اخبار داغ

مدسه حوزه علیمه در خوانسار عنوان کرد:

باید برای سوال از امور دینی خود برنامه داشته باشیم

باید برای سوال از امور دینی خود برنامه داشته باشیم
حجت الاسلام میرباقری گفت: ما برای امور تجاری و دنیایی خود برنامه داریم اما برای سوال پیرامون امور دینی خود هیچ برنامه ای نداریم، در بین بزرگان ما رسم بوده است که پس از نماز صبح مسئله و تفسیر می گفتند، اما اکنون حتی حال یک سجده هم در بین مردم وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه سار؛ مدرس حوزه شامگاه جمعه، در جمع علما و طلاب علوم دینی حوزه آیت الله ابن الرضا خوانسار با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام و اهمیت و لزوم توجه به پرداختن به مسائل دینی و پرسش کردن اظهار کرد: در حدیث آمده است اُف بر مسلمانی که هفته ای بر وی بگذرد و یک روز آن را برای سوال از امور دینی خود اختصاص ندهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه سار,

حجت الاسلام حمید میرباقری با بیان این که بسیاری از خانواده ها برای تحصیلات دانشگاهی فرزندان خود وقت وهزینه های سنگین صرف می کنند گفت: گاهی می شود افرادی مراجعه می کنند و سوالی را مطرح می کنند و شاید در آن لحظه پاسخ کاملی برای سوالشان وجود نداشته باشد و پاسخ را به شب بعد حواله می کنیم، اما هرگز برای گرفتن پاسخ سوالشان رجوع نمی کنند.

,

وی افزود: ما برای امور تجاری و دنیایی خود برنامه داریم اما برای سوال پیرامون امور دینی خود هیچ برنامه ای نداریم، در بین بزرگان ما رسم بوده است که پس از نماز صبح مسئله و تفسیر می گفتند، اما اکنون حتی حال یک سجده هم در بین مردم وجود ندارد.

,

این خطیب ومدرس حوزه با تاکید بر استفاده از ایام صادقیه به ویژه در شهر مذهبی چون خوانسار تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده است که خوانسار که کمتر شهری مانند آن دارای چنین سابقه دینی و مدذهبی است ایام صادقیه باید کمرنگ باشد، این دردهایی است که بزرگان شهر باید درباره آن بیاندیشند.

,

وی اضافه کرد: تابستان اوقات فراغت فرزندان ما است و باید از این فرصت برای آن که افراد نااهل و ناباب تربیت فرزندانمان را به دست نگیرند استفاده کنیم، چرا که دزدی تنها دزدی فرش و ماشین نیست، بلکه دزدی مغز از هر سرقتی مهم تر است.

,

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری به دزدان مغز و روح در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: درمان این مسئله با محشور بودن با بزرگان دینی حاصل می شود.

,

وی با اشاره به سوال هشام از امام صادق علیه السلام پیرامون عدالت در بین زوجین گفت: آنچه در زمینه عدالت بین زوجین شدنی است مربوط به عدالت مادی است و آنچه که به تعبیر قران کریم در مورد عدالت بین زوجین غیرممکن است عدالت قلبی و عاطفی است.

,

مدرس حوزه هم چنین توصیه امام صادق علیه السلام به شیعیان پیرامون غضب و کنترل نفس را یادآور شد و افزود: امام علیه السلام فرموده اند از ما نیست کسی که در حین غضب و عصبانیت مالک نفس خویش نباشد، چرا که در این حالت عقل انسان ضایع می شود و حتی ممکن است نسبت های ناروایی به همسر و خانواده خود بدهد.

,

وی آثار غضب در روابط زوجین را بسیار تخریب کننده بیان کرد و گفت: علت کم بودن طلاق ها در قدیم آن بوده است که زوجین با هم می ساخته اند و باید این مسئله را در نظر داشت که هر یک از این زوجین که در خانواده هایشان با خواهر، برادر و دیگر اعضای خانواده اختلاف داشته اند طبیعی است که در خانواده جدید با فرد جدید که از شیر و دامن دیگری است اختلاف پیدا کند و آنچه که مهم است آن است که با هم بسازند.

,

حجت الاسلام و المسلمین ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی و کمبود محبت ها را در مسئله غضب در بین اعضای خانواده دانست و افزود: امام علیه السلام در توصیه های دیگر خود فرمودند از ما نیست کسی که با همراه خود همراهی خوبی نداشته باشد و از ما نیست کسی که او را احترام و اکرام می کنند اما پاسخ خوبی به احترام و اکرام دیگران نمی دهد.

,

انتهای پیام/ 

,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه