اخبار داغ

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شواری جهانی صنایع دستی:

کلاش و کلاش بافی در کردستان ما را تحت تاثیر گذاشت

کلاش و کلاش بافی در کردستان ما را تحت تاثیر گذاشت
رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شواری جهانی صنایع دستی گفت: کلاش و گستردگی کلاش بافی و عشق و علاقه مردم روستاها و شهرهای کردستان ما را تحت تاثیر گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با مهم خواندن داشتن برنامه و پلانی دقیق برای توسعه و گسترش کلاش بافی در سراسر استان کردستان به ویژه شهر مریوان گفت: از نزدیک کلاش و کلاش بافی را در شهر زیبای مریوان دیدیم و با پتانسیلهای این شهر برای ثبت جهانی آشنا شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل،,


وی اظهار کرد: جوانان بیشتری باید وارد این عرصه شوند، آموزشها باید گسترده تر شود و در این امر مسئولین باید حمایتهای لازم را صورت دهند.

,
,

, ,


وی ادامه داد: زیبایی کلاش و کلاش بافی بسیار گسترده است اما نکته زیباتر آن مکمل بودن کار زن و مرد در تهیه و تولید کلاش بود.

,
,


هیجاوی وابستگی اقتصاد مردم روستاها و شهرهای استان را به کلاش را مهم ارزیابی کرد و افزود: نکته قابل تامل تر تهیه کلاش از مواد تجدید پذیر است که با طبیعت کاملا همخوانی دارد و در اوج هنر و زیبایی توسط مردان و زنان کردستانی  ساخته می شود.

,
,

, ,


وی در پایان به اعلام اینکه پرونده ثبت جهانی مریوان با توجه به توانمندیها و پتانسیلهای این شهر  به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد، ابراز امیدواری کرد: این شهر زیبا با دارا بودن روستاهای زیادی که به امر کلاش بافی مشغول هستند به عنوان شهر جهانی کلاش بافی ثبت شود.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه