اخبار داغ

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران:

واحدهای صنعتی شاخص مازندران در حد واحدهای معمولی دیگر استان‌ها هم نیستند

واحدهای صنعتی شاخص مازندران در حد واحدهای معمولی دیگر استان‌ها هم نیستند
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: واحدهای صنعتی شاخص مازندران در حد و اندازه واحدهای معمولی دیگر استان‌ها هم نیستند که این جای تاسف دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید مجتبی رضوی در گفت‌وگو با بلاغ، مازندران را به دور از توسعه صنعتی دانست و اظهار کرد: واحدهای شاخص مازندران در حد و اندازه واحدهای معمولی دیگر استان‌ها هم نیستند که این جای تاسف دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی با انتقاد از عملکرد بخش خصوصی در دست‌یابی به جایگاه واقعی خود، افزود: این تفکر که دولت‌ها باید توسعه صنعتی را رقم بزنند درست نیست و بخش خصوصی خودش باید ورود پیدا کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران صنعت را دچار روزمرگی دانست و تاکید کرد: این روزمرگی به تشکل‌های صنعتی نیز انتقال داده شده و به جای اینکه به فکر کسب کرسی در تصمیم گیری‌های کلان باشند، به دنیال رفع نیازهای صنفی و موضوعی هستند.

رضوی گفت: سهم مازندران در تصمیم‌های کلان بسیار کم است چون در جایگاه‌های مهم، مازندرانی‌ها حضور ندارند، قبلا مازندران نیابت خانه صنعت و معدن ایران و تشکل‌های مهمی صنعتی را بر عهده داشت اما الان در هیچ کدام حضور ندارد.

مشکل اصلی تولیدکنندگان نبود بازار است

وی با بیان اینکه مشکل اصلی تولیدکنندگان نقدینگی نیست، تصریح کرد: تامین بازار مشکل اصلی تولیدکنندگان است، اگر بازاری بی‌حاشیه و بدون رکود داشته باشیم یقینا تولیدکنندگان به سمت تامین نقدینگی خواهند رفت.

این تولید کننده صنعتی، به سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: وقتی واحدهای صنعتی در مازندران 70 درصد از سرمایه کار را با تسهیلات بانکی 28 درصدی اختصاص می‌دهند باید سود 30 درصدی از فروش محصولات داشته باشند که در واقعیت چنین اتفاقی رقم نخواهد خورد و محکوم به تعطیلی هستند.

ضوی با بیان اینکه تولیدکنندگان چاره‌ای جز چانه‌زنی و مذاکره ندارند، تاکید کرد: شرایط بد اقتصادی موجب شده تا منابع بانکی نیز در وضعیت خوبی نباشند لذا باید تعامل و همکاری را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به دستاوردهای برجام، بیان کرد: برجام باعث ترمیم بخشی از صنایع بالا همچون صنعت نفت و پتروشیمی شد اما برای واحدهای تولیدی خرد و متوسط اتفاق خاصی را رقم نزد تا وضع آن‌ها بهبود یاید.

رایزن‌های اقتصادی بی‌تجربه در بازاریابی

وی رایزن‌های اقتصادی وزارت امور خارجه را بی‌تجربه در بازاریابی محصولات ایرانی دانست و تاکید کرد: رایزن‌های اقتصادی باید از بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی انتخاب شوند که شرایط روز اقتصاد داخلی کشور را می‌دانند تا بسته به این شرایط به دنبال بازارهای خوب برای محصولات ایرانی باشند.

رضوی افزود: رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه جز چک حقوقی و امور محدود اداری فعالیت اقتصادی نداشته که بخواهد برای اقتصاد کشور نقشی تاثیرگذار داشته باشد.

با تفکیک وزارت صنعت و معدن مخالفم

وی به طرح جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: با این طرح مخالف هستم و معتقدم اجرای آن به نفع اقتصاد و تولید کشور نخواهد بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه ادارات به اندازه کافی به صورت فدرالی کار می‌کنند و این جداسازی یقینا بر پشته‌های بروکرواسی ادرای می‌افزاید، تاکید کرد: چهار سال طول کشید تا دو وزارتخانه در یکدیگر هضم شوند و با جداسازی آن‌ها دوباره چهار سال طول می‌کشد تا وظایف خود را بشناسند و دیگر فرصتی برای رسیدگی به مشکلات و مطالبات فعالان اقتصادی نمی‌ماند.

رضوی با بیان اینکه چهار سازمان را در چهار سال با یکدیگر ادغام کردند تا همسو شوند، تصریح کرد: با این جداسازی می‌توانند این سازمان‌ها را با یکدیگر همسو کنند؟

وی در پایان گفت: باید سازمان توسعه تجارت تقویت شود تا بتواند به خواسته‌های تجاری فعالان اقتصادی پاسخ دهد، هرچند این سازمان در حال حاضر فعالیت آنچنانی ندارد و تعطیل است.
,
,
,
,
,
,
,
, مشکل اصلی تولیدکنندگان نبود بازار است, مشکل اصلی تولیدکنندگان نبود بازار است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رایزن‌های اقتصادی بی‌تجربه در بازاریابی, رایزن‌های اقتصادی بی‌تجربه در بازاریابی,
,
,
,
,
,
, با تفکیک وزارت صنعت و معدن مخالفم, با تفکیک وزارت صنعت و معدن مخالفم,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای  پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه