمانی امیر کبیر زمان می‌‌‌‌‌نامیدنش، هزینه درپی داشته و حال همان رسانه‌‌‌ها که می‌‌‌‌گفتند تاریخ به احترام ظریف می‌‌ایستد، وزیر روحانی را دلواپس خطاب می‌‌‌کنند.

,

علت خشم اصلاح‌‌‌طلبان تندرو از اظهارات ظریف، حمایت از آمریکا نیست و منشأ این عصبانیت به مسایل داخلی باز می‌‌‌گردد. از منظر آن‌‌ها وزیر امور خارجه با گفتن جملاتی که پیش‌تر از زبان منتقدان برجام شنیده می‌‌شد، مهر تائیدی بر حقانیت آن‌‌ها می‌زند و بدین طریق حامیان برجام را در معرض مذمت‌‌های فراوان قرار می‌‌دهد.

,

اینکه اصلاح‌‌طلبان در عرض چند روز امیر کبیرشان را دلواپس می‌کنند، ریشه در سطحی‌‌‌نگری آنان و فدا کردن منافع ملی، آن‌‌هم فقط برای آنکه به رقیبان داخلی‌‌شان بگویند ما راست می‌‌‌‌گفتیم، دارد. کسانی که طاقت عدم پذیرش واقعیت‌‌های موجود را ندارند، حاضرند آمریکا به تعهدات خود عمل نکند و ظریف نیز واکنشی نشان ندهد تا همه‌‌‌‌چیز را مطلوب جلوه دهند.

,

با این تفسیر، اگر فردا عده‌ای از حامیانِ دیروز ظریف، با انتخاب دوباره‌‌ی او به عنوان وزیر امور خارجه مخالفت کردند، نباید زیاد تعجب کنید و در جست‌‌وجوی مسایل پشت‌‌‌پرده باشید. همه‌‌‌چیز عیان است، اگر روحانی هم به ناکارآمدی برجام اشاره و از واقعیت‌ها سخن بگوید، عده‌ای هستند که شخصِ رئیس‌جمهور را هم کاسب تحریم، دلواپس و جنگ طلب بنامند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه