اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

مستند امامزاده محمد(ع) تفرش ساخته می شود/لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها برای انجام اقدامات عمرانی و فرهنگی

مستند امامزاده محمد(ع) تفرش ساخته می شود/لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها برای انجام اقدامات عمرانی و فرهنگی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای معرفی امامزاده محمد(ع) تفرش گفت: مستندی از این امامزاده به منظور معرفی بیشتر، ساخته و پخش خواهد شد. این بقعه از جمله بقاعی است که باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت ‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش گفت: امامزاده محمد(ع) تفرش از اجداد مقام معظم رهبری و یکی از امامزادگان شاخص در سطح استان مرکزی است که بنای این امامزاده به لحاظ تاریخی نیز بنایی میراثی و به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

حسینی‌اراکی اظهار کرد: از طریق مباحث فرهنگی، اقداماتی در جهت معرفی این امامزاده انجام شده است؛ مستندی از این امامزاده به منظور معرفی بیشتر، ساخته و پخش خواهد شد. این بقعه از جمله بقاعی است که باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.

,

وی با تاکید بر حفظ آثار تاریخی به عنوان تاریخ تمدن و فرهنگ ایرن اسلامی گفت: این آثار بایستی حفظ شوند. بقاعی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده اند، باید براساس قوانین میراث فرهنگی، اقدامات عمرانی در جهت احیا و نگه‌داری آنها انجام شود.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: جلساتی در جهت بررسی مسقف کردن حیاط امامزاده با میراث فرهنگی برگزار شده است که چنانچه منع قانونی نداشته باشد، این امر انجام شود. در غیر این صورت طرح توسعه با رعایت فاصله با بنای تاریخی، اجرا می‌شود.

,

حسینی اراکی تاکید کرد: این امامزاده موقوفه و نذورات چندانی ندارد که بتوان از این محل، اقدامات عمرانی برای این  امامزاده انجام شود. لذا باید در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و عمرانی این امامزاده همه دستگاهها کمک و مشارکت کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی به لحاظ میراثی بودن بقعه امامزاده محمد(ع) در دستور کار دولت قرار گرفته و قرار است از بودجه‌های عمرانی استانداری، به این امامزاده، اعتباراتی اختصاص یابد؛ با تخصیص اعتبارات، اقدام عمرانی که منع قانونی نداشته باشد، انجام می شود. اگر تنها مسقف کردن حیاط امامزاده مد نظر باشد، همانند امامزاده سید اسحاق ساوه، مسقف می شود و در صورت وجود منع قانونی برای انجام این کار، با آزاد سازی اطراف امامزاده، طرح توسعه امامزاده انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه